ΣΑΡΔΑΜ
- Alcibiadis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 262
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
- Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
- Επικοινωνία:
http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com
- ntouzenis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 618
- Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
- Τοποθεσία: Χανιά
Μπορουμε να επιστρεψουμε παλι στα σαρδαμ !!
Παρεπιμπτοντως μεσα στο καλοκαιρι η ΕΤ1 εδειχνε καθε πρωι μια ελληνικη ταινια και σε καποια ο Αλεκος Σακελλαριος, αναφεροταν στις πρωτες ελληνικες ταινιες, οπου τη μεριδα του λεοντος ειχαν οι ταινιες του Μαρδά. Απ'τη μια ο Σ. εκθειαζε το γεναρχη του ελληνικου σινεμα απ'την αλλη, ψιλοειρωνευοταν με τακτ τις αφελειες των πρωτων κινηματογραφιστων και του Μαδρα βεβαιως !!
Σε καποια βουβη ταινια του Μαδρά απο τα 1925 περιπου, εχει και σκηνη απο χαρεμι και κανει αναφορα στα ναρκωτικα, αυτολεξεί, οτι καποια χανουμισα ξεχναει τον καυμο της στα ναρκωτικα κλπ !! το εχω παρει και φωτο
Ισως υπαρχει καπου ανεβασμενη αυτη η ταινια του Σακ. που πρεπει να ηταν απο τα 1960 περιπου.
Θα έλεγα μας αφορούν όλους οι λεπτομέρειες που παρέθεσες. Αυτό διότι αυτοί που «ακούν» το τραγούδι (είτε από ηχογράφηση είτε ζωντανά σε κάποιο στέκι σήμερα), πρέπει να καταλαβαίνουν τι λέει και τι εννοεί ο στίχος και η μουσική.Alcibiadis έγραψε:O,τι είπα προς αποφυγην παρεξήγησης αφορά τους μουσικούς και τραγουδιστές (ερασιτέχνες και επαγγελματίες) . Όχι τους θαμώνες....
- Alcibiadis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 262
- Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
- Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
- Επικοινωνία:
το λεκτικό λάθος "το βουνό με το βουνό ποτέ δεν σμίγει" (ενώ έπρεπε να πει τη λέξη "μόνο") μας βάζει σε δυσκολία κατανόησης του τραγουδιού;; (αφού το λάθος είναι εμφανές)
τέλος πάντων παιδιά επειδή βλέπω ότι η " σπουδή " γύρω απο τα λεκτικά λάθη στρέφεται πάνω μου, το σταματώ εδώ και σας εύχομαι καλή συνέχεια...
υγ. ζητώ συγνώμη για την αναστάτωση...
http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com
Απλώς είναι δυο διαφορετικές λέξεις και φράσεις για να ειπωθεί το ίδιο πράγμα:
Το βουνό λοιπόν δεν σμίγει ΠΟΤΈ με βουνό. Όποιος έχει δει βουνά στη ζωή του το καταλαβαίνει αυτό.
Ένώ λοιπόν όλα τα άλλα πράγματα υποτίθεται ότι σμίγουν κι ότι μπορεί και να σμίξουν κάποτε, το ΜΌΝΟ που δεν μπορεί να σμίξει ΠΟΤΈ με ένα βουνό είναι ένα άλλο βουνό.
Γι' αυτό και η φράση συναντάται πότε ως "βουνό με βουνό δεν σμίγει", πότε ως "μόνο βουνό με βουνό δεν σμίγει", και πότε ως "βουνό με βουνό δεν σμίγει ποτέ", ανάλογα με το που δίνει έμφαση το ομιλόν πρόσωπο.
Το πρόβλημα που μπορεί να έχει η κουβέντα δεν είναι το θέμα της, αλλά ότι παρόλο που είναι ωραία ιδέα, γίνεται κάπως χαοτική στην εξέλιξή της.
Όσο για την τελική, μάλλον ισχύει ακριβώς αυτό:
jpez έγραψε:Εντάξει ρε παιδιά συζήτηση γίνεται για εγκυκλοπαιδικούς λογούς η απλά έτσι να περναει η ώρα, μην τρελαίνεστε. Για μερικούς έχει σημασία η συζήτηση και για άλλους καμία, και τι έγινε δηλαδή.
Στην "φιλμογραφία ελληνικού κινηματογράφου" του Βαλούκου, βλέπω ταινία του Σακελλάριου (γενική επιμέλεια - παρουσίαση) με τίτλο "Τον παλιό εκείνο τον καιρό" (1964): "Συρραφή αποσπασμάτων από παλιές ταινίες των: Μιχαήλ Μιχαήλ, Αχιλλέα Μαδρά, Δημήτρη Γαζιάδη".ntouzenis έγραψε:.......................
Παρεπιμπτοντως μεσα στο καλοκαιρι η ΕΤ1 εδειχνε καθε πρωι μια ελληνικη ταινια και σε καποια ο Αλεκος Σακελλαριος, αναφεροταν στις πρωτες ελληνικες ταινιες, οπου τη μεριδα του λεοντος ειχαν οι ταινιες του Μαρδά. Απ'τη μια ο Σ. εκθειαζε το γεναρχη του ελληνικου σινεμα απ'την αλλη, ψιλοειρωνευοταν με τακτ τις αφελειες των πρωτων κινηματογραφιστων και του Μαδρα βεβαιως !!
Σε καποια βουβη ταινια του Μαδρά απο τα 1925 περιπου, εχει και σκηνη απο χαρεμι και κανει αναφορα στα ναρκωτικα, αυτολεξεί, οτι καποια χανουμισα ξεχναει τον καυμο της στα ναρκωτικα κλπ !! το εχω παρει και φωτο
Ισως υπαρχει καπου ανεβασμενη αυτη η ταινια του Σακ. που πρεπει να ηταν απο τα 1960 περιπου.
Στην ίδια φιλμογραφία αναφέρονται 3 ταινίες του Μαδρά:
"Η τσιγγάνα της Αθήνας" (1922): "Κοινωνική περιπέτεια που δεν παρουσιάστηκε σε κανονική προβολή αλλά μερικές σκηνές της χρησιμοποιήθηκαν στο ''Μάγο της Αθήνας'' ".
"Μαρία Πενταγιώτισσα" (1929): "Μεταφορά ενός ελληνικού λαϊκού θρύλου. Μιά όμορφη κόρη γοητεύει ένα λήσταρχο και λευτερώνει το χωριό της από τους ληστές".
"Ο μάγος της Αθήνας" (1931): "Η ιστορία ενός μάγου - βιολιστή που οι γυναίκες δεν μπορούν να αντισταθούν στη γοητεία του".