ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΣΙΤΣΑΝΗ Κ.Στέλιο Καραγιώργο

Ό,τι δεν ταιριάζει στα υπόλοιπα ας μπαίνει εδώ
Απάντηση
Message
Συγγραφέας
Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 723
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΣΙΤΣΑΝΗ Κ.Στέλιο Καραγιώργο

#1 Δημοσίευση από Για το Ανικανοποίητο..... »

Καλημέρα και καλή Κυριακή εύχομαι στα μέλη και στους επισκέπτες του sealabs!!

Προ μηνός και κατά την παρουσίαση του βιβλίου ¨Βασίλης Τσιτσάνης ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ¨ των Θεόφιλου και Φωτεινής Αναστασίου που θα εκδοθεί από το ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΣΙΤΣΑΝΗ το προσεχές διάστημα, και κατόπιν συνομιλίας μου με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Μουσείου κ.Στέλιο Καραγιώργο, είχα ενημερώσει για την πρόθεση και διάθεση του να απαντήσει σε ερωτήματα του rebetiko.sealabes.net που αφορούν το ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΣΙΤΣΑΝΗ που στο προσεχές διάστημα θα κάνει τα εγκαίνια του.

Σήμερα έχω την χαρά να παρουσιάσω κατ΄αποκλειστικότητα την συνέντευξη που μας παραχώρησε ο Κύριος Σ.Καραγιώργος.

Η επικοινωνία μας έγινε μέσω mail όπου ετέθησαν σε γραπτή μορφή ερωτήματα που αφορούν τις δράσεις και τους σκοπούς του Μουσείου και οι απαντήσεις δόθηκαν επίσης γραπτά από τον κ.Καραγιώργο. Τα ερωτήματα και οι απαντήσεις που θα διαβάσετε παρουσιάζονται όπως δόθηκαν και δεν έχει αλλάξει ούτε μία τελεία.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω δημόσια τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Κέντρου Έρευνας Μουσείο Τσιτσάνη κ.Στέλιο Καραγιώργο για την άμεση ανταπόκριση του να απαντήσει στα ερωτήματα που του τέθηκαν. Είμαι σίγουρος και βέβαιος ότι η συνεργασία του rebetiko.sealabes.net με το ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΣΙΤΣΑΝΗ θα έχει και συνέχεια καθώς θα θέλαμε να παρουσιάζονται οι δράσεις του κατά τακτά χρονικά διαστήματα.

Ακολουθεί η αποκλειστική συνέντευξη με τον Κ. Στέλιο Καραγιώργο.

Κύριε Καραγιώργο θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε που δεχτήκατε να απαντήσετε στα ερωτήματα του rebetiko.sealabs.net που αφορούν στο ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΣΙΤΣΑΝΗ.

ΕΡΩΤΗΣΗ 1η:Στην πρώτη επικοινωνία μας μου είχατε πει ότι στο επόμενο διάστημα το ΜΟΥΣΕΙΟ θα κάνει εγκαίνια. Πότε προγραμματίζετε να κάνετε τα εγκαίνια, αν και το Μουσείο λειτουργεί κανονικά εδώ και πολλά χρόνια;

Η εργοληπτική εταιρία που έχει αναλάβει το έργο ανάδειξης του κτιρίου των παλαιών φυλακών στα Τρίκαλα έχει δεσμευθεί πως σε 1 μήνα περίπου θα έχει ολοκληρώσει τις εργασίες. Στη συνέχεια ακολουθεί το δύσκολο έργο εφαρμογής της μουσειολογικής μελέτης που συντάσσεται δωρεάν από τον καθηγητή στο ιόνιο Πανεπιστήμιο , κύριο Σταύρο Βλίζο. Σημειώνεται επίσης πως με απόφαση του Δ.Σ. έχει συσταθεί επιστημονική επιτροπή η οποία συνδράμει στην έρευνα, την αξιολόγηση και την τεκμηρίωση των στοιχείων που θα εκτίθενται στο Μουσείο. Στόχος μας είναι στην αρχή του φθινοπώρου να γίνουν τα εγκαίνια και κάθε η επαφή του επισκέπτη με τα εκθέματα και το χώρο να είναι μια μοναδική εμπειρία.

