Γιαννάκης Ιωαννίδης

Kάποιος βάζει πληροφορίες,στοιχεία,φωτο , οι άλλοι ας συμπληρώνουν να μαζέψουμε όσο περισσότερα μπορούμε.
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
bill1961
συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
Δημοσιεύσεις: 1024
Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα

Γιαννάκης Ιωαννίδης

#1 Δημοσίευση από bill1961 »

Από τις πληροφορίες που σε άλλο σημείο της σελίδας μας δημοσιεύσαμε, για το Γιαννάκη Ιωαννίδη γνωρίζουμε πως γεννήθηκε το 1891 στον Πύργο της Σάμου, και πέθανε σε ηλικία μόλις 41 χρονών στις 22 Φεβρουαρίου 1932 στη Νέα Υόρκη.
Στη σκηνή ο Ιωαννίδης πρωτοανέβηκε ως ερασιτέχνης με το Δραματικό Όμιλο Καΐρου. Το 1911 προσλήφθηκε ως επαγγελματίας ηθοποιός στο θίασο Αικατερίνης Βερώνη - Γεννάδη. Μεταξύ 1912-16 υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία, παίρνοντας μέρος και στους Βαλκανικούς πολέμους, με τη λήξη των οποίων συνεργάζεται με τους θιάσους Νίκα, Κοτοπούλη και Έγκελ (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 14/5/1927). Με το θίασο Βρυσούλας Παντοπούλου συνεργάζεται από το 1920 συμμετέχοντας στην Παγκόσμια περιοδεία του θιάσου στο Σουδάν, την Αβησσυνία (Αιθιοπία), την Ανατολική Αφρική, στο Τράνσβααλ (στη Νότια Αφρική) και στην Αυστραλία (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 31/10/1924). Στο θίασο εκτός από το Γιαννάκη Ιωαννίδη και τη Βρυσούλα Παντοπούλου συμμετέχουν ο σύζυγός της Χριστόφορος Ταβουλαρίδης (ή Ταβουλάρης ή Κωστόπουλος), ο Γεράσιμος και η Λίζα Κουρούκλη, ο Θόδωρος και η Μαρία Ποφάντη, η Μάκη Καρνέρη και ο Τάσος Πάρλας. Αρχιμουσικός του θιάσου ο Δημοσθένης Ζάττας.
Σύδνευ 1923.png
Σύδνευ 1923.png (113.2 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Στην εφημερίδα Sydney Morning Herald της 11ης Σεπτεμβρίου 1923 καταχωρείται διαφήμιση κονσέρτου του Δημοσθένη Ζάττα με τη συμμετοχή και της Βρυσούλας Παντοπούλου. Λίγο αργότερα στις αρχές του 1924 (28/2/1924) ο θίασος με το πλοίο R.M.S. Tahiti μεταβαίνει από το Σύδνεϋ στο Σαν Φρανσίσκο, και τελικά το φθινόπωρο του ίδιου χρόνου εγκαθίσταται στο Σικάγο, όπου και αρχίζει -στις 2/11/1924- τις παραστάσεις στο Garrick Theatre με τη Βιεννέζικη οπερέτα «Αγνή Σουζάνα».
Παραστάσεις Σικάγο Κυριακή 2-11-1924.jpg
Παραστάσεις Σικάγο Κυριακή 2-11-1924.jpg (545.65 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Στο Σικάγο συνεχίζουν τις εμφανίσεις τους μέχρι την επόμενη άνοιξη, και μετά περιοδεύουν στη Βοστώνη και τις περί αυτή μεγάλες πόλεις (Lowell, Lynn, κ.ά), όπου δίνουν περί τις είκοσι παραστάσεις το Μάιο και τον Ιούνιο του 1925 για να καταλήξουν τελικά στο Μόντρεαλ του Καναδά (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 18/6/1925). Ο Σεπτέμβριος του 1925 βρίσκει το θίασο για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 20/9/1925), όπου δίνουν σειρά παραστάσεων μέχρι και τα τέλη του Νοεμβρίου, οπότε και επιστρέφουν στο Σικάγο (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 1/12/1926).
Αγαπητικός της Βοσκοπούλας (Μπαρμπα - Χρόνης).jpg
Αγαπητικός της Βοσκοπούλας (Μπαρμπα - Χρόνης).jpg (96.02 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Για να καλύψει την έλλειψη ενδιαφέροντος του κοινού (ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ 1/2/1926) για τα μουσικά έργα ο θίασος κάνει στροφή προς το δραματικό ρεπερτόριο («Το Στοιχειό του Πύργου», «Γενοβέφα», κ.ά.). Συνεχίζει τις παραστάσεις στο Σικάγο μέχρι και τα τέλη Μαρτίου, και μετά περιοδεύει στο Ντητρόιτ του Μίτσιγκαν (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 15/4/1926) και στο Σαν Φρανσίσκο και Λος Άντζελες της Καλιφόρνια (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 5/8/1926). Στα τέλη του ίδιου έτους ο θίασος με ανανεωμένο ρεπερτόριο («Αρχοντοχωριάτης», «Μαρία Μαγδαληνή», κ.ά.) δίνει παραστάσεις στο Eight Street Theatre στο Σικάγο (μεταξύ αυτών και η «ευεργετική» του Ιωαννίδη με το έργο «Βαβυλωνία»). Στις 12 Δεκεμβρίου 1926 δίνουν την τελευταία παράσταση στο Σικάγο με το έργο «Ο απαγχονισμός του Γρηγορίου Ε’» και εν συνεχεία αναχωρούν, και με ενδιάμεσο σταθμό στο Ντητρόιτ, όπου δίνουν μόνο τρεις παραστάσεις, φτάνουν στη Νέα Υόρκη, και δίνουν την πρώτη τους παράσταση στις 9/1/1927, στο Palm Garden στη χοροεσπερίδα του συλλόγου Καλαβρυτινών, με την οπερέτα «Βαφτιστικός», αν και αρχικά είχε ανακοινωθεί ο «Αρχοντοχωριάτης» του Μολιέρου (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 10/12/1926 & 8/1/1927 & 11/1/1927). Διαβάζουμε σε άρθρο στην εφημερίδα ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ της 3/1/1927:
«Κατόπιν ο θίασος θα δώση σειράν εκλεκτών παραστάσεων, κατά προτίμησιν νέων οπερεττών, εις εν εκ των μεγαλειτέρων θεάτρων του Μπροντουαίη, ένθα προμηνύεται μεγάλη επιτυχία, δεδομένου ότι πρώτην ήδη φοράν άρτιος Ελληνικός θίασος, της αξίας του θεάτρου τούτου, θέλει εμφανιστεί εν Νέα Υόρκη εις Μέγα Κεντρικόν Θέατρον.»
