Πειραιώτικος

κλιμακες μακαμια δρομοι κλπ
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Κακός_Λύκος
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: 18 Μάιος 2008 03:08 am

#8 Δημοσίευση από Κακός_Λύκος »

udialek έγραψε:Ωχ... μπλέξαμε... άστο, ξέχνα το καλίτερα γιατι δεν θα μπορέσουμε να συνενοηθούμε.
Οκ οκ.. :wink:

Krokos
Δημοσιεύσεις: 27
Εγγραφή: 20 Ιαν 2008 05:22 pm
Τοποθεσία: Γαλλία
Επικοινωνία:

#9 Δημοσίευση από Krokos »

Εχει και το "Μεσ' στου Μανθου τον τεκε"

Άβαταρ μέλους
Νίκος Τριήρης
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 286
Εγγραφή: 13 Σεπ 2007 12:43 pm
Τοποθεσία: Αθήνα, Χολαργός

#10 Δημοσίευση από Νίκος Τριήρης »

Ο Πειραιώτικος δρόμος στην ουσία είναι μία κίνηση που βασίζεται στο Χιτζαζκιάρ και αποτελεί έλξη του Σολ προς το Λα εφόσον η τονική μας είναι το Ρε, δηλαδη περνάει (δεν στέκεται) στο Σολ#.
Δεν υπάρχουν αυτούσια κομμάτια που χρησιμοποιούν από την αρχή ως το τέλος δρόμο Πειραιώτικο και αν υπάρχουν είναι ελάχιστα.

Το "Σκύλα μ΄έκανες και λειώνω" χρησιμοποιεί αρκετά το Σολ#με βάση το δρόμο Χιτζαζκιάρ. Άρα είναι ορθότερο να πούμε ότι είναι γραμμένο σε δρόμο Χιτζαζκιάρ - Πειραιώτικο.

Άβαταρ μέλους
udialek
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 150
Εγγραφή: 25 Ιαν 2008 01:29 pm
Τοποθεσία: εξορία

#11 Δημοσίευση από udialek »

Είπα να το αφήσω, όμως αντιθέτως ...το έψαξα. :roll:

Σύμφωνα με το βιβλίο των Βούλγαρη και Βανταράκη (στούς οποίους έχω απόλυτη εμπιστοσύνη) εχουμε τα εξής.
Μέ τονικη πάντα το ρε, βέβαια.

Η διαφορά του χιτζασκιάρ απο τον πειραιώτικο δέν είναι απλά και μόνο το σολ#. Γιατί και το χιτζασκιαρ, (οπως και το χιτζαζ, αλλα και αλλα μακαμια, ακόμα και το ουσάκ) όταν κανει φραση στο πάνω τετράχορδο (με βαση δηλ στην προκειμένη περίπτωση τό λα) τοτε φυσικα θα χρησιμοποιησει το σολ# σαν προϋσαγωγέα, σε φράσεις με κατάληξη λα. Η διαφορά είναι ότι το σολ# στόν πειραιώτικο είναι ΜΟΝΙΜΟ, τόσο σε κατιούσες όσο και ανιούσες φράσεις, ακόμα και σε αυτές που εχουν βαση το λα (φράσεις ανω τετραχόρδου)

Σύμφωνα με τα παραπάνω θα περιμένεις να θεωρήσω το "Σκύλα μ΄έκανες και λειώνω" χιτζασκιάρ. Ε λοιπόν οχι! Ολα δείχνουν οτι ειναι ...Ζιργκιουλελί Σουζινάκ!!! Κι αυτό γιατι το χιτζασκιάρ είναι μακάμ με κατιούσα κίνηση και κάνει την πρώτη του φράση πανω απο την οκτάβα, κάνοντας μπουσελίκ (νιαβέντι) στό πάνω ρε. Αυτό δέν το΄κάνει η "σκυλα" άρα δεν ειναι χιτζασκιάρ!
Είναι λοιπόν Ζιργκιουλελί Σουζινάκ. Δηλ κάτω τετραχορδο χιτζάζ στο ρε με προϋσαγωγέα ντο#, και πάνω τετραχορδο χιτζαζ στο λα με προϋσαγωγέα σολ#

Χαχαχα πλάκα δέν έχουν όλα αυτά? :lol:

Άβαταρ μέλους
voulou
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 192
Εγγραφή: 04 Δεκ 2006 11:56 am
Τοποθεσία: Πάτρα

#12 Δημοσίευση από voulou »

χαχαχαχα ναι! πολύ πλάκα! :lol:

Άβαταρ μέλους
Dreamlander
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 284
Εγγραφή: 11 Απρ 2006 02:50 pm
Τοποθεσία: Ηράκλειο

#13 Δημοσίευση από Dreamlander »

Όλα αυτά τα αραβοπέρσικα θεωρητικά για ένα συγκερασμένο μπουζουκοτράγουδο;
Για να γνωρίσεις κάπως καλύτερα μια γυναίκα δυστυχώς θα πρέπει πρώτα να την αγαπήσεις.

Άβαταρ μέλους
udialek
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 150
Εγγραφή: 25 Ιαν 2008 01:29 pm
Τοποθεσία: εξορία

#14 Δημοσίευση από udialek »

Είδες ρε παιδί μου τι κρύβει ενα μπουζουκοτράγουδο! :lol:

Απάντηση

Επιστροφή σε “Οργανοπαιξία-Μουσική Θεωρία”