Πως να ΒΓΑΖΕΤΕ τραγούδια (Μερος Ι)

Υπάρχουν πολλοί που ζητάνε ακκόρντα , παρτιτούρες, πληροφορίες για το παίξιμο κλπ.
Για οποιαδήποτε πληροφορία εδώ
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
member21
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 112
Εγγραφή: 20 Μαρ 2005 11:43 am
Τοποθεσία: Μαρούσι

#8 Δημοσίευση από member21 »

Φίλε _Giannis_20 δεν μπορώ να κατανοήσω αυτό που λες οτι δυσκολεύεσαι να παίξεις κατι δικο σου στο κλαρίνο επειδή διαβάζεις νότες απο παρτιτούρες. Πας και για πτυχίο.

Απο τη δικιά μου πείρα ,του πιανίστα σπουδαγμένου σε ωδείο δηλ., σου λέω οτι ρεμπετικα και διαφορα λαικά μου επαιρναν λιγα πεντάλεπτα για να τα βγάλω. Τόσο απλα. Διαβάζοντας παρτιτούρα ή ακουγοντας το. Και στη συνοδεία ας μη το συζητάμε. Με τη μια εμπαινα και μπαινω ακομα δηλαδη.

Ας μην τα ισοπεδώνουμε ολα ρε παιδια. Ειπα και πριν πως η παρτιτούρα είναι εργαλείο. Αρκει να ξερεις να το χρησιμοποιήσεις.

Εξάλλου το είπε και ο μέγας Βαμβακάρης ακούγοντας τον Δομίνικο να παίζει: "Αυτός ειναι μουσικός, γιατι ειναι σπουδαγμενος, με τις νοτες του και τις σπουδές του και οχι εγω που δεν έμαθα ποτέ" :wink: :wink:

Εσείς τι λέτε;
...τον τεκετζή εδιάταξαν, τις λουλαδιές ντουμπλέδες.

Άβαταρ μέλους
Giannis_Naxos
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 79
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2005 02:19 pm
Τοποθεσία: Πειραιάς

#9 Δημοσίευση από Giannis_Naxos »

Membe21 αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι παρτιτούρες δεν μου έδωσαν την δυνατότητα να εξασκήσω την φαντασία στο παίξιμο σε ικανοποιητικό επίπεδο.Μπορεί κάποιοι που με ακούνε να παίζω να γουστάρουν, όμως για τα δικά μου standards δεν είμαι καθόλου ικανοποιημένος... :cry:
Όσο για το πιάνο,επειδή λες ότι είσαι πιανίστας, οφείλω να σου πω ότι σε ένα ωδείο που πήγαινα στο Φάληρο είχα μια καταπληκτική δασκάλα στο πιάνο, (χρειάζομαι να πάω μέχρι την μέση για να πάρω το πτυχίο μου στο κλαρίνο).Το πιστεύεις ότι η κοπέλα αυτή που έπαιζε παπάδες, όταν της πήρα τις παρτιτούρες από μπροστά της και της ζήτησα να παίξει κάτι δικό της, μου απάντησε: ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΑΙΞΩ ΤΙΠΟΤΑ!!! :shock: Αυτό λοιπόν δεν είναι τυχαίο... Ή το άλλο. Στην ιστορία μουσικής που κάναμε(ξέρεις απ'αυτά πιστέυω) είχαμε καταλήξει στα τελευταία μαθήματα να κάνω εγώ τον δάσκαλο με θέμα τους δρόμους και τα μακάμια!!!

Γι'αυτό λοιπόν επιμένω: Οι παρτιτούρες είναι για τους κλασικούς και μόνο!!!
Μπορεί εσένα φίλε να μην σου κάνανε τόσο αυστηρή μουσική παιδεία στο ωδείο που πήγαινες αλλά πίστεψε με αυτά που λέω είναι μόνο 2 απ'τα πάρα πολλά παραδείγματα που έχουν δει τα μάτια μου.