Ιωαννίδης_3.jpg
Ιωαννίδης_3.jpg (102.49 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Πράγματι ο θίασος αρχίζει την Κυριακή 6 Φεβρουαρίου παραστάσεις στο John Golden Theatre του Broadway με την οπερέτα «Οι απάχηδες των Αθηνών» (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 1/2/1927), ενώ εν τω μεταξύ έχει δώσει δύο παραστάσεις στο θέατρο Junior Order Auditorium στο Newark (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 17/1/1927 & 26/1/1927), και μία στη χοροεσπερίδα του συλλόγων Ιθακησίων στο Palm Garden (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 20/1/1927). Στην εφημερίδα ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ της 8/2/1927 διαβάζουμε:
«Ο κωμικός του θιάσου κ. Ιωαννίδης μας επαρουσίασεν ένα ζωντανεμμένον τύπον Καρούμπα, τόσον ζωντανεμμένον όσον ίσως να μη τον διαμόρφωσεν κανένας άλλος κωμικός ούτε στην Αθήνα μέσα. Ο κ. Ιωαννίδης με το φυσικό του παίξιμο, με τα αστεία του, με τα καλαμπούρια του και την γνησίως απάχικη γλώσσα και ύφος του, μας έκαμε να γελάσουμε με την καρδιά μας. Όταν ένας κωμικός έχει την τέχνη να προκαλεί τόσα γέλοια και τόση ευθυμία είναι καλός κωμικός, είναι καλλιτέχνης ηθοποιός.»
Οι επιτυχημένες παραστάσεις συνεχίζονται με τα έργα «Τα νέα Παναθήναια», «Αγνή Σουζάνα», «Το Στοιχειό του Πύργου», «Η εύθυμη χήρα», «Η Κασσιανή», «Αχ, Κολόμβε!!!», «Τζιώτικο Ραβαΐσι», «Γλυκειά Νανά» (στο μεγαλύτερο Royal Theatre), «Το κορίτσι της γειτονιάς», «Κλαιρέτη Κοθώνι» κ.ά. (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 15/2 & 2/3 & 9/3 & 25/3 & 31/3 & 20/4 & 5/5 & 18/5 του 1927). Μεταξύ των παραστάσεων στη Νέα Υόρκη ο θίασος δίνει παραστάσεις και στις γειτονικές πόλεις: Φιλαδέλφεια, Νιούαρκ, Νιού Τζέρσεϋ και Σκράντον (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 16/2 & 22/3 & 7/3 & 27/4 & 11/5 και ΑΤΛΑΝΤΙΣ 4/5 & 9/5 & 23/5 του 1927). Ο θίασος συνεχίζει στη Νέα Υόρκη με το δράμα «Η άγνωστος - Madam X» την Κυριακή 29/5 (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 25/5/1927 και ΑΤΛΑΝΤΙΣ 29/5/1927), και δίνει την αποχαιρετιστήρια παράσταση την Κυριακή 5/6 με το έργο «Αι δύο ορφαναί» (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 4/6/1927 και ΑΤΛΑΝΤΙΣ 4/6/1927). Τους καλοκαιρινούς μήνες ο θίασος περιοδεύει δίνοντας παραστάσεις στις Ελληνικές παροικίες στο Νιού Τζέρσεϋ, τη Φιλαδέλφεια και την Ουάσινγκτον (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 6/6/1927, ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 21/6/1927 και ΑΤΛΑΝΤΙΣ 16/6/1927).
Ιωαννίδης_2.jpg
Ιωαννίδης_2.jpg (293.46 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Το φθινόπωρο του 1927 αποτελεί μια από τις μελανότερες στιγμές στην ιστορία του Ελληνικού θεάτρου, καθώς ο Θόδωρος Ποφάντης, που έχει ήδη αποσχιστεί από το θίασο Παντοπούλου αναλαμβάνοντας τη διεύθυνση του θιάσου της Λολότας Ιωαννίδου που έδωσε παραστάσεις στη Νέα Υόρκη (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 5/1/1927), αποφασίζει να δημιουργήσει δικό του θίασο φέρνοντας επαγγελματίες ηθοποιούς από την Αθήνα. Ακολουθούν συκοφαντίες και ψευδείς καταγγελίες εκ μέρους του Ταβουλαρίδη, με αποτέλεσμα την επί τρίμηνο σχεδόν κράτηση μελών του θιάσου Ποφάντη στο Ellis Island (μια αρκετά αναλυτική περιγραφή των γεγονότων στην εφημερίδα ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ στα φύλλα 15/12/1927 και 15/3 και 15/4 του 1928). Παρόλα αυτά η Οπερέτα Παντοπούλου με τον Ιωαννίδη στη σύνθεσή της αρχίζει τις παραστάσεις για τη σεζόν χειμώνας 1927-1928 με τρεις παραστάσεις στο Connecticut (δύο στο Stamford και μία στο Bridgeport), και μετά εγκαθίσταται στο Eltinge Thearte στο Broadway, όπου στις 16 Οκτώβρη κάνει την πρώτη θριαμβευτική της παράσταση με την οπερέτα των Ζάχου Θάνου και Νίκου Χατζηαποστόλου «Πως περνούν οι παντρεμμένοι» (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 18/10/1927), για να ακολουθήσει στις 23 Οκτωβρίου η οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη «Ο υπνοβάτης» και στις 26 Οκτωβρίου στη χοροεσπερίδα των Θεσσαλών το έργο «Οι Άθλιοι» (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 23/10/1927). Οι παραστάσεις για τη σεζόν συνεχίζονται με συνεργασίες με καθιερωμένους καλλιτέχνες και ηθοποιούς όπως ο Παναγιώτης Σβορώνος και ο Μιχάλης Ιακωβίδης, και ολοκληρώνονται στις 20 Μαΐου του 1928 με την ηθογραφία «Η νύφη της Κούλουρης» με επικεφαλής τον Ιωαννίδη ως Μίχο Ζουλαχμάκη (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 25/1 & 17/2 & 17/5 του 1928).