ΕΡΩΤΗΣΗ 2η: Ο επισκέπτης που θα βρεθεί στο Μουσείο τι θα συναντήσει;Με τι θα ξαφνιαστεί ευχάριστα;

Στο μουσείο θα εκτίθενται στοιχεία και ντοκουμέντα για τη ζωή και το έργο του Τσιτσάνη κατά τρόπο που θα αναδεικνύεται η προσφορά του στο λαϊκό τραγούδι , οι καινοτομίες που καθιέρωσε ως δημιουργός και εν γένει θα παρουσιάζονται όλα εκείνα τα στοιχεία που τον ανέδειξαν σαν μια από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες του Ελληνικού πολιτισμού.
Στη διαδρομή της επίσκεψης στο μουσείο θα εκτίθενται τα προσωπικά του αντικείμενα , τα μουσικά του όργανα, μουσικά φυλλάδια και παρτιτούρες με τα τραγούδια του, οι δίσκοι βινυλίου, και αρκετά μεγάλος αριθμός φωτογραφιών, καθώς και άλλα στοιχεία για τα γεγονότα και τις καταστάσεις που τον ενέπνευσαν και διαμόρφωσαν τη δημιουργική του πορεία
.

ΕΡΩΤΗΣΗ 3η: Ποιο ή ποια είναι εκείνα τα ντοκουμέντα που διαθέτει το Μουσείο που αφορούν τον Β.Τσιτσάνη;

Τα στοιχαία που περιέγραψα προηγουμένως τα έχει στην κατοχή του το μουσείο και τα απέκτησε με δικούς του πόρους. Σε αυτά έχουν προστεθεί και άλλα που έχουν δωρηθεί από συλλέκτες και φορείς, ενώ σε συνεργασία με τα στελέχη του Υπουργείου Πολιτισμού που συμμετέχουν στο Δ. Σ. και την επιστημονική επιτροπή, έχει αρχίσει η καταγραφή των αντικειμένων που θα παραχωρηθούν από την οικογένεια Τσιτσάνη.

ΕΡΩΤΗΣΗ 4η: Ποια η συμβολή της οικογένειας Τσιτσάνη στην δημιουργία του Μουσείου;

Η οικογένεια Τσιτσάνη συμμετέχει και από τη θέση της συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία του μουσείου. Η δωρεά των στοιχείων και ντοκουμέντων καθώς και οι πληροφορίες που μας δίνει για την τεκμηρίωση του υλικού είναι σημαντική και πιστεύουμε πως χωρίς την βοήθεια τους , θα μας ήταν πολύ δύσκολο να στήσουμε το μουσείο.

ΕΡΩΤΗΣΗ 5η: Το Μουσείο έχει υποστηρίξει την έκδοση δύο (2) βιβλίων των συμπολιτών σας Θεόφιλου και Φωτεινής Αναστασίου. Όπως γράφετε στην ιστοσελίδα σας ¨είναι η πρώτη από μια σειρά δραστηριοτήτων ερευνητικού χαρακτήρα¨. Μπορείτε να μας αποκαλύψετε κάποιες από τις επόμενες δραστηριότητες σας σε αυτό το κομμάτι;

Κατ’ αρχή να επισημάνω πως το βιβλίο με τις συνεντεύξεις δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα, αυτό που έχετε στα χέρια σας είναι ένα προσχέδιο της έκδοσης. Θα κυκλοφορήσει λίγο μετά τα εγκαίνια του μουσείου καθ’ ότι χρειάζεται ακόμα κάποιες προσθήκες αφ’ ενός και αφ’ ετέρου να τακτοποιηθούν και κάποια άλλα ζητήματα που σχετίζονται με τη διαδικασία των εκδόσεων.
Σχετικά με τις εκδόσεις υπάρχουν πολλά σχέδια που όμως θα γίνουν μετά τα εγκαίνια. Προέχει τα λίγα χρήματα που έχουμε στη διάθεση μας και προέρχονται από την επιχορήγηση του δήμου Τρικκαίων και μόνο, να τα αξιοποιήσουμε ώστε τα αντικείμενα να εκτίθενται με τρόπο πού αρμόζει στην αίγλη του ονόματος του Βασίλη Τσιτσάνη.
Οι όποιες εκδόσεις που θα ακολουθήσουν θα έχουν στόχο να αναδείξουν το έργο και την προσφορά του Τσιτσάνη, κατά τρόπο που δεν θα λέμε απλά ότι ήταν σπουδαίος, αλλά θα καταδείξουμε στον κόσμο, γιατί ήταν σπουδαίος. Επίσης ελπίζουμε, με τη βοήθεια και τη συνεργασία των ερευνητών και των ανθρώπων που έχουν γνώση και διάθεση, πως θα μπορέσουμε να αναδείξουμε και τους άλλους σημαντικούς μουσικούς και καλλιτέχνες από το μεγάλο σινάφι του λαϊκού τραγουδιού, καθώς και το κοινωνικοιστορικό περιβάλλον μέσα στο οποίο έζησαν και δημιούργησαν
.

