ΣΑΡΔΑΜ

"Κονσούλτο"
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
Alcibiadis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
Επικοινωνία:

#43 Δημοσίευση από Alcibiadis »

κατ' αρχήν που είδες ότι την "κοπάνησα". Διευκρίνηση έκανα και όχι διόρθωση! Στο αρχικό μου κείμενο μιλώ γι' αυτούς που παίζουν και τραγουδούν βάζοντας και τον εαυτό μου μέσα.
η πείρα είναι μια χτένα που την αποκτάς όταν είσαι πια φαλακρός! (Αρκάς)

http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com

Άβαταρ μέλους
ntouzenis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 618
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
Τοποθεσία: Χανιά

#44 Δημοσίευση από ntouzenis »

Τελικα η συζητηση επικεντρωθηκε αλλου ...

Μπορουμε να επιστρεψουμε παλι στα σαρδαμ !!

Παρεπιμπτοντως μεσα στο καλοκαιρι η ΕΤ1 εδειχνε καθε πρωι μια ελληνικη ταινια και σε καποια ο Αλεκος Σακελλαριος, αναφεροταν στις πρωτες ελληνικες ταινιες, οπου τη μεριδα του λεοντος ειχαν οι ταινιες του Μαρδά. Απ'τη μια ο Σ. εκθειαζε το γεναρχη του ελληνικου σινεμα απ'την αλλη, ψιλοειρωνευοταν με τακτ τις αφελειες των πρωτων κινηματογραφιστων και του Μαδρα βεβαιως !!
Σε καποια βουβη ταινια του Μαδρά απο τα 1925 περιπου, εχει και σκηνη απο χαρεμι και κανει αναφορα στα ναρκωτικα, αυτολεξεί, οτι καποια χανουμισα ξεχναει τον καυμο της στα ναρκωτικα κλπ !! το εχω παρει και φωτο
Ισως υπαρχει καπου ανεβασμενη αυτη η ταινια του Σακ. που πρεπει να ηταν απο τα 1960 περιπου.

LIAS
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 136
Εγγραφή: 14 Σεπ 2007 01:15 am
Τοποθεσία: Λαμία

#45 Δημοσίευση από LIAS »

Alcibiadis έγραψε:O,τι είπα προς αποφυγην παρεξήγησης αφορά τους μουσικούς και τραγουδιστές (ερασιτέχνες και επαγγελματίες) . Όχι τους θαμώνες....
Θα έλεγα μας αφορούν όλους οι λεπτομέρειες που παρέθεσες. Αυτό διότι αυτοί που «ακούν» το τραγούδι (είτε από ηχογράφηση είτε ζωντανά σε κάποιο στέκι σήμερα), πρέπει να καταλαβαίνουν τι λέει και τι εννοεί ο στίχος και η μουσική.

Άβαταρ μέλους
Alcibiadis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
Επικοινωνία:

#46 Δημοσίευση από Alcibiadis »

δηλ. αν κάπου ο Μάρκος είπε δερβίσης αντί ντερβίσης δεν θα καταλάβεις το νόημα του στίχου και της μουσικής;

το λεκτικό λάθος "το βουνό με το βουνό ποτέ δεν σμίγει" (ενώ έπρεπε να πει τη λέξη "μόνο") μας βάζει σε δυσκολία κατανόησης του τραγουδιού;; (αφού το λάθος είναι εμφανές)

τέλος πάντων παιδιά επειδή βλέπω ότι η " σπουδή " γύρω απο τα λεκτικά λάθη στρέφεται πάνω μου, το σταματώ εδώ και σας εύχομαι καλή συνέχεια...


υγ. ζητώ συγνώμη για την αναστάτωση...
η πείρα είναι μια χτένα που την αποκτάς όταν είσαι πια φαλακρός! (Αρκάς)

http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com

Άβαταρ μέλους
jpez
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 186
Εγγραφή: 15 Ιαν 2005 08:55 pm

#47 Δημοσίευση από jpez »

Εντάξει ρε παιδιά συζήτηση γίνεται για εγκυκλοπαιδικούς λογούς η απλά έτσι να περναει η ώρα, μην τρελαίνεστε. Για μερικούς έχει σημασία η συζήτηση και για άλλους καμία, και τι έγινε δηλαδή.