Η χειμερινή σεζόν 1928-1929 για το θίασο αρχίζει στο Wallack’s Theatre την Κυριακή 14 Οκτωβρίου με το έργο «Η αλανιάρα των Αθηνών», και με ανανεωμένο το θίασο -όπως φαίνεται και από σχετική διαφημιστική καταχώρηση- με καλλιτέχνες όπως: η Ηρώ Τιβερίου, η Μύρτα Δέλφη, ο Κώστας Καζής, κ.ά.. Η «θριαμβευτική επιτυχία» (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 15/10/1928) του θιάσου συνεχίζεται για ολόκληρη τη σεζόν, παρότι την ίδια περίοδο στη Νέα Υόρκη δραστηριοποιείται και η Αθηναϊκή Οπερέτα με βασική πρωταγωνίστρια τη Λίνα Δώρου. Στο τέλος της σεζόν ο θίασος δίνει σειρά τιμητικών παραστάσεων, όπως π.χ. η τιμητική του Ιωαννίδη με το έργο «Καπετάν Γιακουμής», η τιμητική του Σκιαδά με την Αθηναϊκή οπερέτα «Το τέλος του κόσμου», κ.ά..
Ιωαννίδης_4.jpg
Ιωαννίδης_4.jpg (697.18 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Η τελευταία παράσταση της σεζόν δίνεται στις 21/4/1929 προς τιμή του αναχωρούντος για Αθήνα ζεύγους Παντοπούλου-Ταβουλαρίδη με το έργο «Το αλανάκι» του Ζάχου Θάνου, όπου τους βασικούς ρόλους κρατούν ο Ιωαννίδης (ως Σεκλέτης) και η Λίζα Κουρούκλη (ως Αλανάκι).
Ιωαννίδης - Σεκλέτης και Κουρούκλη - Αλανάκι (6-8-1929).jpg
Ιωαννίδης - Σεκλέτης και Κουρούκλη - Αλανάκι (6-8-1929).jpg (192.35 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Παρότι οι Παντοπούλου-Ταβουλαρίδης δηλώνουν την πρόθεσή τους να μεταβούν στην Αθήνα, με σκοπό την ενημέρωση για νέα έργα και την πρόσληψη νέων ηθοποιών στο θίασο (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 12/4/1929), στις εφημερίδες εμφανίζεται διαφημιστική καταχώρηση σύμφωνα με την οποία έχουν συμπράξει με την Αθηναϊκή Οπερέτα της Λίνας Δώρου και πρόκειται να κάνουν την πρώτη επίσημη εμφάνιση την Κυριακή 12 Μαΐου με την οπερέτα των Σακελλαρίδη-Λάσκαρη «Πικ Νικ» στο θέατρο Μανχάταν Όπερα (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 8/5/1929). Οι υπόλοιποι καλλιτέχνες του θιάσου Παντοπούλου (και ο Ιωαννίδης μαζί τους) συνιστούν μουσικοδραματικό θίασο με την επωνυμία «Ελληνικόν Θέατρον» και αρχίζουν περιοδεία στις Ελληνικές παροικίες στις μεσοδυτικές πολιτείες της Αμερικής (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 8/5 & 13/5 &18/5 & 28/5 & 30/5 & 8/6 & 11/6 & 14/6 του 1929).
Θιασος Παντοπουλου.jpg
Θιασος Παντοπουλου.jpg (465.05 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Το φθινόπωρο του 1929 βρίσκει το «Ελληνικόν Θέατρον» υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Ορφέα Καραβία να δίνει παράσταση την Πέμπτη 26/9 με το έργο «Η γυναίκα που σκοτώνει» στο Philadelphia Labor Auditorium. Η πανηγυρική έναρξη της σεζόν στη Νέα Υόρκη γίνεται την Κυριακή 13/10 στο θέατρο Martin Beck με τη δραματική οπερέτα του Ορφέα Καραβία «Ο πόνος της μάνας». Στο έργο πρωταγωνιστούν η Ισμήνη (Ηρώ) Τιβερίου και ο σύζυγός της Κώστας Καζής, το ζεύγος Κριωνά, το ζεύγος Αναστασιάδη, η Μάκη Καρνέρη και η Κ. Χρήστου. Ο Ιωαννίδης έπαιξε το ρόλο του αστυνόμου Καπετάν Τρομπώνη (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 3/10/1929). Ταυτόχρονα οι «Ηνωμέναι Οπερέται Αθηναϊκή - Παντοπούλου» ανακοινώνουν την έναρξη των παραστάσεων για την Κυριακή 6 Οκτωβρίου στο θέατρο Manhattan Opera House με το έργο «Τ’ αδερφάκι ο Λάβρακας» και πρωταγωνιστές εκτός των Δώρου - Παντοπούλου και τους «άρτι αφιχθέντας εξ Αθηνών» Πέτρο Κυριακό και Άρη Μαλιαγρό. Επιπλέον στη Νέα Υόρκη δραστηριοποιείται και ο θίασος «Εθνική Ελληνική Σκηνή» του Μιχ. Ιακωβίδη και πρωταγωνίστρια την Ειρήνη Βασιλάκη, ενώ συμμετέχουν επίσης το ζεύγος Σπύρος και Λέλα Πατρικίου, η Πέρσα Βλάχου, ο Άγγελος Κύρου, κ.ά. (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 9/10/1929). Την Κυριακή 20 Οκτωβρίου το Ελληνικό Θέατρο παίζει το έργο «Ο Αλή πασάς και η κυρά Φροσύνη» και οι Ηνωμένες Οπερέτες το έργο «Η βασίλισσα της νύχτας». Στην Εθνικό Κήρυκα της 22ας Οκτωβρίου διαβάζουμε:
«Αριστουργηματική απόδοσις του Τεπελενλή υπό του κ. Κουρούκλη…
Ο δε πολύς κωμικός, κ. Ιωαννίδης, ο δημοφιλέστατος,
απέδωσε τον ρόλον του ως αρχιευνούχος Μεμέτ Αράπης με επιτυχίαν
που επροκάλεσε συνεχή και ακράτητα γέλοια.»
και
«Ο κοσμαγάπητος Π. Κυριακός ως Αλώπεκας Καταβρεχτήρης, …,
κατώρθωσε, με την απαράμιλλον τέχνην του να παραμείνει
και μεταξύ των Γερμανών ο τέλειος τύπος του Αθηναίου κουτσαβάκη
επιχειρηματίου νυχτερινών κέντρων.»