ΕΡΩΤΗΣΗ 6η: Το Μουσείο Τσιτσάνη συνεργάζεται με διάφορους φορείς για την διάδοση του έργου του. Πρόσφατα (Οκτώβριος 2015) η Ορχήστρα ¨Βασίλης Τσιτσάνης¨ διοργάνωσε στο Παρίσι Συναυλία με έργα του μεγάλου δημιουργού. Ποια ήταν η ανταπόκριση του Γαλλικού κοινού;

Η ανταπόκριση του κοινού όχι μόνο στο Παρίσι άλλα και τις υπόλοιπες πόλεις που επισκεφθήκαμε ( Νυρεμβέργη, Γκύτερσλο, Βασιλεία, Λυών), ήταν πέρα από κάθε προσδοκία, και η συνεργασία με τους φορείς εξαιρετική και απόλυτα δημιουργική και αποδοτική. Εκείνο που μας εντυπωσίασε ήταν η αποδοχή της μουσικής του Τσιτσάνη σε άτομα που ενώ μέχρι τώρα δεν γνώριζαν τη μουσική και τα τραγούδια του , στο τέλος της εκδήλωσης εξέφρασαν τον ενθουσιασμό και τον θαυμνασμό τους . Μάλιστα μια μεγάλη ομάδα Γάλλων τον περασμένο Μάρτιο ήρθαν στα Τρίκαλα και παρέμειναν για μια εβδομάδα μελετώντας τον πολιτισμό, την ιστορία και την Ελληνική γλώσσα , με άξονα τον Τσιτσάνη και το κοινωνικοιστορικό περιβάλλον στα χρόνια που έζησε και δημιούργησε. Οι εκδηλώσεις συζητήθηκαν από τα ΜΜΕ και τους επισκέπτες με ότι αυτό συνεπάγεται. Κατά τη γνώμη μου όμως το σημαντικότερο όφελος προέκυψε από τη συζήτηση που έγινε σε διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό , αλλά κυρίως στις εκδηλώσεις στα σχολεία και στις οποίες είχαμε την ευκαιρία να αναδείξουμε εκτός από τα τραγούδια του, όλες εκείνες τις αξίες που πρεσβεύει το λαϊκό τραγούδι και ο λαϊκός πολιτισμός γενικότερα.

ΕΡΩΤΗΣΗ 7η: Πέρσι συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από την γέννηση του Βασίλη Τσιτσάνη. Ποια πιστεύετε ότι είναι η παρακαταθήκη που άφησε;

Η παρακαταθήκη του δημιουργού Τσιτσάνη , είναι ότι ακούμε σήμερα. Ότι καλό υπάρχει στο σημερινό Ελληνικό τραγούδι είναι επηρεασμένο και πολλές φορές βασισμένο στις καινοτομίες που ο Τσιτσάνης εισήγαγε στο λαϊκό τραγούδι. Δεν είναι τυχαίο που ο Μικης Θεοδωράκης είπε κάποτε , "θα ήθελα να λογίζομαι μαθητής του Τσιτσάνη". Η παρακαταθήκη του Τσιτσάνη ως άνθρωπος είναι το ίδιο σημαντική επίσης. Δίδαξε με τη στάση ζωής, την πίστη στο στόχο, την αφοσίωση και τη θυσία για το καλό της μουσικής, δεν υπηρέτησε ποτέ τις ορέξεις του όχλου, και το σπουδαιότερο, δεν έβαλε ποτέ τον εαυτό του πάνω από την τέχνη που υπηρέτησε.


