ζεϊμπέκικο ολόκληρο

Εκφραστείτε ελεύθερα..
Κλειδωμένο
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 438
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

Re: ζεϊμπέκικο ολόκληρο

#15 Δημοσίευση από socrates »

Βλέπω πως η συζήτηση συνεχίστηκε γύρω από το "Ζεϊμπέκικο Ολόκληρο" και εφ' όσον αυτό φαίνεται να την απασχολεί σαν κύριο θέμα θα ήθελα να εκφράσω αρχικά μόνο μία άποψη που δεν αφορά καθόλου τη στιχουργία άμεσα (ούτε τεχνικά ούτε νοηματικά-και δεν προσπαθώ να κάνω καμία αξιολόγηση του στίχου εδώ), αλλά ίσως έμμεσα και κατά προέκταση.

Ελλήψη οποιασδήποτε συμβολικής γραφής σαν αναφοράς κάνω τις ακόλουθες ακουστικές αναλυτικές παρατηρήσεις:

Η ένστασή μου είναι μουσικό-μετρική. Το τραγούδι (συμπεριλαμβάνοντας τη λέξη "ζεϊμπέκικο" στον τίτλο του), κατά τη γνώμη μου δεν είναι δυνατόν να ληφθεί σαν ζεϊμπέκικο γιατί δεν είναι παντού εννεάσημο, ήτοι 9/4 (ή τουλάχιστον έστω 9/8-κατά εσφαλμένη έννοια του ζεϊμπέκικου). Δηλαδή ο κύκλος των εννέα ρυθμικών αρθρώσεων δεν ολοκληρώνεται μετρικά/χρονικά προτού ο επόμενος εννεάσημος κύκλος αρχίσει σε μερικά από τα μέτρα αλλά όχι σε όλα.
Η οργανική εισαγωγή είναι μήκους οκτώ μέτρων (μέτρα επτά-οκτώ είναι απλή επανάληψη των μέτρων πέντε και έξη σε μουσικό περιεχόμενο), παρουσιάζοντας μελωδικές ιδέες ανά δύο μέτρα (όπως στα πιο πολλά ζεΙμπέκικα, αυτή είναι η συνήθης μορφή μελοποίησης), αλλά το δεύτερο από τα δύο μέτρα του πρώτου ζεύγους δεν ολοκληρώνει τον κύκλο του 9 πριν η επόμενη μελωδική ιδέα παρουσιαστεί ( χρόνος ηχογράφησης στο soundcloud : 0:09-0:10), συνεπώς αυτό το δεύτερο μέτρο είναι "οχτάρι" και όχι "εννιάρι".
Αυτό που πρέπει να γίνει απολύτως κατανοητό εδώ για να ξέρουμε όλοι για τί μιλάμε είναι πως στην παρούσα μετρική μορφή ζεϊμπέκικου (2+2+2+3) τα τρία τελευταία μέρη του μέτρου 7-8-9 συνιστώνται από μία θέση (7) και δύο άρσεις (8 & 9). Αντί αυτού του απαραίτητου ρυθμικού στοιχείου (ίσως του πιο βασικού για τον εν λόγω χορό) έχουμε μία θέση και μόνο μία άρση, και δεν θα έπρεπε να απορήσουμε αν ο χορευτής μας αγριοκοιτάξει και μας πεί πως τον πετάξαμε έξω, γιατί του υπαγορεύουμε ρυθμικά να πατήσει στο αναμενόμενο από αυτόν "9" ενώ ξέρουμε ότι το πόδι του εκείνη τη στιγμή βρίσκεται σε άρση. Φυσικά εμείς δεν εννοούμε εδώ "9" αλλά "1" του επόμενου μέτρου έχοντας μετατρέψει τον 9άσημο κύκλο σε 8άσημο ήδη.
Τα μέτρα 3 & 4 σαν ζεύγος παρουσιάζουν ακριβώς την ίδια ρυθμική αντινομία, με το τρία να κάνει κύκλο 9 τετάρτων και το τέσσαρα κύκλο 8 τετάρτων (0:10-0:19).