:roll:

:roll:

:roll:

Άβαταρ μέλους
Νίκος Κάνδιας
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2004 08:43 pm
Τοποθεσία: Ικαρία,ελάτε κι εσείς...

#10 Δημοσίευση από Νίκος Κάνδιας »

Παρεπιπτόντως, η ευρωπαϊκή μουσικη θεωρεί αυτό το τριημιτόνιο (όπως και το κενό τριημιτόνιο που υπάρχει π.χ στο μινόρε) αντιμελωδικό (φάλτσο το είπε ο Billaras) παρ'ότι στην ρεμπέτικη μουσική συχνά χρησιμοποιείται εξόχως μελωδικά.

Άβαταρ μέλους
member21
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 112
Εγγραφή: 20 Μαρ 2005 11:43 am
Τοποθεσία: Μαρούσι

#11 Δημοσίευση από member21 »

Επανέρχομαι για τελευταία φορά ελπίζω για να μη γίνομαι κουραστικός και στους θαμώνες του φόρουμ.

1. Δεν φταίνε οι παρτιτούρες που δεν είχες εσύ τη δυνατότητα να εξασκήσεις το παίξιμο σου σε ικανοποιητικό επίπεδο. Ισως θα πρεπε να προσπαθήσεις περισσότερο. (Προς θεού δεν κανω καμια αντιπαραθεση μαζι σου)

2. Η δασκάλα σου στο πιανο πολύ πιθανόν να μη γνώριζε να παίξει γιατι δεν ενδεχομένος δεν θα είχε ποτε ασχοληθεί με το αθλημα αυτό (των τραγουδιών εννοείται). Γιατι δεν μπορώ να πιστέψω πως δεν ήξερε απεξω και ανακατωτά να σου παίξει εκατοντάδες μέρη Μπαχ ή σονάτες Μπετοβεν ή Σοπέν ή.. ή.. ή.. ή... Αλλιώς δεν είναι καθηγητρια πιάνου.

3. Στο ωδείο στο μαθημα της ιστοριας το ρεμπετικο μας απασχολησε μονο 2 διδακτικές ωρες (σε συνολο 350 ωρών περιπου). Καταλαβαίνεις απλα πως οι ανθρωποι το θεωρησαν σαν κατι μιαρο, αξιο περιφρόνησης.
Εδω κοροιδευαν τους Θεωδορακη και Χατζιδακη ως αταλαντους στο ρεμπετικο θα κολλαγαν;
Μπραβο παντως που εσεις τουλαχιστον ασχοληθηκατε και με τους δρομους.

Στα ωδεια παντως (και εδω κολλαει και το 2 που ανεφερα πιο πανω) η πλυση εγκεφαλου που γινεται στους μαθητες ειναι φοβερη. "Μελετη μονο των κλασικών που ειναι οι στυλοβατες της μουσικής και που μονο αυτοι αξίζουν και μακρυα απο τραγουδακια και συνθετες του συρμου" ειναι το κλασικο μοτο τους. Αυτο που λεω ισχυε την δεκαετια του 80 αρχες 90.
...τον τεκετζή εδιάταξαν, τις λουλαδιές ντουμπλέδες.

Άβαταρ μέλους
member21
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 112
Εγγραφή: 20 Μαρ 2005 11:43 am
Τοποθεσία: Μαρούσι

#12 Δημοσίευση από member21 »

Νίκος Κάνδιας έγραψε:Παρεπιπτόντως, η ευρωπαϊκή μουσικη θεωρεί αυτό το τριημιτόνιο (όπως και το κενό τριημιτόνιο που υπάρχει π.χ στο μινόρε) αντιμελωδικό (φάλτσο το είπε ο Billaras) παρ'ότι στην ρεμπέτικη μουσική συχνά χρησιμοποιείται εξόχως μελωδικά.

