«Τα Ρεμπέτικα. 1850-1960»

"Κονσούλτο"
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
bill1961
συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
Δημοσιεύσεις: 1024
Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα

#50 Δημοσίευση από bill1961 »

Για να μη δημιουργούνται εντυπώσεις:
Γιώργο, το ξέρεις πολύ καλά πως η προσφορά εδώ, ήταν και θα παραμείνει (για όσο χρόνο υπάρχουν άνθρωποι που μας εμπιστεύονται) εθελοντική. Δεν πιέσαμε ποτέ κάποιον να δώσει κάτι που ο ίδιος δεν ήθελε να δώσει. Αποκλείεται να είχες εμάς στο μυαλό σου όταν έγραφες την τελευταία παράγραφο στο προηγούμενο ποστ σου.
Επίσης, για το κυνήγι μαγισσών που αναφέρθηκε. Το να διατυπώνω την άποψή μου ή να διαφωνώ με κάποιον ακόμη και σε έντονο ύφος, δεν είναι ούτε "κυνήγι μαγισσών" ούτε "κυνήγι συλλεκτών". Εμείς εδώ δεν κυνηγήσαμε ποτέ και κανέναν. Το ακριβώς αντίθετο έχει συμβεί.
Όσον αφορά το παράδειγμα με τον "αρχαίο γλύπτη" και τον "αρχαιολόγο" ήταν μάλλον ατυχές. Γιατί ποιος πραγματικός αρχαιολόγος "ευλογώντας τα γένια του" θα αυτοχριζόταν διασώστης του αρχαιολογικού χώρου που ανέσκαψε? Και, ποιος πραγματικός αρχαιολόγος θα έκρυβε τα ευρήματα "της ανασκαφής" για να τα παρουσιάσει "κάποτε στο μέλλον"?
Σ' αυτού του είδους τους "αρχαιολόγους" μου είναι αδύνατο να πλέξω εγκώμια. Και προφανώς αυτό δεν αφορά όλους τους συλλέκτες, γι' αυτό άλλωστε εξαρχής διευκρίνησα πως σέβομαι τον κ. Κουνάδη για το έργο του παρά τις όποιες αντιρρήσεις που πιθανώς έχω για κάποιες απόψεις ή κρίσεις του.

Άβαταρ μέλους
icetelli
Δημοσιεύσεις: 40
Εγγραφή: 23 Μαρ 2006 02:12 am
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

#51 Δημοσίευση από icetelli »

Θα πω την γνώμη μου για τους συλλέκτες: αρχικά, δικαίωμά τους να μοιράζονται ή όχι τα δισκάκια τους.
Όμως, υποθετικά, δεσμεύοντας έναν "μοναδικό" δίσκο, τον οποίο μπορεί βέβαια να έχουν πληρώσει χ ευρά στο μοναστηράκι ή να τον έχει βρει στα σκουπίδια, δεσμεύουν μια πνευματική δημιουργία που ΔΕΝ τους ανήκει. Ένα τραγούδι είναι πνευματική περιουσία του/των δημιουργού/ων και της (κωλο)δισκογραφικής (που δεν σεβάστηκε την ίδια της την περιουσία και δεν κράτησε αντίτυπο (κτλ))...
Μπορώ λοιπόν να καταλάβω ένα συλλέκτη που λέει "μάγκες έχω αυτό το τραγούδι και δεν το δίνω πουθενά, τπ πλήρωσα 500 ευρώ και θέλω να το ακούω σπίτι μου στο γραμμοφωνό μου μόνος μου" τον οποίο θα χαρακτηρίσω απλά φρικτό εγωιστή, που στερεί από τους άλλους ρεμπετόφιλους την χαρά να το ακούσουν. Λες και αν μοιραστεί τον ήχο (δεν λέω να χαρίσει κάπου το δίσκο) με τους άλλους, θα χάσει το μοναδικό 78άρι την αξία του και δεν θα είναι μοναδικό...

Όταν όμως ο συλλέκτης χρησιμοποιεί το "μοναδικό" αντίτυπο για να βρεθεί η εταιρεία να του τα σκάσει, μου γίνεται απελπιστικά αντιπαθής...
Πιστεύετε ότι θα υπήρχε έστω και ένας ρεμπέτης ο οποίος θα μάθαινε ότι ένα τραγούδι του δεν κυκλοφορεί επειδή κάποιος που το έχει δεν... ψήνεται να το μοιραστεί και θα χαιρόταν;

όλα τα παραπάνω είναι σκέψεις -δε θέλω να θίξω κάποιον!
Τελευταία επεξεργασία από icetelli σε 02 Νοέμ 2010 04:23 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
@Rembetiko forum: babis

Άβαταρ μέλους
ntouzenis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 618
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
Τοποθεσία: Χανιά

#52 Δημοσίευση από ntouzenis »

Παιδια ειναι ολοφανερο απο οσους μπαινουν τακτικα εδω και διαβαζουν ολα τα ποστ, οτι ειναι διαχυτη μια τετοια αισθηση μην κρυβομαστε... Και δεν ειναι δα και τοσο επιληψιμο (το παιδαριωδες...), ολοι μας θελουμε να τα ακουσουμε ολα !!
Απλα η επιμονή και η περισσεια συλλεκτικου "πατριωτισμου" οπως και οι επαναλαμβανομενες κορωνες για το θεμα, εμενα με εχουνε κουρασει...

Προτιμοτερο οπως πρότεινε ο φιλος πιο πανω, επι του πρακτεου, ποσο το δινεις να το παρουμε ;
'Η οσοι ειναι τοσο φανατικοι στο να τα μαζεψουμε ολα, ας βγουνε στους δρομους (μεταφορικα ή κυριολεκτικα), με το περισσεμα ή το υστερημα τους, να βρουν οτι υπαρχει... Προσωπικα με πολυ μικρες προσπαθειες βρηκα αρκετα...