ΕΡΩΤΗΣΗ 8η: Ο Βασίλης Τσιτσάνης σε μία από τις πολλές του συνεντεύξεις (το 1975) είχε μιλήσει για πρώτη φορά για ένα Μουσείο για την λαϊκή μουσική. Αν ζούσε σήμερα θα ήταν ικανοποιημένος από το αντικείμενο και τις δράσεις του Μουσείου που φέρει το όνομα του;

Η επιθυμία του Τσιτσάνη για τη δημιουργία του Μουσείου διατυπώθηκε αρκετές φορές σε συνεντεύξεις του. Όμως σημαντικότερη θεωρούμε τη δήλωσή του όπως αυτή διατυπώθηκε ενώπιον 7.000 θεατών στη συναυλία που έδωσε στα Τρίκαλα το Μάιο του 1980. Είπε χαρακτηριστικά : « Θα ήθελα να γίνει στα Τρίκαλα ένα Μουσείο για το λαϊκό τραγούδι που θα φέρει τη σφραγίδα μου» . Από τότε ο δήμος Τρικκαίων μπήκε στη διαδικασία της δημιουργίας του «Μουσείου Τσιτσάνη», και αυτό που τώρα καταφέραμε είναι αυτό που πιστεύουμε πως ο ίδιος ο Τσιτσάνης θα ήθελε και ανταποκρίνεται απόλυτα στην επιθυμία και το όραμα του μεγάλου δημιουργού.

ΕΡΩΤΗΣΗ 9η: Υπήρξαν και υπάρχουν πολλές φωνές από επωνύμους και μη για το γεγονός ότι το Μουσείο έγινε στα Τρίκαλα και όχι στην Αθήνα. Τι απαντάτε σε αυτούς;

Το μουσείο γίνεται εκεί που ο Τσιτσάνης επιθυμούσε , γίνεται εκεί που ο Τσιτσάνης έκανε τα πρώτα του βήματα, εκεί που είχε τα πρώτα ακούσματα , εκεί πού έζησε όλα εκείνα που τον διαμόρφωσαν ως άνθρωπο και σαν δημιουργό. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η πόλη των Τρικάλων είναι πόλη που γέννησε τους ποιό σπουδαίους Έλληνες δημιουργούς. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα Τρίκαλα είναι η πόλη του Καλδάρα , του Βίρβου, του Σαμμολαδά, του Χρ. Κολοκοτρώνη , που αν μετρήσουμε τα τραγούδια που έγραψαν , μπορούμε να πούμε πως τα Τρίκαλα είναι η κοιτίδα του λαϊκού τραγουδιού.

Τέλος θα θέλαμε να στείλετε ένα μήνυμα στα μέλη και τους επισκέπτες του rebetiko.sealabs.net

«Όποιος θυμάται δρόμο δεν χάνει» λέει ένα παλιό γνωμικό. Συνεχίστε λοιπόν την προσπάθεια που βοηθά ώστε ο λαός μας να μην ξεχνά τις ρίζες του και τις αξίες του λαϊκού πολιτισμού κομμάτι του οποίου είναι και το λαϊκό τραγούδι.


Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.
Τελευταία επεξεργασία από Για το Ανικανοποίητο..... σε 24 Μάιος 2016 08:55 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 436
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

Re: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΣΙΤΣΑΝΗ Κ.Στέλιο Καραγιώργο

#2 Δημοσίευση από socrates »

Άκρως ενδιαφέρουσα δημοσίευση, Για το Ανικανοποίητο….. και σ' ευχαριστώ!

Βλέπω πως το Μουσείο Τσιτσάνη φιλοδοξεί να επεκταθεί σε όλη τη λαϊκή μουσική και αυτό με ευχαριστεί ιδιαίτερα.
Ελπίζω ότι η συνεργασία μεταξύ της σελίδας μας και του μουσείου είναι επιθυμητή από όλους και ότι θα εμπεδωθεί, διασαφηνισθεί, και αναπτυχθεί σε όλα τα επίπεδα προς όφελος και των δύο πλευρών.
Υποστηρίζω την απόφαση να ιδρυθεί το μουσείο στα Τρίκαλα και όχι στην Αθήνα που για μένα δεν προ-έρχεται από κάποια "τοπικιστική περηφάνια" αλλά από πρακτικούς λόγους και στρατηγική, αν και μία τέτοια περηφάνια θα ήταν τελείως κατανοητή και δικαιολογήσιμη.