Για τις εμφανίσεις του Πέτρου Κυριακού η τελευταία καταχώρηση στις εφημερίδες της Νέας Υόρκης εντοπίστηκε στον Εθνικό Κήρυκα της 25ης Νοεμβρίου 1929, και αφορούσε τη χοροεσπερίδα του Παλλεσβιακού συλλόγου στις 28/11, όπου οι «Ηνωμέναι Οπερέται» παρουσίασαν την οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη «ΡΟΖΙΤΑ», και στην οποία ο Κυριακός και η Παντοπούλου έπαιξαν την κωμική σκηνή «Οι Τούριστ». Αμέσως μετά (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 4/12 & 5/12 του 1929) η Βρυσούλα Παντοπούλου συμπράττει με το «Ελληνικόν Θέατρον» και παρουσιάζουν στις 8/12/1929 το έργο «Η ξελογιάστρα» με την πρώτη για τη σεζόν εμφάνιση της Λίζας Κουρούκλη. Μετά τις διακοπές για τις γιορτές Χριστουγέννων - Πρωτοχρονιάς το θεατρικό τοπίο αλλάζει άρδην: Η Λίνα Δώρου διαλύει την Αθηναϊκή Οπερέτα και με τον Άρη Μαλλιαγρό ενσωματώνονται στο «Ελληνικόν Θέατρον» (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 4/1 & 18/1 του 1930). Ο θίασος δίνει την πρώτη παράσταση με το έργο «Να γιατί σκότωσα» την Κυριακή 19/1/1930 στο θέατρο Martin Beck (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 21/1/1930). Μέχρι το τέλος της σεζόν ο θίασος δίνει παραστάσεις σε χοροεσπερίδες διαφόρων συλλόγων, και τιμητικές παραστάσεις υπέρ των μελών του θιάσου, ή φιλανθρωπικού τύπου παραστάσεις, όπως για παράδειγμα : προς όφελος του Σχολείου της κοινότητας Hudson County, με το έργο «Η γυναίκα που σκοτώνει». (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 12/2/1930), τιμητική της Ισμήνης Τιβερίου-Καζή, με το έργο «Το ζωντανό πτώμα» (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 7/2/1930), τιμητική του Γιαννάκη Ιωαννίδη με το έργο «Όσο γυρίζει η σφαίρα» (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 14/3/1930), τιμητική του Δημοσθένη Ζάττα με το έργο «Κασσιανή» (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 5/4/1930), κ.ά.. Και η σεζόν κλείνει με την τιμητική της Λίνας Δώρου στις 4/5/1930 με την οπερέτα «Δνις Σορολόπ» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 6/5/1930), και την τιμητική του Γεράσιμου Κουρούκλη στις 11/5/1930 με το δράμα «Το φιλί του θανάτου» (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 10/5/1930). Το καλοκαίρι ο θίασος περιοδεύει τις μεσοδυτικές πολιτείες (New Jersey, Connecticut, Pennsylvania, κ.ά.) και επιστέφει στη Νέα Υόρκη περί τα μέσα Ιουλίου (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 27/5 & 5/6 & 18/6 & 6/7 &22/7 του 1930).
Θίασος 1930-31.jpg
Θίασος 1930-31.jpg (359.94 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Το φθινόπωρο του 1930 βρίσκει το Γιαννάκη Ιωαννίδη με το «Ελληνικόν Θέατρον» να δίνει παραστάσεις σε διάφορες χοροεσπερίδες, ενώ μαζί με το ζεύγος Κουρούκλη, το ζεύγος Αναστασιάδη, το Σωκράτη Σκιαδά, τη Λίνα Δώρου και τον αδερφό της Μπάμπη Χρήστου συμμετέχει σε νέο σχήμα με το όνομα «Ελληνική Οπερέττα Νέας Υόρκης». Τα άλλα μέλη του θιάσου, το ζεύγος Βασιλάκη, η Πέρσα Βλάχου, η Χαρίκλεια Τριχά, ο Άγγελος Κύρου, ο Τρύφων Κλοτσώνης, ο Νίκος Αφεντάκης και ο Θ. Καρέζος προέρχονταν από το θίασο «Εθνική Ελληνική Σκηνή» του Μιχ. Ιακωβίδη, ο οποίος αποφάσισε να μη δώσει παραστάσεις τη χειμερινή σεζόν 1930-31, αλλά να ενταχθεί στον αναμενόμενο στη Νέα Υόρκη θίασο της Μαρίκας Κοτοπούλη. Η «Ελληνική Οπερέττα» ξεκινάει τις παραστάσεις της στις 12 Οκτώβρη στο θέατρο Lyric με την αισθηματική οπερέτα «Το Ρόδον της Σταμπούλ», αλλά βέβαια η σεζόν ανήκει ολοκληρωτικά στη Μαρίκα Κοτοπούλη, που έφτασε στη Νέα Υόρκη στις αρχές του Νοέμβρη και έκανε πανηγυρική έναρξη στις 16/11/1930 με το κοινωνικό δράμα «Η σκιά». Ο θίασος Κοτοπούλη μεταξύ άλλων παρουσιάζει και τις τραγωδίες «Ηλέκτρα» και «Ιφιγένεια εν Ταύροις», και στις αρχές Φεβρουαρίου 1931 ξεκινάει μεγάλη περιοδεία σε διάφορες πολιτείες της Αμερικής (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 25/12/1930 & 5/1 & 4/2 toy 1931 και ΑΤΛΑΝΤΙΣ 24/1 & 28/1 του 1931), μετά την οποία επιστρέφει και πάλι στη Νέα Υόρκη στις αρχές Μαρτίου, όπου δίνει μια έκτακτη παράσταση στο Forrest Theatre με το έργο «Παρντόν μαντάμ» (με το Βασίλη Λογοθετίδη στο ρόλο του υπουργού), συνεχίζει με παραστάσεις σε χοροεσπερίδες διαφόρων συλλόγων και σε γειτονικές μεγάλες πόλεις (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 4&5/3/1931), και δίνει μια τελευταία παράσταση στη Νέα Υόρκη με το έργο «Η ιστορία μιας γυναικός» στο Booth Theatre στις 22 Μαρτίου (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 22/3/1931). Και παρότι ανακοινώνεται η αποχαιρετιστήρια παράσταση με το έργο «Παρντόν μαντάμ» στις 20 Απριλίου στη χοροεσπερίδα της Ελληνικής κοινότητας στο Passaic του Ney Jersey, η Κοτοπούλη αποδέχεται πρόταση για εμφάνιση στο έργο «Μάγδα» του Σούδερμαν που έδινε ο Αμερικάνικος θίασος της Jessie Bonstelle στο Ντητρόιτ, για το οποίο αι αναχωρεί στις 11 Μαΐου (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 11/5/1931). Αν και δε φαίνεται να δίνει άλλη παράσταση, η Κοτοπούλη παραμένει στην Αμερική μέχρι τις 10/1/1932 «με σκοπόν να παρακολουθήσει εκ του σύνεγγυς το Αμερικανικόν θέατρον και να συλλέξη ωρισμένα Αμερικανικά έργα προς παράστασιν εις τα Αθήνας» (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 12/1/1932).