Θεωρείται αντιμελωδικό στη θεωρια της μουσικής οταν κανεις ασκησεις στο χαρτι με τις τεσσερις φωνες (μπασος, τενορος, αλτο, σοπρανο). Σε μερικες περιπτωσεις επιτρεπεται αρκει να μην επαναλαμβανεται συνεχως.
Στη μουσική δεν απαγορευεται καθολου, κατηγορηματικά το λεω. Υπαρχει μια συμφωνια του Μοτσαρτ τωρα που μου ρχεται στο μυαλό κατι με ανατολή ειναι ο τιτλος, που ειναι γεματη τριημιτόνια και περασματα τετοια.
...τον τεκετζή εδιάταξαν, τις λουλαδιές ντουμπλέδες.

Άβαταρ μέλους
Σωτήρης
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 365
Εγγραφή: 22 Αύγ 2005 06:05 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

#13 Δημοσίευση από Σωτήρης »

Αν μου επιτρέπετε κι εμένα, θα καταθέσω την ταπεινή μου άποψη, χωρίς να είμαι μπουζουξής. Η ανατολική μουσική, αν τα ξέρω καλά, έχει άλλες νότες και φυσικά άλλο τρόπο να γράψεις "παρτιτούρες", τον οποίο γνωρίζουν όσοι ξέρουν βυζαντινή μουσική. Το πεντάγραμμο προφανώς είναι δυτική "πατέντα", επομένως όντως δεν χωράει στη μελέτη του ρεμπέτικου και μπερδεύουμε "το καϊκι με την αποθήκη" που λέει κι ένας φίλος! Το ίδιο όμως ισχύει, για κάποιον που θέλει να είναι απόλυτα σωστός και με τα "ρε - λα - σολ" και όλες τις δυτικές νότες. Δηλαδή δεν στέκει να λέμε "σολ χιτζάζ" γιατί το ένα είναι όρος της δυτικής και το άλλο της ανατολικής μουσικής και αν το πούμε σε έναν τούρκο π.χ. θα μας κοιτάει σαν εξωγήινους! Ο κάθε δρόμος (χιτζάζ, σαμπάχ, κιουρντί κ.λ.π.) υπονοεί και τη νότα από την οποία ξεκινάει. Αν ο ίδιος δρόμος παιχτεί από αλλού, αλλάζει και ονομασία. Αυτά...

Σωτήρης

Άβαταρ μέλους
Giannis_Naxos
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 79
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2005 02:19 pm
Τοποθεσία: Πειραιάς

#14 Δημοσίευση από Giannis_Naxos »

Λοιπόν, αγαπητοί συνάδελφοι, επειδή έχουμε ξεφύγει λίγο από το θέμα κάνουμε ένα comeback και συνεχίζουμε.

Για να βγάλει λοιπόν κάποιος τραγούδια πρέπει αρχικά να ξέρει τους δρόμους όσο καλύτερα μπορεί και να ακούει όλες τις γνώμες περί του θέματος αλλά καλό είναι να πειραματίζεται πάνω σε αυτούς και πιο σημαντικό απόλα να τραβάει ταξίμια σε κάθε δρόμο. Αυτή είναι η καλύτερη άσκηση για το αφτί... Όσο για βιβλίο με δρόμους ξαναλέω το βιβλίο του Μιχαλάκη το οποίο μπορείται να βρείτε μόνο στα καταστήματα Ζοσεφ γιατί έχει πάρει την αποκλειστηκότητα... Ούτε κανάλι να ήταν...

Από εκεί και πέρα πρέπει να κάνατε και κάποιες ασκήσεις για να ξεκολλήσει το χέρι και να ξεκινήσετε να λέτε ότι παίζεται μπουζούκι χωρις να θέλω να προσβάλλω κανεναν... Πλάκα κάνω... :D

Προς θεού!!! Μην καταφύγετε σε παρτιτούρες σε καμμία περίπτωση!!! το τονίζω!!
:? :? :? :? :? :?


Αυτά προς το παρόν.

Απάντηση

Επιστροφή σε “Παρτιτούρες - Στίχοι - Ακόρντα”