Για μένα προσωπικά (χωρίς αυτό να αφορά τα ενδιαφέροντα άλλων θαμώνων), το κυριότερο θέμα της όλης συνέντευξης βρίσκεται για την ώρα στην δεύτερη ερώτηση/απάντηση και την παραθέτω ως έχει.


ΕΡΩΤΗΣΗ 2η: Ο επισκέπτης που θα βρεθεί στο Μουσείο τι θα συναντήσει; Με τι θα ξαφνιαστεί ευχάριστα;

Στο μουσείο θα εκτίθενται στοιχεία και ντοκουμέντα για τη ζωή και το έργο του Τσιτσάνη κατά τρόπο που θα αναδεικνύεται η προσφορά του στο λαϊκό τραγούδι , οι καινοτομίες που καθιέρωσε ως δημιουργός και εν γένει θα παρουσιάζονται όλα εκείνα τα στοιχεία που τον ανέδειξαν σαν μια από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες του Ελληνικού πολιτισμού.
Στη διαδρομή της επίσκεψης στο μουσείο θα εκτίθενται τα προσωπικά του αντικείμενα , τα μουσικά του όργανα, μουσικά φυλλάδια και παρτιτούρες με τα τραγούδια του, οι δίσκοι βινυλίου, και αρκετά μεγάλος αριθμός φωτογραφιών, καθώς και άλλα στοιχεία για τα γεγονότα και τις καταστάσεις που τον ενέπνευσαν και διαμόρφωσαν τη δημιουργική του πορεία.




Οι φράσεις "οι καινοτομίες που καθιέρωσε ως δημιουργός" και "μουσικά φυλλάδια και παρτιτούρες με τα τραγούδια του" σχετίζονται άμεσα με την καθαρά αναλυτική μουσικολογική έρευνα (σε αντιπαράθεση με την εθνογραφική/εθνομουσικολογική έρευνα που έχει γίνει κατά κόρον για πολλούς λαϊκούς δημιουργούς) και εδώ ακριβώς έγκειται η περιοχή με την οποία έχω συνήθως προβλήματα και αντιρρήσεις.
Χωρίς να θέλω να επεκταθώ πολύ, εδώ απλά εκφράζω την ανησυχία μου πως αν "οι καινοτομίες που καθιέρωσε ως δημιουργός" αφεθούν και πάλι μόνο στην έρευνα, αξιολόγηση και ελλιπή κατανόηση ανθρώπων λιγότερο σχετικών με το θέμα, θα καταλήξουμε και πάλι σε "εθνομουσικολογικές περιττολογίες", ή ακόμα χειρότερα, σε δημοσιογραφικού χαρακτήρα ανεύθυνους και ασυνάρτητους ισχυρισμούς. Το έχω δεί να γίνεται στο παρελθόν και γα τον Τσιτσάνη και για πολλούς άλλους, και παρ' όλο που μπορεί να ακούγομαι κάπως αυστηρός, το γεγονός παραμένει ότι η αναλυτική μουσικολογία είναι πάντα ο "μεγάλος απών" από όλες τις ως τώρα εθνογραφικές έρευνες, σοβαρές και μη.
Συνεπώς, όταν μιλάμε για καινοτομίες του Τσιτσάνη, εννοούμε κυρίως μουσικές καινοτομίες, οι οποίες σίγουρα βρίσκονται στο μουσικό του έργο, αλλά θα πρέπει κάποτε να αναδειχτούν μέσω τεχνικής ανάλυσης και γραπτών/ακουστικών παραδειγμάτων - μία διαδικασία στην οποία οι εθνογράφοι και εθνομουσικολόγοι (και οι πολύ χειρότεροι ρεμπετολόγοι) δεν έχουν φανεί ως τώρα να έχουν ούτε την διάθεση ούτε την ικανότητα να την διεκπεραιώσουν.
Οπότε ελπίζω πως το μουσείο είναι ή θα είναι σε κάποια επαφή με αναλυτές/μουσικολόγους πρόθυμους να βοηθήσουν για να επιτελεσθεί το έργο της αναγνωρίσεως και αξιολογήσεως των "καινοτομιών που καθιέρωσε ως δημιουργός".