Η Ελληνική Οπερέτα στις αρχές του 1931 ξεκινάει μια σειρά τιμητικών παραστάσεων, όπως: Της Λίνας Δώρου στις 11/1 (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 7/1/1931), του Άγγελου Κύρου την 1/2 (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 28/1/1931), της Λίζας Κουρούκλη στις 15/2 (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 14/2/1931), της Πέρσας Βλάχου την 1/3 (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 20/2/1931) μετά την οποία η κ. Βλάχου και ο σύζυγός της Θεοδ. Καρέζος αναχωρούν για Ελλάδα (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 27/3/1931). Ακολουθούν οι τιμητικές των: Βασιλάκη και Κλοτσώνη στις 8/3 (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 3/3/1931), των Σκιαδά και Κουρούκλη στις 15/3 (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 11/3/1931), της Ειρήνης Βασιλάκη στις 5/4 (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 25/3/1931), και η σεζόν κλείνει με την τιμητική του Γιαννάκη Ιωαννίδη στις 3 Μαΐου (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 2/5/1931). Το καλοκαίρι του 1931 ο θίασος περιοδεύει σε διάφορες πόλεις της Αμερικής (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 7/5 & 28/5 & 25/6 του 1931). Αξίζει να αναφέρουμε την επανεμφάνιση στη Νέα Υόρκη της Βρυσούλας Παντοπούλου στις 26 Απριλίου 1931 μετά από ένα σχεδόν χρόνο απουσίας λόγω του θανάτου του συζύγου της (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 23/4/1931).
Το φθινόπωρο του 1931 ο Γιαννάκης Ιωαννίδης και το «Ελληνικόν Θέατρον» ενισχυμένο με το ζεύγος Βασιλάκη, κ.ά, ξεκινάει τις παραστάσεις σε χοροεσπερίδες συλλόγων, όπως: του συλλόγου Ανωγειατών στις 10/10 και του συλλόγου Θεσσαλών «Ο Ασκληπιός» στις 18/10 με το έργο «Η γυναίκα του δρόμου». Κάνει την πανηγυρική έναρξη της χειμερινής σεζόν στις 25/10 στο θέατρο New Yorker με την τελευταία επιτυχία του Θεόφραστου Σακελλαρίδη «Το εξωφρενικό σπίτι» και συνεχίζει στην 1η Νοεμβρίου με την οπερέτα «Η Ριρίκα μας», ενώ στις 29/10 έπαιξαν «Το Αλανάκι» στη χοροεσπερίδα του Ελληνικού Δημοκρατικού Συλλόγου και στις 30/10 τη «Μποέμικη αγάπη» στη χοροεσπερίδα της Ελληνικής κοινότητας «Οι Τρεις Ιεράρχες» (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 2/10 & 17/10 & 20/10 & 28/10 του 1931). Στις 15/11 συνεχίζουν με το έργο «Ο Μοσχόμαγκας των Παρισίων» στο θέατρο Belmont (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 11/10/1931), στις 29/11 με το μουσικό δράμα «Από τον τάφο…στην ηδονή» στο θέατρο Martin Beck (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 25/11/1931), στις 10/12 σε χοροεσπερίδα στο Πάτερσον του Νιού Τζέρσεϋ με το έργο «Η τιμωρία μιας μητέρας». Μετά ο θίασος διακόπτει τις παραστάσεις για τις γιορτές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς και επανέρχεται στις 8/1/1932 στη χοροεσπερίδα της κοινότητας «Άγιος Κωνσταντίνος» στο Μπρούκλιν με το έργο «Αθανάσιος Διάκος», και με την τιμητική της Ειρήνης Βασιλάκη στις 10/1 με το έργο «Προδομένη αγάπη» στο New Palm Garden (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 2/1 & 6/1 του 1932).
Στις 13 Ιανουαρίου με πρωταγωνιστές τη Λίνα Δώρου, το Γιαννάκη Ιωαννίδη και τη Λίζα Κουρούκλη παίζουν του έργο «Τρεις αγάπαις» στη χοροεσπερίδα του συλλόγου Αγαθοπολιτών, και στις 21 Ιανουαρίου τη «Λύρα του γερο-Νικόλα» στη χοροεσπερίδα του συλλόγου Περγαμηνών «Ο νέος ζήλος» (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 12/1 & 16/1 του 1932). Στις 20 & 21 Ιανουαρίου παίζουν το «Μοσχόμαγκα των Παρισίων» και τη «Δαιμονισμένη» στις χοροεσπερίδες του σχολείου «Αβέρωφ» και της αδελφότητας Λιτοχωριτών αντίστοιχα (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 19/1/1931). Την Κυριακή 24 Ιανουαρίου είναι η σειρά για την τιμητική της Λίνας Δώρου με την οπερέτα του Κάλμαν «Η τσιγγάνα του καμπαρέ» με τη σύμπραξη και του τενόρου Δημ. Κριωνά (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 20/1/1931). Ακολουθεί την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου η τιμητική του ζεύγους Κουρούκλη με το έργο του Αλεξάνδρου Δουμά (πατρός) «Η ερωμένη του διαβόλου» με τη συμμετοχή και του βαρύτονου Κώστα Καζή (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 2/2/1932). Στη χοροεσπερίδα της Λακωνικής Αδελφότητας παίζουν το έργο «Αι δύο ορφαναί» (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 14/2/1932) και την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου για το σύλλογο Ανδρίων την οπερέτα «Οι απάχηδες των Αθηνών» (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 3/2/1932). Την Κυριακή 21 Φεβρουαρίου στο New Palm Garden έχει σειρά η τιμητική του ζεύγους Σκιαδά. Παίζουν τη μονόπρακτη επιθεώρηση «Ο αδικημένος άνθρωπος» με τη σύμπραξη του τενόρου Δημ. Κριωνά και του βαρύτονου Κώστα Καζή, ενώ με το τέλος της παράστασης ο Γιαννάκης Ιωαννίδης εμφανίζεται σε μια σειρά από νέα νούμερα (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 16/2/1932). Το βράδυ της Κυριακής μια ώρα μετά τη λήξη της παράστασης ο Γιαννάκης Ιωαννίδης αφήνει την τελευταία του πνοή.

