Ζωντανή ηχογράφηση 1956

"Κονσούλτο"
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
Χασκίλ
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 560
Εγγραφή: 27 Δεκ 2006 11:53 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Ζωντανή ηχογράφηση 1956

#1 Δημοσίευση από Χασκίλ »

Υπάρχουν άλλες πληροφορίες για τα κομμάτια που ανέβηκαν πρόσφατα από ζωντανή ηχογράφηση του 1956 με τη Μπέλλου; Ξέρουμε τον τρόπο που καταγράφηκαν; Ξέρουμε το μαγαζί;

Συγχαρητήρια σε όποιον έκανε αυτό το καλό στ' αυτιά μας! :)

Άβαταρ μέλους
ariskouk
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 26 Αύγ 2004 03:55 pm

#2 Δημοσίευση από ariskouk »

Είναι ηχογράφηση για Αμερική ή για ραδιοσταθμό Αμερικης ή κάτι τέτοιο. Γιατί συνεχώς η Μπέλλου λέει "οι φίλοι μας οι αμερικάνοι..." Δε νομίζω να είναι γραμμένο στην Αμερική, είναι μάλλον εδώ σε μαγαζί και το αφεντικό του μαγαζιού λέγεται Ράλλης. Είναι γύρω στο 55-56. Έχει ένα σημείο όπου αποκαλούν τη Μπέλλου "γλυκειά μας γεροντοκόρη" και γίνεται ένας χαβαλές.
Μόλις βρω χρόνο θα βάλω κι άλλα.
aris_k

Άβαταρ μέλους
Alcibiadis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
Επικοινωνία:

#3 Δημοσίευση από Alcibiadis »

σίγουρα οι ζωντανές ηχογραφήσεις , μας βοηθούν να κατανοήσουμε τις εποχές, καθώς και τις παικτικές συμπεριφορές και απ' αυτή την άποψη, η σπουδαιότητα αυτών των ντοκουμέντων είναι δεδομένη.
είμαι λίγο δύσπιστος στη χρονολογία 1956, ακούγοντάς τα 2 τραγούδια, με παραπέμπουν γύρω στο '60 χωρίς όμως να βάζω και στοίχημα...
η Μπέλλου όπως πάντα καταπληκτική, ο Χιώτης όμως--ας μου επιτραπεί να το πω-- μου δίνει την εντύπωση ότι παίζει για πάρτυ του σαν να μην τον ενδιαφέρει η συνοδεία.
την ώρα του τραγουδιού δηλ. ακούω δύο διαφορετικές μελωδικές γραμμές (μπουζούκι--φωνή), σαν να γίνεται "πόλεμος" εκ μέρους του μπουζουκιού για τη... μερίδα του λέοντος.
αυτά τα - σολιστικού χαρακτήρα- εγωιστικά σημάδια φανερώνουν κατά τη γνώμη μου την αρχή μιας μεγάλης παρακμής με όλα τα γνωστά συνεπακόλουθα για το λαικό μας τραγούδι...

υγ. θεωρώ προς αποφυγήν παρεξηγήσεως ότι ο Χιώτης υπήρξε κορυφαίος παίκτης και δημιουργός. Την παρακμή την προδιαγράφουν οι κοινωνικές συνθήκες και φάνταζε μάλλον ακατόρθωτη η αναστροφή της, ακόμα και από τα ίδια τα ιερά τέρατα....

υγ. αναφέρομαι στα τραγούδια "ας πέθαινες να γλύτωνα" και στο "ειπα να σβήσω τα παλιά" που ακούγονται στην ίδια ηχογράφηση....
η πείρα είναι μια χτένα που την αποκτάς όταν είσαι πια φαλακρός! (Αρκάς)

http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com

Άβαταρ μέλους
ΑΓΓΕΛΙΚΗ
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 350
Εγγραφή: 04 Μάιος 2005 10:10 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

#4 Δημοσίευση από ΑΓΓΕΛΙΚΗ »

Κι εμενα μου φαινεται για μεταγενεστερη του '56 η ηχογραφηση, κι αυτο λογω του ηχου του μπουζουκιου.