AGIS
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 392
Εγγραφή: 05 Φεβ 2005 06:16 pm
Επικοινωνία:

#48 Δημοσίευση από AGIS »

Πάντως σχετικά με το βουνό με βουνό, λάθος ή "σαρδάμ" δεν υπάρχει ούτε στο μόνο ούτε στο ποτέ.
Απλώς είναι δυο διαφορετικές λέξεις και φράσεις για να ειπωθεί το ίδιο πράγμα:
Το βουνό λοιπόν δεν σμίγει ΠΟΤΈ με βουνό. Όποιος έχει δει βουνά στη ζωή του το καταλαβαίνει αυτό.
Ένώ λοιπόν όλα τα άλλα πράγματα υποτίθεται ότι σμίγουν κι ότι μπορεί και να σμίξουν κάποτε, το ΜΌΝΟ που δεν μπορεί να σμίξει ΠΟΤΈ με ένα βουνό είναι ένα άλλο βουνό.
Γι' αυτό και η φράση συναντάται πότε ως "βουνό με βουνό δεν σμίγει", πότε ως "μόνο βουνό με βουνό δεν σμίγει", και πότε ως "βουνό με βουνό δεν σμίγει ποτέ", ανάλογα με το που δίνει έμφαση το ομιλόν πρόσωπο.

Το πρόβλημα που μπορεί να έχει η κουβέντα δεν είναι το θέμα της, αλλά ότι παρόλο που είναι ωραία ιδέα, γίνεται κάπως χαοτική στην εξέλιξή της.

Όσο για την τελική, μάλλον ισχύει ακριβώς αυτό:
jpez έγραψε:Εντάξει ρε παιδιά συζήτηση γίνεται για εγκυκλοπαιδικούς λογούς η απλά έτσι να περναει η ώρα, μην τρελαίνεστε. Για μερικούς έχει σημασία η συζήτηση και για άλλους καμία, και τι έγινε δηλαδή.

AGIS
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 392
Εγγραφή: 05 Φεβ 2005 06:16 pm
Επικοινωνία:

#49 Δημοσίευση από AGIS »

ntouzenis έγραψε:.......................
Παρεπιμπτοντως μεσα στο καλοκαιρι η ΕΤ1 εδειχνε καθε πρωι μια ελληνικη ταινια και σε καποια ο Αλεκος Σακελλαριος, αναφεροταν στις πρωτες ελληνικες ταινιες, οπου τη μεριδα του λεοντος ειχαν οι ταινιες του Μαρδά. Απ'τη μια ο Σ. εκθειαζε το γεναρχη του ελληνικου σινεμα απ'την αλλη, ψιλοειρωνευοταν με τακτ τις αφελειες των πρωτων κινηματογραφιστων και του Μαδρα βεβαιως !!
Σε καποια βουβη ταινια του Μαδρά απο τα 1925 περιπου, εχει και σκηνη απο χαρεμι και κανει αναφορα στα ναρκωτικα, αυτολεξεί, οτι καποια χανουμισα ξεχναει τον καυμο της στα ναρκωτικα κλπ !! το εχω παρει και φωτο
Ισως υπαρχει καπου ανεβασμενη αυτη η ταινια του Σακ. που πρεπει να ηταν απο τα 1960 περιπου.
Στην "φιλμογραφία ελληνικού κινηματογράφου" του Βαλούκου, βλέπω ταινία του Σακελλάριου (γενική επιμέλεια - παρουσίαση) με τίτλο "Τον παλιό εκείνο τον καιρό" (1964): "Συρραφή αποσπασμάτων από παλιές ταινίες των: Μιχαήλ Μιχαήλ, Αχιλλέα Μαδρά, Δημήτρη Γαζιάδη".

Στην ίδια φιλμογραφία αναφέρονται 3 ταινίες του Μαδρά:
"Η τσιγγάνα της Αθήνας" (1922): "Κοινωνική περιπέτεια που δεν παρουσιάστηκε σε κανονική προβολή αλλά μερικές σκηνές της χρησιμοποιήθηκαν στο ''Μάγο της Αθήνας'' ".
"Μαρία Πενταγιώτισσα" (1929): "Μεταφορά ενός ελληνικού λαϊκού θρύλου. Μιά όμορφη κόρη γοητεύει ένα λήσταρχο και λευτερώνει το χωριό της από τους ληστές".
"Ο μάγος της Αθήνας" (1931): "Η ιστορία ενός μάγου - βιολιστή που οι γυναίκες δεν μπορούν να αντισταθούν στη γοητεία του".

Απάντηση

Επιστροφή σε “Κουβεντούλα”