Στην ηχογραφική διάρκεια 0:19-0:35 έχουμε την τρίτη μελωδική ιδέα επαναλαμβανόμενη ανά ζεύγη μέτρων με ακριβώς τις ίδιες μετρικές αντιστοιχίες παρατηρούμενες: Τα μέτρα 5 & 7 έχουν μήκος "9" και τα μέτρα 6 & 8 έχουν μήκος "8".
Συνεπώς η παραπάνω ρυθμική μορφή της όλης εισαγωγής μπορεί να απεικονιστεί με το σχήμα :
[ (2+2+2+3) + (2+2+2+2) ] x 4. Εδώ οπωσδήποτε βρίσκω μία ρυθμική συνέπεια στην οποία ο συνθέτης παραμένει πιστός εφ' όσον την επαναλαμβάνει χωρίς τυχαία διαφοροποίηση για τέσσαρες φορές, αλλά αυτή η συνέπεια δεν αποτελεί για μένα αυτό που λέγεται ρυθμικός κύκλος "ζεϊμπέκικο" που πάντα παρουσιάζεται σαν αδιάσπαστος κύκλος του "9" αενάως επαναλαμβανόμενος. Είναι απλά ρυθμική ιδιομορφία του συνθέτη, (9+8) χ 4. (?)
Δεν προχώρησα λεπτομερώς πάρα πέρα στο τραγούδι, αλλά μου είναι αντιληπτό πως η παρούσα στην εισαγωγή ρυθμική αντινομία (πάντα όσον αφορά ένα δεδομένο εννεάσημο ρυθμό), είναι εν δράσει καθ' όλη την διάρκεια.
Εδώ δεν κάνω καμία αισθητική αξιολόγηση του μελωδικού περιεχομένου ούτε της επιτυχούς (ή μη) συνάρτησης του με τον στίχο ή τον ποιητικό ρυθμό του στίχου. Μιλώ για απλή μετρική αριθμητική (οι αριθμοί και οι υποδιαιρέσεις σε θέσεις και άρσεις μιλούν από μόνοι τους) και με αυτήν την έννοια θέλω να προσθέσω ότι παρ' όλο που δεν είναι αναμενόμενο να συναντούμε αυτού του είδους μη εννεάσημα ζειμπέκικα, το φαινόμενο δεν είναι και τελείως άγνωστο.
Κατά την ταπεινή μου άποψη, θεωρώ πως ο κύκλος του "9" (και κυρίως στις ελληνικές "ασύμμετρες" (?) μορφές) είναι αρκετά συγχυστικός για πολλούς μη δυνάμενους να τον μετρήσουν ενστικτωδώς ως το τέλος του.
Σαν απλό παράδειγμα (κι' εδώ ξέρω ότι πολλοί ίσως εγείρουν ενστάσεις μιά και ίσως θίγω "ιερά τέρατα") αναφέρω την περίπτωση του Γιώργου Κατσαρού, έχοντάς την συζητήσει κατά καιρούς και με άλλους μουσικούς που σέβομαι: O Κατσαρός (όπως τον ακούω σε πολλές ηχογραφήσεις) δεν μπορούσε να μετρήσει σωστά το ζεϊμπέκικο και έβγαινε συνέχεια εκτός ρυθμού σε τραγούδια που άλλοι σύγχρονοί του απέδωσαν πολύ πιο σωστά στην εννεάσημη μορφή τους. Δεν θέλω αυτό το σχόλιο να ληφθεί σαν απαξιωτικό με κανέναν τρόπο για την τεράστια συμβολή του εν λόγω καλλιτέχνη. Απλή (αριθμητική) παρατήρηση έκανα και πάλι.
Αυτά τα ολίγα.
:-)

Υ.Γ. Amin, όποτε βρεθεί ικανός χρόνος, επανέφερε στη σελίδα την "Δημιουργική Γωνία" της, σε παρακαλώ, και από εκεί και πέρα βλέπουμε...