υγ
ακουω τωρα μια παλια κασετα που εχω γραψει απο το ραδιοφωνο και ο Πανος Σαββοπουλος λεει (γυρω στο 1998) "...ο Φασόλας του Μπατη" αντι του σωστου "Ο Φασουλάς" .. που σημαινει οτι υπαρχουν αρχαιολογοι και αρχαιολογοι, οπως συλλεκτες και συλλεκτες...
Τελευταία επεξεργασία από ntouzenis σε 01 Νοέμ 2010 08:48 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
bill1961
συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
Δημοσιεύσεις: 1024
Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα

#53 Δημοσίευση από bill1961 »

Να με συγχωρείς Γιώργο, αλλά αν είχε συμβεί κάτι τέτοιο (να πιέσουμε κάποιον να δώσει παρά τη θέλησή του) θα το γνώριζες από πρώτο χέρι αφού θα είχες δεχτεί και ο ίδιος πιθανόν πιέσεις και δε θα μετέφερες απλά μια λανθασμένη "αίσθηση" δική σου ή άλλων.

Δημήτρης Ν.
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 09 Νοέμ 2007 02:18 pm
Τοποθεσία: Μεσολόγγι

#54 Δημοσίευση από Δημήτρης Ν. »

Πάντως, εμένα θα μού αρκούσε ένα άγνωστο τραγούδι να το ακούσω έστω και από σκέτο μπουζούκι. Εννοώ, ότι θα ήθελα να το ηχογραφήσει παίζοντάς το ο Χ κάτοχος και να το ανέβαζε εδώ ή στου youtube. Από το ολότελα καλή κι η παναγιώταινα!!!
Αυτός δεν θα έχανε την...συλλεκτικότητα του τραγουδιού αλλά κι εμείς θα το μαθαίναμε (και στον κόσμο αφού παίζουμε σε μαγαζάκια).

tasosaigaleo
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 98
Εγγραφή: 20 Δεκ 2006 04:12 am

#55 Δημοσίευση από tasosaigaleo »

Ενα πραγμα θελω να πω εδω και καιρο οσον αφορα τον Κουναδη και την σειρα.Δεν μπορω με τιποτα να κατανοησω την λογικη του να κοβει τις πρωτες νοτες απο τις εισαγωγες στα κομματια.Επιτρεπεται απο εναν Κουναδη να βγαζει σειρα για το ρεμπετικο εν ετει 2010 και να κοβει τα πρωτα δευτερολεπτα απο το "Μινορε του τεκε" το οποιο εχει κυκλοφορησει ολοκληρο σε τοσες συλλογες?Εγω δεν το δεχομαι...και ειναι πολλα τα κομμενα τραγουδια στα "Ρεμπετικα" που κυκλοφορουνε "Τα Νεα".Δεν ειμαστε στη δεκαετια του 80 οπου ο Χατζηδουλης εβγαζε τη σειρα "οι μεγαλοι του Ρεμπετικου" και εβαζε fade in και fade out στα τραγουδια επειδη ισως υπηρχε η λογικη οτι ετσι ειναι καλυτερα για την εκδοση(λεω τωρα...)Ειμαστε στο 2010 και το κοινο του ρεμπετικου ειναι πιο απαιτητικο απο ποτε και καλα κανει.Και οσον αφορα τα τραγουδια που λειπουν ειναι παρα μα παρα πολα.Πχ απο τη δισκογραφια της Σμυρνης της Κωνσταντινουπολης της Αμερικης κ της Αθηνας πριν το 1925 κυκλοφορει ενα πολυ μικρο ποσοστο εδω μεσα και αν κρινω απο οσα τραγουδια εχω ακουσει πιστευω το ιδιο αξιολογα ειναι και αυτα που δεν εχουμε ακουσει και ουτε θα ακουσουμε ποτε!Αμανεδες με τον Τσανακα και τον Μενεμενλη που εχουν πολυ λιγοι και μοναδικες εκτελεσεις τραγουδιων που ηδη ξερουμε απο την Κα Κουλα.Συνεργασιες Τουρκων και Ελληνων μουσικων στις αρχες του 20ου Αιωνα που εχουνε κλειστει σε μπαουλα λες και ειναι 7σφραγιστο μυστικο οπως και η πρωτη ηχογραφηση της Παπαγκικα στην Αιγυπτο που πλεον δεν εχει καν σημασια αν το τραγουδι ειναι ωραιο για τα αφτια του καθενος και αν του αρεσει η μελωδια,αλλα προκειται για ενα ντοκουμεντο το οποιο οι περισοτεροι θα θελαν πραγματικα να το ακουσουν.Τελος παντων το πως αντιλαμβανεται ο καθενας το θεμα ειναι τελειως υποκειμενικο η ουσια ομως ειναι μια, οτι τα τραγουδια αν τα ρωτουσαμε και μπορουσαν να απαντησουν θα διαλεγαν να απελευθερωθουν!!!

Άβαταρ μέλους
Χασκίλ
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 560
Εγγραφή: 27 Δεκ 2006 11:53 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

#56 Δημοσίευση από Χασκίλ »

tasosaigaleo έγραψε:Τελος παντων το πως αντιλαμβανεται ο καθενας το θεμα ειναι τελειως υποκειμενικο η ουσια ομως ειναι μια, οτι τα τραγουδια αν τα ρωτουσαμε και μπορουσαν να απαντησουν θα διαλεγαν να απελευθερωθουν!!!
Πες τα, χρυσόστομε! Πες τα!

Απάντηση

Επιστροφή σε “Κουβεντούλα”