Αναφορικά με τις υπάρχουσες παρτιτούρες (και του Τσιτσάνη και πλήθος άλλων με περιεχόμενο τη λαϊκή και παραδοσιακή μουσική), θέλω να επισημάνω τα εξής:

1. Από όσες (χιλιάδες) έχω δεί στη ζωή μου τέτοιες παρτιτούρες θα έλεγα (συντηρητικά) πως το 95% από αυτές περιέχουν μουσικά λάθη κατανόησης του μουσικού προβλήματος και παρουσίασης/καταγραφής, π.χ. η καταγραφή των ζεϊμπέκικων σε 9/8 αντί του πολύ λογικότερου και ευανάγνωστου 9/4, και η λίστα συνεχίζεται επί μακρόν.
2. Όλες οι εν λόγω παρτιτούρες έχουν εκδοθεί με μόνο σκοπό το εμπορικό κέρδος για τον εκδότη και όχι για τη σωστή παρουσίαση του έργου ενός συνθέτη (όπως φερειπείν γίνεται στην περίπτωση της κλασικής μουσικής από σοβαρούς διεθνείς εκδοτικούς οίκους).
3. Οι περισσότερες από αυτού του είδους τις παρτιτούρες είναι βασισμένες σε καταγραφές/μεταγραφές από πιανίστες (και όχι απαραίτητα από αναλυτικούς μουσικούς), ή σε άλλες περιπτώσεις από ανθρώπους που απλά έτυχε να γνωρίζουν λίγη βασική μουσική σημειολογία. Όπως κι' αν έχει συμβεί, εδώ μιλάμε για λαϊκή και παραδοσιακή μουσική παιγμένη κυρίως σε έγχορδα και πνευστά λαϊκά ή κλασικά όργανα, και από τη μεριά μου συνεχίζω να διατηρώ σοβαρές αμφιβολίες για το πόσο ένας πιανίστας μη σχετικός και εξοικειωμένος πρακτικά με τουλάχιστον κάποια από τα παραπάνω όργανα είναι σε θέση να καταλάβει και καταγράψει σωστά τα "τερτίπια", μουσικές διανθήσεις, χαρακτηριστικές φιγούρες, και ιδιωματισμούς ενός εγχόρδου ή πνευστού οργάνου. Και εδώ επίσης ο κατάλογος γίνεται πολύ μακρύς.
4. Ειδικά για το θέμα των παρτιτούρων της μουσικής του Τσιτσάνη, έχω και μερικές άλλου είδους απορίες. Όπως ίσως έχεις παρατηρήσει, ανέβασα κι' εγώ σε "ζωντανή" παρτιτούρα εδώ ένα κομμάτι του, το "Η ΖΗΜΙΑ" και σχεδόν αμέσως το απέσυρα και δεν διατείνομαι προς το παρόν να κάνω άλλες δημοσιεύσεις παρτιτούρων δημιουργών που έχουν πεθάνει μετά το 1946. Από όσο ξέρω (αλλά διόρθωσέ με αν είμαι λάθος), τα πνευματικά δικαιώματα των τραγουδιών του ανήκουν στους κληρονόμους του οι οποίοι έχουν αποσυρθεί από την ΑΕΠΠΙ, οπότε θα με ενδιέφερε να ξέρω μέσω τίνος φορέα αυτά τα δικαιώματα συλλέγονται. Επίσης αν το μουσείο έχει την άδεια των κληρονόμων να εκθέτει υλικό υπό προστασία πνευματικών δικαιωμάτων, εύκολα αντιγραφόμενο, και αν υπάρχει τρόπος για μία παρόμοια άδεια παραθέσεως παρτιτούρων στο διαδίκτυο να παραχωρηθεί και σε άλλους ενδιαφερόμενους, για μη εμπορικούς αλλά καθαρά ερευνητικούς σκοπούς. Εδώ δεν μπαίνει καθόλου το θέμα μηχανικών δικαιωμάτων εκδοτών, καθώς οι στοιχειοθετήσεις που προτίθεμαι να κάνω είναι όλες δικές μου, όπως και στις ήδη ανεβασμένες παρτιτούρες που έχω στη σελίδα μας, οπότε η άδεια που με ενδιαφέρει αφορά μόνο τα νόμιμα πνευματικά δικαιώματα των κατόχων.