Άβαταρ μέλους
αεροκωπηλάτης
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 100
Εγγραφή: 24 Ιαν 2010 05:59 pm

Re: ζεϊμπέκικο ολόκληρο

#16 Δημοσίευση από αεροκωπηλάτης »

Δεν το είχα παρατηρήσει, αλλά τώρα που κάθομαι και το μετράω, μετά την επεξηγηματική σου παρέμβαση, θαρρώ πράγματι πως με πετάει έξω στις περιπτώσεις που λες.

Τώρα για τον Κατσαρό, δεν νομίζω ότι δικαιολογούνται οι φόβοι σου ότι θίγεις ιερά τέρατα κλπ κλπ, διότι θυμάμαι ότι ήδη από τουλάχιστον το 2008 έχουν διατυπωθεί ανάλογες κριτικές:
Σχολιάζοντας τη δισκογραφική εικόνα του Κατσαρού, ο Γ. Ευαγγέλου στην πολύ καλή πτυχιακή του (Η λαϊκή κιθάρα στο ρεμπέτικο τραγούδι της περιόδου 1928-1955 και η εξέλιξη της μέσα από το προσωπικό ύφος των Κώστα Δούσα, Α. Κωστή, Γιώργου Κατσαρού, Κώστα Σκαρβέλη, Βαγγέλη Παπάζογλου, Στέλιου Χρυσίνη, Σπύρου Περιστέρη και Μανώλη Χιώτη) http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/bitst ... sequence=1
αναφέρει: «Τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι η παντελής έλλειψη δεξιοτεχνίας με αποτέλεσμα να ακούγονται πολλά λάθη σε μελωδικό (λάθη στην ανάπτυξη της μελωδίας), αρμονικό (χρήση λάθος συγχορδιών και ισοκράτη) αλλά κυρίως σε ρυθμικό (λάθος απόδοση των ρυθμών με προσθήκη ή αφαίρεση χρονικών αξιών του μέτρου) επίπεδο» (σελ. 65).
Σήκω το κεφαλάκι σου, από το προσκεφάλι
κι έχω δυο λόγια να σου πω, και ξαναγείρε πάλι

AGIS
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 392
Εγγραφή: 05 Φεβ 2005 06:16 pm
Επικοινωνία:

Re: ζεϊμπέκικο ολόκληρο

#17 Δημοσίευση από AGIS »

@αεροκωπηλάτης
Καταρχήν, κάνεις καλά που βάζεις μια "συγγνώμην" δίπλα στην αναλογία σου με την "αυριανή". Πρόκειται για ένα σημείο της κριτικής σου που δεν μπορεί να γίνει από μένα σεβαστό όχι απλώς σαν άποψη αλλά ούτε σαν "κριτική" γενικά. Και θα μπορούσες να το κατανοήσεις αυτό καλύτερα αν χρησιμοποιούσα αντίστροφες αναλογίες για να ενισχύσω την κριτική μου της κριτικής σου.
Για να το πως αλλιώς: δεν μπορώ να προσλάβω διαφορετικά μια τέτοια "αναλογία" παρά μόνο σαν να λες, με λίγο διαφορετικά λόγια, ότι πρόκειται για μια "χυδαιότητα με ταξικό πρόσημο".
Μια τέτοια "κριτική" απλώς δεν με ενδιαφέρει και δε με αγγίζει και, δυστυχώς, είναι δύσκολο να αποσπάσω αυτή τη μικρή φρασούλα από το σύνολο της κριτικής σου ώστε να καταφέρω να με αγγίζει και να με ενδιαφέρει αυτή στο σύνολό της.

