«Τα Ρεμπέτικα. 1850-1960»
- αεροκωπηλάτης
- More than 100 posts user
- Δημοσιεύσεις: 100
- Εγγραφή: 24 Ιαν 2010 05:59 pm
ΤΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ 1850-1960
Μια δεύτερη παρατήρηση έχει να κάνει με κείνο το 1850 ως αρκτική χρονολογία: δεν θυμάμαι να μας έχει εξηγήσει ποτέ γιατί 1850 κι όχι αίφνης 1873 που έχουμε την πρώτη ένδειξη καφέ αμάν στην Ελλάδα π.χ.; Ή γιατί όχι 1840 ή 1880 ή ή...
Και βέβαια αυτό που παρατηρήθηκε και από άλλο φίλο: 11 μόνο από τα 40 τραγούδια των συνημμένων δίσκων ακτίνας εντάσσονται στο χρονικό πλαίσιο 1850-1922...
Τώρα για το σκίτσο του Γιοβανίκα στο εξώφυλλο, το βλέπουν οι γιοί μου και φωνάζουν: ο κακός, ο κακός!
Ας περιμένουμε τη συνέχεια και βλέπουμε
-
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 170
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2005 08:39 pm
- Τοποθεσία: Αθήνα
- bill1961
- συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
- Δημοσιεύσεις: 1024
- Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
- Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα
Πάντως να επισημάνω την ύπαρξη ενός βιολιστή με το όνομα Ποσειδών Δίβαρις ή Καραβάς και αυτός από Μικρά Ασία που μικρός εγκαταστάθηκε στη Λέσβο, για τον οποίο έχω βρει κάποια στοιχεία και φωτογραφίες, εδώ.
Μεταφέρω ένα τμήμα της αφήγησης του γιού του Δημήτρη:
Προκύπτει δηλ. ότι ο Ποσειδών Δίβαρις έχει ηχογραφήσει κάποια τραγούδια σε δίσκους (ίσως 45άρια αλλά όχι με βεβαιότητα). Ενώ σε άλλο σημείο αναφέρεται πως ο Π. Δίβαρις πέθανε στην Πετρούπολη στα 1985 ενώ ο Κώστας Τσανάκος πέθανε το 2003 (υπάρχει και κάποιο ποστ στο ρεμπέτικο φόρουμ όπου αναφέρεται ότι ζούσε το 2002). Φαίνεται δηλ. ότι τα δύο πρόσωπα δεν ταυτίζονται.Εκείνος είχε (θεωρητικές γνώσεις μουσικής), αλλά δεν ξέρω πού έμαθε. Διάβαζε μουσική εκείνος. [...] Έπαιζε ναι και (‘ευρωπαϊκά’ κομμάτια) και τραγουδούσε. Τραγουδούσε, αυτό ήταν που - είδες πού είναι η αγορά (εννοεί στο Παλιοχώρι); Ε, ο πατέρας μου όταν τραγουδούσε, κι εγώ όπου να ’μουνα στο χωριό, τον άκουγα. Δίχως μικρόφωνο. Όπου και να τραγουδούσε στο χωριό μέσα τον άκουγα. Από δω τον άκουγα, παντού τον άκουγα. Τέτοια δυνατή φωνή είχε ο πατέρας μου. Αλλά εκείνος, απ’ ότι έλεγε, χάθηκε εδώ στη Μυτιλήνη, χάθηκε ας πούμε. Ενώ, αν θα ήταν, μου έλεγε, στην Αθήνα, εκείνο τον καιρό μπορούσε να είχε κάποιο όνομα, όπως πολλοί ας πούμε, που χτυπήσαν δυο δίσκους, ξέρω ’γω, και κάναν σουξέ. [...] Όταν έκανε την προσπάθεια (και πήγε στην Αθήνα), ήταν ήδη και μεγάλος, είχε περάσει η ηλικία και τραγούδησε όμως μερικά κομμάτια, τραγούδησε. Αυτό πρέπει να ν’ ήτανε τη δεκαετία ’60, που ’ταν στην Αθήνα, γιατί εγώ ήμουνα Αυστραλία τότε. Αλλά τότες άκουγα εγώ τα κομμάτια, δηλαδή δικά του κομμάτια 3-4, 5 κομμάτια, δεν θυμάμαι πόσα είχε βγάλει... Σαρανταπεντάρια (δίσκοι βινυλίου 45 στροφών) ήταν τότες. [...] Ο πατέρας μου ήτανε καλλιτέχνης απ’ τα νύχια ως την κορφή που λέμε. Εκτός αυτού ήτανε κι εμφανίσημος, είχε πολλά, σαν ηθοποιός ήταν, ήταν όμορφος. Στην Αθήνα πήγε μετά που φύγαμε εμείς (στα μέσα ή τέλη της δεκαετίας του 1950). Έπαιζε, στου "Χειλά" μου έλεγε, στην Αθήνα, εκείνο τον καιρό. Με τον Μενιδιάτη έχει φωτογραφίες, με τον Μπιθικώτση έχει φωτογραφίες, ε, δούλευε σε καλά κέντρα, του "Χοντρού" που λέγανε. Μέχρι το ’60 ήταν στην Αθήνα πια, έμενε εκεί πέρα.
Στο παρακάτω τόπικ, υπάρχουν επίσης κάποια στοιχεία σχετικά με τα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ:
forum/viewtopic.php?t=3525&highlight=%C ... D%DC%E4%E7
-
- Δημοσιεύσεις: 46
- Εγγραφή: 07 Σεπ 2006 03:26 pm
forum/viewtopic.php?t=3208
ΔΙΒΑΡΗΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝ ή ΚΑΡΑΒΑΣ
-
- Δημοσιεύσεις: 46
- Εγγραφή: 07 Σεπ 2006 03:26 pm