Προσωπικα δυσκολευτηκα να το ακουσω ολοκληρο, με πονεσε το κεφαλι απο την πολυλογια και την ενταση του μπουζουκιου του Χιωτη. Παιζει το ιδιο δυνατα, αν οχι και περισσοτερο, απο τη Μπελλου και βαζει ενα σωρο γεμισματα παντου, λες και θελει να ακουγεται αυτος κι οχι η φωνη! Ελπιζω αυτο να οφειλεται στη θεση που ειχε το μαγνητοφωνο της εποχης, γιατι δε θελω να πιστεψω οτι μουσικος τετοιου μεγεθους οπως ο Χιωτης θα επεφτε σε τετοιο μουσικο παραπτωμα.

Τι να πω, ισως συνεβαινε και τοτε αυτο που γινεται συχνα και τωρα με τους δεξιοτεχνες του μπουζουκιου που τους πληρωνουν οι μαγαζατορες για να ειναι ατραξιον παιζοντας 50 νοτες το δευτερολεπτο και να αλαλαζουν τα πληθη....
Το μυστικό της αποτυχίας:
Κακία, υποκρισία, αχαριστία.

Άβαταρ μέλους
bill1961
συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
Δημοσιεύσεις: 1024
Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα

#5 Δημοσίευση από bill1961 »

Ως ντοκουμέντο μιας εποχής (που μπορεί να μην είναι σαφώς καθορισμένη) να το αξιολογήσουμε και όχι για την τεχνική αρτιότητα της ηχογράφησης. Γι' αυτό νομίζω πως οφείλουμε να ευχαριστήσουμε το φίλο που ανέβασε τα τραγούδια.
Και με την ευκαιρία, γνωρίζουμε πότε άρχισε να χρησιμοποιεί μαγνήτες ο Χιώτης?

Άβαταρ μέλους
ΑΓΓΕΛΙΚΗ
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 350
Εγγραφή: 04 Μάιος 2005 10:10 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

#6 Δημοσίευση από ΑΓΓΕΛΙΚΗ »

Ως ντοκουμεντο της εποχης φυσικα εχει πολυ μεγαλη αξια γιατι μεταφερει την μουσικη ατμοσφαιρα του μαγαζιου. Αυτο δε νομιζω να το αμφισβητει κανενας...

Εγω δεν κρινω την τεχνικη αρτιοτητα της ηχογραφησης, κρινω το τελικο αποτελεσμα που εισεπραξαν τα αυτια μου. Δεν ξερω αν αυτο οφειλεται στην ηχογραφηση (υποψιαζομαι πως οχι), μαλλον ομως οφειλεται στο πνευμα που ειχε πια επικρατησει στα μαγαζια. Επιδειξη δεξιοτεχνιας ως αυτοσκοπος, ηλεκτρικος ηχος για να γινεται σαματας, φανταζομαι γκαρσονια με παπιον κλπ
Ε δεν ειναι και ο,τι καλυτερο για να ακουσεις ετσι τραγουδιαπου γραφτηκαν και παιχτηκαν με το φυσικο ηχο της εποχης λιγο πριν και λιγο μετα τον πολεμο.
Το μυστικό της αποτυχίας:
Κακία, υποκρισία, αχαριστία.

Άβαταρ μέλους
bill1961
συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
Δημοσιεύσεις: 1024
Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα

#7 Δημοσίευση από bill1961 »

Μα Αγγελική, αυτό που εισπράττουν τα αυτιά μας κατά πολύ μεγάλο ποσοστό οφείλεται στην αρτιότητα της ηχογράφησης (συνυπολογίζω και την όποια επεξεργασία του μέχρι να φτάσει σε μας).
Για σκέψου, ποια θα ήταν η κρίση μας ακούγοντας το απαράδεκτο ηχητικό από τη "Βαρώνα" που έχουμε στη σελίδα? Και μετά θυμήσου τι εισέπραξαν τα αυτιά του Βουλού (αλλά και της Σταυρούλας που απ' ότι θυμάμαι βοήθησε με τους στίχους) όταν άκουσαν την ίδια εκτέλεση.

Απάντηση

Επιστροφή σε “Κουβεντούλα”