Κατά τα λοιπά, σχετικά με το (3), στη γενικότητά του: Εκεί λοιπόν που εσύ βλέπεις "απλούστευση και κατασκευασμένα αντιθετικά δίπολα", εγώ βλέπω την απόλυτη τιμή μια κοινωνικής κατάστασης που ταυτόχρονα αποτελεί κοινή βιωτική συνθήκη (κοινή και με "ταξικό πρόσημο", αν προτιμάς), την οποία απόλυτη τιμή έχω προσπαθήσει να αποτυπώσω με τον πιο εναργή, στο μέτρο των ικανοτήτων μου, τρόπο. Άλλο θέμα βέβαια αν και πόσο επιτυγχάνω αυτή την ενάργεια ώστε να λειτουργεί και για τα αυτιά των άλλων κι όχι μόνο για τα δικά μου: αυτό ειναι άλλωστε και το δημιουργικό "στοίχημα" για μένα.
Αλλά, βέβαια, στο πλαίσιο αυτής της συζήτησης δεν πρόκειται να μπω στη διαδικασία να πιάσω τα στιχάκια ένα-ένα για να αντικρούσω το κατά πόσο είναι ή δεν είναι απλουστευτικά κλπ.
Αποτελεί πάντως μια επαρκή απάντηση στην απορία μου το γεγονός ότι πλέον δεν γίνεται λόγος για τα "συνθήματα" αλλά για για το "νόημα των συνθημάτων".

Κι αυτό δεν αντιφάσκει με το ότι "το πρόβλημά σου", όπως λες, "είναι καθαρά αισθητικής τάξεως". Η επίκληση του "νοήματος των συνθημάτων" δεν αντιφάσκει με την επίκληση της "αισθητικής τάξης": Το νόημα αποτελεί συστατικό της αισθητικής, κι η αισθητική τάξη δεν είναι ανεξάρτητη από την τοποθέτηση απέναντι στο νόημα...

Αλλά κλείνω εδώ το σχόλιο, με το ότι -ύστερα και από όλα αυτά- τα δυο τραγούδια εξακολουθούν να ικανοποιούν το δικό μου μέτρο "σοβαρότητας" ως προς την ανάλυση και τη διατριβή των θεμάτων με τα οποία καταπιάνονται. Και με το ότι ανατρέχοντας σε αυτά παραμένει ενεργό και το προσωπικό "πάθος" που αποτέλεσε υλικό της κατασκευής τους. Άρα μπορεί να παραμένει ενεργός κι ο αισθητικός στόχος αυτού του "πάθους" κι αυτής της κατασκευής, δηλαδή η συμβολή τους στην κινητοποίηση όποιου συμμεριστεί κάτι από αυτή την "ανάλυση" κι αυτή τη "διατριβή", την όση τέτοια υπάρχει πίσω από αυτό το πάθος κι αυτή την κατασκευή.
Κινητοποίηση όχι στενά αισθητική και πολιτικοϊδεολογική, αλλά ζωτική.
Ίσως βέβαια υπέρμετρη η φιλοδοξία μου.

(Ως προς το "μας", προφανές ειναι ότι παρεξήγησα σε ποιο "τελευταίο στιχάκι" αναφερόσουν, της αυθεντικής ή της "εναλλακτικής" εκδοχής, κι έτσι προεκτάθηκα σε πεδία που τελικά απασχολόυσαν απλώς εμένα...)

Άβαταρ μέλους
αεροκωπηλάτης
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 100
Εγγραφή: 24 Ιαν 2010 05:59 pm

Re: ζεϊμπέκικο ολόκληρο

#18 Δημοσίευση από αεροκωπηλάτης »

AGIS, επί της «Αυριανής», να διευκρινίσω ότι δεν είχα κατά νου και δεν συμμερίζομαι την εξίσωσή σου «Αυριανή=χυδαιότητα», αλλά συμμερίζομαι τη δική μου «Αυριανή=μπρουτάλ λαϊκισμός».

Γενικότερα τώρα, θες το πιστεύεις θέλεις όχι δεν έχει σημασία, δεν έχω την παραμικρή πρόθεση να σε «καταφέρω» να σε αγγίξει και να σε ενδιαφέρει η «κριτική» μου, πολύ δε περισσότερο να σου γίνει σεβαστή οιαδήποτε άποψή μου. Έκανα απλώς χρήση του δημοκρατικού αυτού βήματος που μας φιλοξενεί, προκειμένου να ασκήσω το δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης γνώμης για ένα δημιούργημα που δημοσιοποίησες εδώ στη σελίδα.