Ο Γιαννάκης Ιωαννίδης και άλλοι καλλιτέχνες που την ίδια χρονική περίοδο δραστηριοποιήθηκαν στην Αμερική (κυρίως στη Νέα Υόρκη και το Σικάγο), εκτός από την καθαρά θεατρική ενασχόλησή τους δραστηριοποιήθηκαν και στη δισκογραφία 78 στροφών. Το Νοέμβριο του 1927, και ενώ η Οπερέτα Παντοπούλου έχει ήδη εγκατασταθεί στη Νέα Υόρκη, κυκλοφορούν οι τρεις πρώτοι δίσκοι 78 στροφών με τραγούδια από τις παραστάσεις τους. Στους δίσκους αυτούς που, σύμφωνα με τον Spottswood, ηχογραφήθηκαν στο Σικάγο -προφανώς πριν την αναχώρηση του θιάσου από εκεί, πιθανότατα στα τέλη άνοιξης ή τις αρχές καλοκαιριού του 1927- για λογαριασμό της Ελληνικών συμφερόντων (των αδελφών Σπύρου και Άγγελου Στάμου) εταιρείας Greek Record Company, ο Γιαννάκης Ιωαννίδης συμμετέχει σε τέσσερα τραγούδια: μια διωδία με τη Βρυσούλα Παντοπούλου («ΟΙ ΜΕΡΑΚΛΗΔΕΣ»), μια άλλη με τη Μάκη Καρνέρη («ΟΙ ΓΕΡΟΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΙ»), μια ακόμη με τη Λίζα Κουρούκλη («Ο ΜΑΝΑΒΗΣ ΚΑΙ Η ΔΟΥΛΑ») και μια τετραφωνία με τους Τάσο Πάρλα, Λίζα Κουρούκλη και Μάκη Καρνέρη («ΚΙ ΑΝ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ»).
Greek Record 1927.jpg
Greek Record 1927.jpg (59.75 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Το Μάρτιο του 1928 κυκλοφορούν για λογαριασμό της Columbia οι δύο πρώτοι δίσκοι της Οπερέτας Παντοπούλου (56095-F και 56096-F, οι οποίοι προφανώς έχουν «γραφεί» λίγο νωρίτερα, τον Ιανουάριο κατά Spottswood). O Γιαννάκης Ιωαννίδης συμμετέχει στα τρία από τα τέσσερα τραγούδια των δύο δίσκων: το ζεϊμπέκικο του Δημοσθένη Ζάττα «Ο ΠΙΝΟΚΛΗΣ», από την οπερέτα «Αχ, Κολόμβε!!!» (δίσκος Col 56096-F, στην άλλη όψη «Το ΣΙΓΑΡΕΤΤΟ» με τη Λίζα Κουρούκλη), τη δυωδία με τη Βρυσούλα Παντοπούλου «ΜΑΝΑΒΗΣ ΚΑΙ ΔΟΥΛΑ, ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ» και το ρεμπέτικο του Δημ. Ζάττα «ΠΟΙΟ ΕΙΝ’ ΤΟ ΓΙΑΤΡΙΚΟ» (και τα δυο στο δίσκο Col 56095-F) (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 30/3/1928). Τον Απρίλη του 1928 κυκλοφορεί ο δίσκος Columbia 56102-F, στον οποίο ο Ιωαννίδης τραγουδάει σε δυωδία με τη Λίζα Κουρούκλη το «ΨΑΛΤΗ ΘΑ ΦΕΡΩ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟ (ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ ΚΟΥΜΠΑΡΟ)» (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 26&27/4/1928).
Columbia April 1928.jpg
Columbia April 1928.jpg (45.14 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Τον Οκτώβρη του 1928 κυκλοφορεί ο δίσκος Columbia 56124-F, όπου σε δυωδία με τη Λίζα Κουρούκλη ο Ιωαννίδης τραγουδάει «ΤΟ ΑΛΑΝΑΚΙ» και «ΤΟ ΜΟΡΤΑΚΙ» (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 29/10/1928) (στην άλλη όψη ο Ελληνοαγγλικός διάλογος Κουρούκλη-Ταβουλαρίδη «ΤΟ ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ»). Τέλος το Δεκέμβριο του 1928 κυκλοφορεί ο δίσκος Columbia 56129-F στο οποίο με τη Βρυσούλα Παντοπούλου και τη Λίζα Κουρούκλη τραγουδούν το «ΠΩ, ΠΩ, ΤΡΕΛΛΑΘΗΚΑ» από την οπερέτα «Οι Απάχηδες των Αθηνών» (στην άλλη όψη του δίσκου ο συρτός του Δημοσθένη Ζάττα «ΠΕΙΣΜΑΤΑΡΑ» με τη Μάκη Καρνέρη).
Columbia December 1928.jpg
Columbia December 1928.jpg (55.21 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Το επόμενο έτος ο πρώτος δίσκος του Ιωαννίδη που κυκλοφορεί στις αρχές του Μάρτη 1929 (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 5/3/1929) είναι ο δίσκος Columbia 56137-F («ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΑΠ’ ΤΙΣ ΝΤΟΜΑΤΕΣ», «ΤΟΥΤ’ ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΠΟΥ ‘ΡΘΑΝ ΤΩΡΑ» με το Μανώλη Καραπιπέρη στο μπουζούκι). Περί τα τέλη Απρίλη 1929 κυκλοφορούν ακόμη δύο δίσκοι με τη συμμετοχή του Γιαννάκη Ιωαννίδη (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 29/4/1929): Ο δίσκος Columbia 56139-F όπου ο Ιωαννίδης με τη Βρυσούλα Παντοπούλου τραγουδούν το τραγούδι του Ι. Κομνηνού «Τ’ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ», ενώ στην άλλη όψη η Λίζα Κουρούκλη, η Μάκη Καρνέρη και ο Γερ. Κουρούκλης τραγουδούν τα «ΚΛΕΙΣΜΕΝΑ ΧΕΙΛΗ» του Α. Κακουλίδη, και ο δίσκος Columbia 56144-F όπου ο Ιωαννίδης τραγουδά το ρεμπέτικο του Δημ. Ζάττα «ΗΝΟΥΝΑ ΜΟΡΤΗΣ ΜΙΑ ΦΟΡΑ» και σε δυωδία με τη Λίζα Κουρούκλη ακόμη μια σύνθεση του Δημ. Ζάττα με τίτλο «ΘΑ ΛΕΝΕ ΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ!».
Columbiia April 1929.jpg