Με αυτές τις λίγες παρατηρήσεις (χωρίς να έχω εξαντλήσει καθόλου την υπόθεση) αφήνω και τις παρτιτούρες σαν θέμα στη διακριτική κρίση των όποιων επιόντων το μουσείο θα τύχει να χρησιμοποιήσει σαν συνεργάτες.

Αυτές τις λίγες σκέψεις είχα αρχικά διαβάζοντας τη δημοσίευση της συνέντευξης με τον κύριο Καραγιώργο, και θα σε παρακαλούσα, αν έχεις την δυνατότητα, να τις γνωστοποιήσεις και σ' αυτόν μαζί με τα συγχαρητήρια και ευχές μου για το αξιοθαύμαστο έργο που έχει αρχίσει να πραγματώνεται στα Τρίκαλα.

Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 723
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm

Re: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΣΙΤΣΑΝΗ Κ.Στέλιο Καραγιώργο

#3 Δημοσίευση από Για το Ανικανοποίητο..... »

Μετά από παρατήρηση δική μου και κατόπιν νέας επικοινωνίας με τον κ.Καραγιώργο μέρος της απάντησης στο 6ο ερώτημα μεταφέρθηκε στην επόμενη με συνέπεια να μην αντίστοιχή η απάντηση με το ερώτημα. Τώρα πλέον οι απαντήσεις στα ερωτήματα είναι ολοκληρωμένες με την πρόσθεση της σωστής απάντησης στο ερώτημα 7 που δεν υπήρχε στο πρώτο ανέβασμα.

Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 723
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm

Re: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΣΙΤΣΑΝΗ Κ.Στέλιο Καραγιώργο

#4 Δημοσίευση από Για το Ανικανοποίητο..... »

Καλημέρα στις φίλες και τους φίλους της σελίδας μας.
Καλή Κυριακή εύχομαι.

Όπως έχω ενημερώσει είμαι σε επαφή με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Κέντρου Έρευνας - Μουσείου Τσιτσάνη Κο.Γιώργο Καραγιώργο ο οποίος σε νέο mail με ενημέρωσε ότι το Μουσείο διαθέτει στην συλλογή του 116.000 (εντυπωσιακό νούμερο) τραγούδια. Στην ερώτηση μου σε ποιες περιόδους και σε ποιους συνθέτες αφορούν τα τραγούδια η απάντηση του είναι η εξής και την οποία αντιγράφω όπως μου έχει σταλεί στο mail μου.

Η συλλογή τραγουδιών του Μουσείου περιλαμβάνει :

1- Όλη τη δισκογραφία του Τσιτσάνη
2- Όλη τη δισκογραφία των σπουδαιότερων Ελλήνων δημιουργών ( Θεοδωράκης, Χ''δάκις, Ξαρχάκος, Μαρκόπουλος , Μούτσης κλπ.)
3 - Το μεγαλύτερο μέρος της δισκογραφίας των δημιουργών του λαϊκού και του ρεμπέτικου
4- Το μεγαλύτερο μέρος της δισκογραφίας σχετικά με την Ελληνική παραδοσιακή μουσική
5- Σημαντικός αριθμός τραγουδιών από τη δισκογραφία της Ελληνικής Ροκ μουσικής
6- Σημαντικός αριθμός τραγουδιών από τη δισκογραφία της κλασικής μουσικής περιλαμβανομένων των Ελλήνων συνθετών ( Σκαλκώτας κλπ )
7- Σημαντικός αριθμός τραγουδιών από τη δισκογραφία Ελληνικών και ξένων καλλιτεχνών, της λεγόμενης "Εθνικ" μουσικής.

Τα παραπάνω είναι κατηγοριοποιημένα σε φακέλους και με τρόπο που καθιστά εύκολη την αναζήτησή τους, ενώ σημειώνεται επίσης πως στη βάση δεδομένων μπορεί να βρει κανείς και άλλα στοιχεία για τους δημιουργούς , όπως βίντεο , δημοσιεύσεις , φωτογραφίες κλπ.


Τέλος ο Κος Καραγιώργος εύχεται καλό καλοκαίρι στα μέλη και στους επισκέπτες της σελίδας μας και δίνει ραντεβού από Σεπτέμβρη όταν και το Μουσείο θα κάνει τα επίσημα εγκαίνια του.

Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 436
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

Re: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΣΙΤΣΑΝΗ Κ.Στέλιο Καραγιώργο

#5 Δημοσίευση από socrates »

Ωραία και θετικά νέα, Για το ανικανοποίητο!
Ακούγεται σαν πολύ μεγάλη συλλογή και περιμένουμε τα εγκαίνια λοιπόν και την ελεύθερη πρόσβαση στα αρχεία της για όλο τον κόσμο(?)

Με ενδιαφέρουν όλα τα είδη μουσικής που αναφέρονται, εκτός από το τελευταίο.
"Ethnic " για μένα είναι στην καλύτερη περίπτωση κάτι σαν … misnomer για συγκάλυψη μίας εμπορικής/καταναλωτικής κίνησης, εφευρεμένο από εταιρίες μόνο και μη υπάρχον σαν αναγνωρισμένο είδος μουσικής από κανέναν υπεύθυνο παράγοντα, κάτι σαν το δικό μας αυθαίρετο "έντεχνο" μάλλον. Δεν ισχυρίζομαι εδώ ότι όσοι ασχολούνται με αυτό το είδος είναι κακοί μουσικοί. Έχω ακούσει και πολλούς θαυμάσιους και ανεπανάληπτους και η μουσική κίνηση είναι πολύ μεγάλη και παγκόσμια, αλλά αποπροσανατολισμένη, κατά την άποψη μου.
Ένα σύντομο παράδειγμα του τι εννοώ:

ΣΥΓΧΡΟΝΗ (ETHNIC) ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ


ΨΑΡΑΝΤΩΝΗΣ : CRETAN ETHNIC
DUBLINERS : IRISH ETHNIC
MODE PLAGAL : BALKAN ETHNIC

και φυσικά πάμπολλα είδη που χρησιμοποιούν μόνο ηλεκτρονικούς ήχους και είναι φτιαγμένα κυρίως από μη μουσικούς στις κρεβατοκάμαρες-γκαράζ στούντιο του εκάστοτε είδους

ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ


ΨΑΡΑΝΤΩΝΗΣ : CRETAN TRADITIONAL
DUBLINERS : IRISH TRADITIONAL
MODE PLAGAL : BALKAN ETHNIC

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΦΑΙΑΣ ΟΥΣΙΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
_________________________________________
Υποψιάζομαι ότι ο "όρος" προκαλεί σύγχηση σε πολλούς αν κρίνω από κάτι τέτοιο που βλέπω στο youtube:
https://www.youtube.com/results?search_query=ethnic

Και δεν παύω να εκπλήσομαι, μέχρι και κλασικές συνθέσεις της Λένας Πλάτωνος τργουδισμένες από τη Σαβίνα Γιαννάτου έχου ακούσει χαρακτηρισμένες σαν ... ethnic
:mrgreen:

Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 723
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm

Re: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΣΙΤΣΑΝΗ Κ.Στέλιο Καραγιώργο

#6 Δημοσίευση από Για το Ανικανοποίητο..... »

Καλημέρα Σωκράτη.

Τον όρο ethnic ( ή αλλιώς world music) τον θυμάμαι από τα 90΄s όταν η μουσική βιομηχανία ανακάλυψε έκων-άκων ότι μουσική παίζουν και οι άλλοι λαοί και όχι μόνο οι Αγγλοσάξωνες. Ταυτόχρονα ο όρος χρησιμοποιήθηκε και στο φαγητό (ethnic κουζίνα) και στο ντύσιμο και και και ....
Πιασάρικος τίτλος.
Εμένα πάντως μου θυμίζει το ¨Διάφορα¨, τους φακέλους που κάνουμε στο pc μας και που πετάμε μέσα όσα δεν μπορούμε να κατηγοριοποιήσουμε. Ότι δεν κολλάει στις δικές μας νόρμες.
Ακόμα και έτσι όμως, είναι αξιέπαινη η δουλειά του μουσείου πάνω στο θέμα αυτό και ευελπιστώ το υλικό να είναι διαθέσιμο στον κάθε ενδιαφερόμενο όποια στιγμή το χρειαστεί.
Φαντάζομαι ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα έχουμε να πούμε περισσότερα μιας και ο δίαυλος επικοινωνίας με το Μουσείο Τσιτσάνη είναι ανοιχτός και γόνιμος.

Απάντηση

Επιστροφή σε “Γενική κατηγορία”