Αν τυχόν σου φανεί κάτι χρήσιμο από όσα έγραψα, καλώς, αν δεν σου φανεί, πάλι καλώς. Σημασία έχει ότι μπήκαμε σε σκέψεις.

Και για να συνοψίσω: τα 2 αυτά τραγούδια, ως ποιητικά κείμενα, δεν ικανοποιούν το προσωπικό μου μέτρο, είτε όσον αφορά την αναλυτική/κριτική/ερμηνευτική τους εμβέλεια είτε όσον αφορά την αισθητική τους αρτίωση.
Σήκω το κεφαλάκι σου, από το προσκεφάλι
κι έχω δυο λόγια να σου πω, και ξαναγείρε πάλι

Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 438
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

Re: ζεϊμπέκικο ολόκληρο

#19 Δημοσίευση από socrates »

αεροκωπηλάτης έγραψε:Δεν το είχα παρατηρήσει, αλλά τώρα που κάθομαι και το μετράω, μετά την επεξηγηματική σου παρέμβαση, θαρρώ πράγματι πως με πετάει έξω στις περιπτώσεις που λες.

Τώρα για τον Κατσαρό, δεν νομίζω ότι δικαιολογούνται οι φόβοι σου ότι θίγεις ιερά τέρατα κλπ κλπ, διότι θυμάμαι ότι ήδη από τουλάχιστον το 2008 έχουν διατυπωθεί ανάλογες κριτικές:
Σχολιάζοντας τη δισκογραφική εικόνα του Κατσαρού, ο Γ. Ευαγγέλου στην πολύ καλή πτυχιακή του (Η λαϊκή κιθάρα στο ρεμπέτικο τραγούδι της περιόδου 1928-1955 και η εξέλιξη της μέσα από το προσωπικό ύφος των Κώστα Δούσα, Α. Κωστή, Γιώργου Κατσαρού, Κώστα Σκαρβέλη, Βαγγέλη Παπάζογλου, Στέλιου Χρυσίνη, Σπύρου Περιστέρη και Μανώλη Χιώτη) http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/bitst ... sequence=1
αναφέρει: «Τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι η παντελής έλλειψη δεξιοτεχνίας με αποτέλεσμα να ακούγονται πολλά λάθη σε μελωδικό (λάθη στην ανάπτυξη της μελωδίας), αρμονικό (χρήση λάθος συγχορδιών και ισοκράτη) αλλά κυρίως σε ρυθμικό (λάθος απόδοση των ρυθμών με προσθήκη ή αφαίρεση χρονικών αξιών του μέτρου) επίπεδο» (σελ. 65).
Ευχαριστώ για την επιβεβαίωση, αεροκωπηλάτη.
Θυμάμαι πολύ καλά να συζητώ με τον Γιώργο στο σκαιπ, πριν ακριβώς 8 χρόνια (Μάρτης--Απρίλης 2008) εν όψει της υπό διεργασία ακόμα πτυχιακής του και να συμφωνούμε σε όλα τα σημεία, όχι μόνο στον ρυθμό, που και εσύ (και η πτυχιακή του Ευαγγέλου) εντοπίζετε. Είναι μάλλον καιρός να μην φοβόμαστε να εκφράζουμε κριτικές παρατηρήσεις σε οτιδήποτε αφορά τη μουσικολογική ανάλυση υπάρχοντος υλικού όπως αυτό παρατηρείται στην όποια προσφορά του από "δεδομένους" καλλιτεχνικούς φορείς του, αν βέβαια οι κριτικές μας συνοδεύονται από αναφορές σε συγκεκριμένα κατατοπιστικά παραδείγματα και δεν είναι απλές αερολογίες.