Columbiia April 1929.jpg (223.32 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Το Σεπτέμβριο 1929 κυκλοφορεί ο δίσκος Columbia 56154-F όπου ο Ιωαννίδης με τη Λίζα Κουρούκλη τραγουδούν τη σύνθεση του Δημοσθένη Ζάττα σε στίχους του Ορφέα Καραβία «ΑΚΟΥ ΤΙ ΘΕΛΩ ΣΑΝ ΠΑΝΤΡΕΥΤΟΥΜΕ», και με τη Μάκη Καρνέρη τη σύνθεση του Αντώνη Βώττη «ΟΙ ΓΛΕΝΤΖΕΔΕΣ» (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 27/9/1929), ενώ το Νοέμβριο του 1929 κυκλοφορεί ο δίσκος Columbia 56165-F με τον Ιωαννίδη και το ζεύγος Κουρούκλη να αποδίδουν σε δύο μέρη το κωμικό νούμερο «Ο ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΝΑΒΗ» (ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 30/11/1929). Σε διαφημιστική καταχώρηση μουσικού καταστήματος το Δεκέμβριο του 1930 (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 31/12/1930) εντοπίζεται η κυκλοφορία δύο ακόμη δίσκων με συμμετοχή του Ιωαννίδη: Ο δίσκος Columbia 56195-F όπου η Λίζα Κουρούκλη τραγουδάει τη σύνθεση «Ο ΑΜΑΞΑΣ» του Γ. Κωνσταντινίδη με τον Γιαννάκη Ιωαννίδη και το ταγκό «ΧΑΜΕΝΗ ΑΓΑΠΗ» του Δημ. Ζάττα με τη Μάκη Καρνέρη, και ο δίσκος Columbia 56208-F όπου ο Ιωαννίδης με τον Κώστα Καζή, τη Λίζα Κουρούκλη και τη Μάκη Καρνέρη τραγουδούν το φοξ-τροτ «ΑΠ’ ΤΗΝ ΣΤΙΓΝΜΗ Π’ ΑΓΑΠΗΣΑ» (στην άλλη όψη το βαλς «ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΝ’ ΤΑ ΠΑΛΗΑ» με τον Κώστα Καζή). Το Μάιο του 1931 εντοπίζεται η κυκλοφορία του δίσκου Columbia 56235-F (ΑΤΛΑΝΤΙΣ 8/6/1931) με το -σύμφωνα με την ετικέτα του δίσκου- ρεμπέτικο «ΥΜΝΟΣ ΣΤΗ ΡΕΤΣΙΝΑ» που τραγουδάει ο Ιωαννίδης με την Κουρούκλη, και το τραγούδι με πρόζα «Ο ΨΑΡΑΣ» που τραγουδάει η Λίζα Κουρούκλη.
Τον Ιανουάριο του 1932 εντοπίζεται (ΑΛΤΑΝΤΙΣ 28/1/1932) η κυκλοφορία του δίσκου Columbia 56221-F όπου ο Γιαννάκης Ιωαννίδης (ως Τζερεμές στην οπερέτα «Οι κανταδώροι των Αθηνών») τραγουδάει με τη Λίζα Κουρούκλη (ως Φλωράκι) το τραγούδι «ΝΑΖΙΑΡΑ ΜΟΥ», ενώ στην άλλη όψη ο Γ. Ιωαννίδης, η Λ. Κουρούκλη, ο Τρ. Κλοτσώνης και ο Τ. Αρβανιτάκης που συμμετείχαν στο θίασο Ελληνική Οπερέτα τραγουδούν τη μεγάλη επιτυχία του Στάθη Μάστορα και του Γιάννη Πρινέα «ΡΙΡΗ-ΡΙΡΗ ΡΙΡΙΚΑ». Ο δίσκος σύμφωνα με τον Spottswood ηχογραφήθηκε το Δεκέμβριο του 1930, γεγονός που ενισχύεται και από το γεγονός πως η Ελληνική Οπερέτα παρουσίασε την οπερέτα «Οι κανταδώροι των Αθηνών» την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 1930 στο θέατρο Lyric της Νέας Υόρκης.
Οι κανταδόροι.jpg
Οι κανταδόροι.jpg (421.44 KiB) Προβλήθηκε 7697 φορές
Ο Spottswood αναφέρει ακόμη δύο δίσκους με τη συμμετοχή του Γιαννάκη Ιωαννίδη, για τους οποίους όμως δεν εντοπίσαμε στις εφημερίδες της εποχής στην Αμερική το χρόνο κυκλοφορίας τους. Πρόκειται για τους δίσκους Columbia 56171-F και Columbia 56185-F. Ο πρώτος δίσκος (56171-F), για τον οποίο αναφέρει ότι ηχογραφήθηκε το Μάιο του 1929 στη Νέα Υόρκη, περιλαμβάνει το “ρεμπέτικο” «ΠΑΛΗΑ ΣΤΡΑΤΩΝΑ» και τη σύνθεση των Χατζηαποστόλου και Καραβία «ΛΙΓΟ ΑΠ’ ΟΛΑ», τα οποία ο Ιωαννίδης τραγουδάει μαζί με τη Λίζα Κουρούκλη, τη Μάκη Καρνέρη και το Γεράσιμο Κουρούκλη. Στο δεύτερο δίσκο (56185-F) τραγουδούν ο Ιωαννίδης και η Κουρούκλη τα τραγούδια «ΑΧ! ΕΙΝ Ο ΓΕΡΟΣ ΜΗΧΑΝΗ» και «ΠΩ! ΠΩ! ΤΙ ΤΡΑΒΟΥΜΕ», και σύμφωνα με τον Spottswood ηχογραφήθηκε το 1929 ή το 1930. Πάντως και οι δύο αυτοί δίσκοι δεν εντοπίζονται ούτε στο δισκογραφικό κατάλογο της Columbia για το έτος 1930.
Ο Γιαννάκης Ιωαννίδης με ρόλους όπως: του βλάμη και του μανάβη στα «Πανελλήνια», του μερακλή στο «Πι και Φι», του πιατά Πινόκλη στο «Αχ, Κολόμβε!!!», του Καρούμπα στους «Απάχηδες των Αθηνών», του ψευτοπαλληκαρά Λιονταρή στο «Τζιώτικο Ραβαΐσι», του Μεταξουργιώτη καφετζή στο «Κορίτσι της γειτονιάς», του Τιμολέοντα Μπελά στα «Ερωτικά Γυμνάσια», του μόρτη του Παλιού Στρατώνα Μπόμπα στις «Ερωτικές γκάφες», του Αθηναίου μόρτη Τρυποκάρυδου του μυστήριου στο «Κορίτσι της ταβέρνας», του Σεκλέτη στο «Αλανάκι», του Τζερεμέ στο «Οι κανταδώροι των Αθηνών» ή του Νώτη του ατσαλάκωτου στην «Ξελογιάστρα», αλλά και με τα κλασσικά ρεμπέτικα τραγούδια που τραγούδησε συνεργαζόμενος με το συμπατριώτη του Μανώλη Καραπιπέρη αποτελεί το σημαντικότερο συνδετικό κρίκο ρεμπέτικου και επιθεώρησης. Βεβαίως σε αυτή τη σύνδεση ρεμπέτικου και επιθεώρησης δεν μπορεί να αγνοηθεί και η συνεισφορά του Ζάχου Θάνου (ή Ζαχαρία Νοταράκη), αλλά και του Πέτρου Κυριακού, που και οι δύο ενσάρκωναν στις παραστάσεις τους το ρόλο του μάγκα, του μόρτη ή του κουτσαβάκη.

