Πειραιώτικος

κλιμακες μακαμια δρομοι κλπ
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Κακός_Λύκος
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: 18 Μάιος 2008 03:08 am

#43 Δημοσίευση από Κακός_Λύκος »

Αλήθεια,γιατί λέγεται Πειραιώτικος; :roll:

Άβαταρ μέλους
Νίκος Τριήρης
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 286
Εγγραφή: 13 Σεπ 2007 12:43 pm
Τοποθεσία: Αθήνα, Χολαργός

#44 Δημοσίευση από Νίκος Τριήρης »

Δεν γνωρίζω την προέλευση της ονομασίας Πειραιώτικος. Πάντως με τόσα λανθασμένα "βαπτίσματα" που έχουν δεχτεί οι λαϊκοί δρόμοι δεν θα μου φαινόταν παράξενο να το είπε κάποιος "ειδικός" έτσι και απλά να έμεινε. Αν ήταν χορός πχ. Καλαματιανός θα είχαμε περισσότερες πιθανότητες να κατανοήσουμε το όνομα.

Δεν διαφωνώ udialek :)
Ο Πειραιώτικος κάνει ολοκληρωμένες φράσεις. Σχεδόν σε όλες αναιρείται στην κατιούσα το Σολ#. Πριν να καταλήξει εκεί η μελωδία θα έχει χρησιμοποιήσει αυτούσιο τον Πειραιώτικο είτε ανεβαίνοντας είτε κατεβαίνοντας. Στη βάση όμως "χαμηλώνει" και μετατρέπεται σε Χιτζαζκιάρ.
Αυτά εάν αναγνωρίσουμε το συνδυασμό δρόμων Χιτζαζκιάρ - Πειραιώτικου. Εάν παρατηρήσουμε μόνιμο Σολ# τότε είναι αυτούσιος Πειραιώτικος και εάν δεν έχει καθόλου Σολ# είναι Χιτζαζκιάρ.

Τώρα αν το Χιτζαζκιάρ το κάνει από μόνο του το κουβεντιάζουμε αν θέλεις. Ειλικρινά δεν έχω χρόνο αυτή τη στιγμή. Θα προσπαθήσω να επανέλθω.

Άβαταρ μέλους
udialek
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 150
Εγγραφή: 25 Ιαν 2008 01:29 pm
Τοποθεσία: εξορία

#45 Δημοσίευση από udialek »

Νάσαι καλα Νίκο, νομίζω το εξαντλήσαμε! :D

Άβαταρ μέλους
karaven
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 22 Οκτ 2004 12:58 am

#46 Δημοσίευση από karaven »

Νίκος Τριήρης έγραψε:Συμφωνώ με αυτό που έγραψε ο Αλέξανδρος και παρέθεσε ο Πίκινος, ότι σημασία έχει αν βρεθούμε παρέα να παίξουμε το κομμάτι μαζί άσχετα από το όνομα του δρόμου.

Φίλε Αλέξανδρε σεβόμενος τη θεωρητική σου κατάρτιση εννοώ ότι αυτά που έγραψες είναι σωστά σύμφωνα με αυτά που έχω διαβάσει και εγώ.

Επειδή όντως η πρακτική σημασία έχει μεγαλύτερο νόημα και αξία από τη χωρίς πρακτικό προσανατολισμό θεωρητική γνώση ήθελα να τονίσω ότι δεν υπάρχει τραγούδι (ή ίσως ελάχιστα που δεν έχω εντοπίσει) τα οποία να κινούνται από την αρχή ως το τέλος στον Πειραιώτικο δρόμο. Έτσι η θεωρία μπορεί να λέει ότι είναι αυτούσιος δρόμος όμως στην πράξη είναι μία κίνηση ή ένας τρόπος (αν έχουμε μόρια) κατά βάση του Χιτζαζκιάρ.

Θα χαρώ πολύ να συναντηθούμε στην Κουρούτα (αν μας βολέψουν οι ημερομηνίες) και να παίξουμε και να γουστάρουμε από κοντά.
Καιιιι ...σε τι δρομο θα το παιξετε το κομματι ρε παιδια? Χιτζσκιαρ ή Πειραιωτικο? ή Ζιργκιουλελι Σουζινακ? Μπας κι ειναι Ζιργκιουλελι Χιτζαζ? Τελικα τα εχουμε κανει σκατα με τους δρομους, αφου κανενας δεν ενδιαφερεται για την μουσικη μας κουλτουρα. Ουτε το Υπ.Πολιτισμου, ουτε το Υπ.Παιδειας και οι παπαδες επιμενουν στον σκοταδισμο τους με την Παρασημαντικη. Συνεπεια αυτων εινα οτι ακουμε σημερα. Ενα ατελειωτο 4/4, ματζορε (ουτε καν Ραστ), και μινορε (ουτε καν Νιχαβεντ). Ασε που οι κουλτουριαρηδες (αυτοι δλδ που δεν συμμετεχουν στα μεσημεριανα παραθυρα) εχουν μπλεξει τα πολιτισμικα μπουτια τους (δλδ τα παιδακια με τα greeklish και την ηλ.κιθαρα), πασχουν απο διχασμο μουσικης προσωπικοτητας, νομιζουν οτι παιζουν ροκ με λαικο σωβρακο. Φτου μας ρε !

Άβαταρ μέλους
karaven
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 22 Οκτ 2004 12:58 am

#47 Δημοσίευση από karaven »

Υπουργος Πολιτισμου ο Μιχαλης Λιαπης !!! Χαχαχαχαχαχαχαχα.....
Σημ: Οταν η Πανηπειρωτικη Ομοσπονδια προτεινε στον (......) υπουργο να στειλουμε στην Ολυμπιαδα του Πεκινου για την συμμετοχη μας στην τελετη εναρξης, τον Πετρο Λουκα λογω της συγγενειας της ηπειρωτικης μουσικης με την κινεζικη (πεντατονια κλπ) αυτος απαντησε:
- αααα....θα στειλουμε το Λυκειο Ελληνιδων !!!!
Λιαπης = πολιτισμος οπως λεμε Πιτσος Εμπιστοσυνη .....χαχαχαχαχαχαχα






bill1961: Νομίζω μπορούμε να πούμε αυτό που θέλουμε χωρίς να καταφεύγουμε σε υποτιμητικές κρίσεις ή υβριστικές εκφράσεις.

Άβαταρ μέλους
Νίκος Τριήρης
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 286
Εγγραφή: 13 Σεπ 2007 12:43 pm
Τοποθεσία: Αθήνα, Χολαργός

#48 Δημοσίευση από Νίκος Τριήρης »

karaven συμφωνώ με όσα έγραψες για την κατάντια των σύγχρονων μουσικών και την αδιαφορία (κοροϊδία) των επίσημων φορέων.

Είμαι σχεδόν σίγουρος πάντως πως αν βρεθούμε όλοι παρέα θα μπορέσουμε να παίξουμε το τραγούδι μια χαρά και χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Το πρόβλημα ξεκινάει από τη στιγμή που θα κάτσουμε μετά να κουβεντιάσουμε τί παίξαμε.

Επίσης αν προσεγγίσουμε το θέμα με στόχο να βρεθεί κοινή βάση επικοινωνίας θα κερδίσουμε όλοι τουλάχιστον από άποψη γνώσεων. Η ουσία είναι για ποιό λόγο θα ξεκινήσει η κουβέντα και με τί διάθεση.

Καλή αντάμωση και καλά παιξίματα από κοντά.

Απάντηση

Επιστροφή σε “Οργανοπαιξία-Μουσική Θεωρία”