Παραθέτω μία σύντομη ρυθμική κυρίως καταγραφή των δύο πρώτων μέτρων (παράδειγμα 2) της παρούσας ηχογράφησης σε σχέση με τι για μένα θα το έκανε 9σημο ζεϊμπέκικο (παράδειγμα 1), και τονίζοντας τις θέσεις των 9 ή 8 μερών (τετάρτων) με έντονη και μεγαλύτερη γραφή. Επίσης ηχητικά αρχεία για σύγκριση του τι εννοώ ώστε να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις. Η όλη υπόθεση έγκειται στο ένατο τέταρτο που είναι παρόν στο πρώτο μέτρο και απόν στο δεύτερο της ηχογράφησης.
Εδώ ο συνθέτης στο δεύτερο μέτρο τελειώνει τη φράση με ΡΕ-ΛΑ-ΡΕ-ΛΑ (όγδοα) και προχωρεί κατ' ευθείαν στο τρίτο μέτρο. Αυτό που διατείνομαι είναι πως κανονικά κάποιος που γράφει ένα ζεϊμπέκικο σε αυτό το σημείο θα είχε γράψει ΡΕ-ΛΑ-ΡΕ-ΛΑ (όγδοα) και προσθέσει ακόμα ένα ΡΕ τέταρτο για να συμπληρωθεί ο κύκλος του "9" και τέτοια ακουστικά παραδείγματα που κλείνουν φράσεις ζεϊμπέκικου είναι πάμπολλα στο ρεπερτόριο, όπως είμαι σίγουρος αντιλαμβάνεσαι.
παράδειγμα 1.png
παράδειγμα 1.png (15.69 KiB) Προβλήθηκε 8313 φορές
παράδειγμα 1.mp3
(255.14 KiB) Μεταφορτώθηκε 544 φορές

παράδειγμα 2.png
παράδειγμα 2.png (14.64 KiB) Προβλήθηκε 8313 φορές
παράδειγμα 2.mp3
(247.79 KiB) Μεταφορτώθηκε 553 φορές

AGIS
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 392
Εγγραφή: 05 Φεβ 2005 06:16 pm
Επικοινωνία:

Re: ζεϊμπέκικο ολόκληρο

#20 Δημοσίευση από AGIS »

@ αεροκωπηλάτης
Δεν έχω λόγο να μην το πιστέψω ότι δεν είχες κατά νου αυτό το πραγμα. Απλά είναι τοσο αρκετά διαφορετικές οι "εξισώσεις" μας γύρω από το συγκεκριμένο έντυπο ώστε αυτό που έχει ο ένας κατά νου προσκρούει σε αυτό που έχει ο άλλος και η κουβέντα δυσκολεύει.
Αλλά όπως φαίνεται είναι το ίδιο αρκετά διαφορετικές και οι "εξισώσεις" μας γύρω από το τι θα πει "λαϊκισμός", τι θα πει "λαϊκότητα" κλπ. Άλλωστε εν προκειμένω δεν πρόκειται απλά για διαφορές μεταξύ των εξισώσεών "μας", αλλά για διαφορές που βρίσκονται διεθνώς στο επίκεντρο της ιδεολογικής διαπάλης... Θα ανοίγαμε μεγάλη συζήτηση.
Κατά τα άλλα είναι εξ ορισμού προφανές ότι ούτε το ένα ούτε το άλλο μέρος μιας συζήτησης μπορεί να επιβάλλει στο συνομιλητή του ν' αλλάξει το πώς βλέπει τα πράγματα και τον εαυτό του. Οπότε όπως λες κι εσύ, σημασία έχει ότι μπήκαμε σε σκέψεις. Έχει κι αυτό την αξία του.