Άβαταρ μέλους
bill1961
συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
Δημοσιεύσεις: 1024
Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα

Re: Γιαννάκης Ιωαννίδης

#2 Δημοσίευση από bill1961 »

Θα ακολουθήσει φωτογραφικό υλικό από διαφημιστικές καταχωρήσεις παραστάσεων με το Γιαννάκη Ιωαννίδη.
19-5-1925.png
19-5-1925.png (1.16 MiB) Προβλήθηκε 7575 φορές
6-10-1925.png
6-10-1925.png (1.27 MiB) Προβλήθηκε 7575 φορές
4-12-1926.png
4-12-1926.png (806.71 KiB) Προβλήθηκε 7575 φορές
14-11-1925.png
14-11-1925.png (1.2 MiB) Προβλήθηκε 7575 φορές

Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 733
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm

Re: Γιαννάκης Ιωαννίδης

#3 Δημοσίευση από Για το Ανικανοποίητο..... »

Εκπληκτική δουλειά και έρευνα Βασίλη. Πάντα τέτοια

Άβαταρ μέλους
bill1961
συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
Δημοσιεύσεις: 1024
Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα

Re: Γιαννάκης Ιωαννίδης

#4 Δημοσίευση από bill1961 »

27-11-1926.png
27-11-1926.png (1.04 MiB) Προβλήθηκε 6959 φορές
20-11-1926b.png
20-11-1926b.png (813.37 KiB) Προβλήθηκε 6959 φορές
20-11-1926.png
20-11-1926.png (982.62 KiB) Προβλήθηκε 6959 φορές
8-11-1926.png
8-11-1926.png (802.63 KiB) Προβλήθηκε 6959 φορές
6-11-1926.png
6-11-1926.png (800.31 KiB) Προβλήθηκε 6959 φορές

Απάντηση

Επιστροφή σε “Βιογραφίες”