@socrates
Χρήσιμες οι παρατηρήσεις σου και ειλικρινά μου έκανε εντύπωση ο βαθμός επεξεργασίας τους μέσω ηχητικών παραδειγμάτων κλπ.
Κι είναι σωστό αυτό που λες για "ενστικτώδες μέτρημα", ιδίως για μένα που, πλην ακουσμάτων, δεν έχω κανένα μουσικό θεωρητικό υπόβαθρο (ούτε και "ιστορικό-βιωματικό" όπως θα μπορούσαμε να πούμε για πολλούς δημιουργούς πριν έναν αιώνα), και ουσιαστικά λοιπόν λειτουργώ σχεδόν αποκλειστικά "ενστικτωδώς" σε ό,τι έχει να κάνει με το υπόβαθρο που μου λείπει.
Από την άλλη, ενώ τα γραφόμενά σου είναι σαν -ας το πω έτσι- δοκιμασία της συγκεκριμένης μελωδίας στις απαιτήσεις του κανόνα, είναι τέτοιοι οι όροι της ζωής μου (και μάλλον και της ζωής μας: ποιος χορεύει στις μαζώξεις μας; - θα ήταν αδιανόητο υπό τους "αυθεντικούς" όρους λειτουργίας της λαίκής μουσικής, ανατρέχοντας στις πηγές της, το ότι είμαστε όλοι "παίχτες" και "τραγουδιστές" που παίζουν ζεϊμπέκικα και χασάπικα χωρίς να απευθύνονται σε αυτόν τον κάποιο που θα σηκώθει να χορεψει), είναι λοιπόν τέτοιοι οι όροι της δικής μου τουλάχιστον ζωής, που μαζί με το θεωρητικό υπόβαθρο λείπει κι η (διαφορετική από τη δοκιμασία του κανόνα) πολιτισμική συνθήκη της δοκιμασίας στην πράξη ενός συγκεκριμένου ρυθμού: της δοκιμής του στα πόδια του χορευτή, που έλεγε ο Μάρκος.
Και δε φτάνει που λείπει αυτή η συνθήκη. Στην έλλειψή της προστίθεται και το γράψιμο του ήχου μπρος σ' ένα πισί, η επικοινώνησή του μέσω διαδικτύου κλπ, κι άντε ο ρυθμός να βρει ζωή και δοκιμασία στα πόδια του οποιουδήποτε.
Πάντως τα ηχητικά σου παραδείγματα ήταν για μένα μια μικρή σπουδή για πιθανές μελλοντικές απόπειρες.

Άβαταρ μέλους
max
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 791
Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004 01:08 pm
Τοποθεσία: Αλλού
Επικοινωνία:

Re: ζεϊμπέκικο ολόκληρο

#21 Δημοσίευση από max »

Άγη εμένα μου αρέσει το τραγούδι, είναι ένα ωραίο κομμάτι αυθεντικό και αυθόρμητο, μου αρέσει που δεν φοβήθηκες να το μοιραστείς , παρόλο που είναι ηχογραφημένο με ατέλειες και με τη φωνή σχεδόν να ακούγεται. Κρατάω ως πολύ θετικό και αυτό το προσωπικό πάθος που διαφαίνεται , όσο για τα στιχάκια ας είναι και αυτή η απλούστευση που λέει ο αεροκωπηλάτης, τα βρίσκω πολύ περισσότερο εύστοχα και προσιτά ως προς εμένα και την εποχή που διανύουμε σε αντιδιαστολή με πολλά σύγχρονα ανάλαφρα αλλά και "εναλλακτικά" που ακούμε γύρω μας.

Ίσως έχω ως εικόνα και αυτό το προσωπικό πάθος που έβγαζες στις συναντήσεις μας στην Κουρούτα, που έπαιζες τα τραγούδια σου χωρίς να ενοχλεί ούτε η έλλειψη μετρήματος κάποιες φορές ή τα τεχνικά λάθη (οι κου ματζόρε που λέει και ένας φίλος). Τελικά νομίζω μετρά πολύ και αυτό, η εκφραστικότητα και γι'αυτό είναι παράλειψη που δεν υπάρχει στη νέα έκδοση της σελίδας χώρος για "ηχογραφήσεις μελών" και "δημιουργική γωνιά" που υπήρχαν στην προηγούμενη. Τις επόμενες μέρες θα το φτιάξουμε κι αυτό.

ΥΓ. Προσπάθησέ το να βρεθούμε, πέρσυ σε μελετούσαμε που δεν ήρθες.

Κλειδωμένο

Επιστροφή σε “Δημιουργική Γωνιά”