Κούρδισμα του Μπάτη?

"Κονσούλτο"
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
jpez
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 186
Εγγραφή: 15 Ιαν 2005 08:55 pm

Κούρδισμα του Μπάτη?

#1 Δημοσίευση από jpez »

Ξέρει κανείς να μας πει πως κούρδιζε τον μπάγλαμα του ο Μπάτης. Τα ταξίμια του ήταν με δύο όργανα η μόνο το μπάγλαμαδακι του. Ακούγεται σαν να παίζουν δυο όργανα. π.χ το ταξίμη στο μάγκες καραβοτσαλισμένοι. Πάντως απ΄οτι κατάλαβα κούρδιζε μισό διάστημα κάτω.

Άβαταρ μέλους
Γιώργος Ευαγγέλου
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: 24 Μαρ 2006 02:44 pm
Τοποθεσία: Κατερίνη
Επικοινωνία:

#2 Δημοσίευση από Γιώργος Ευαγγέλου »

Δεν εχω προσεξει ακριβως τι γινεται στα κομματια του. Αλλα αν τα ακους όλα μισο τόνο κάτω, το πιο πιθανό είναι να έχει χαλάσει ο δίσκος από την πολυχρησία και τον καιρο...
...εγώ έχω γι' αφέντη μου, το κέφι και το γλέντι μου...

Άβαταρ μέλους
PLANTMAN
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 376
Εγγραφή: 02 Οκτ 2004 12:14 am

#3 Δημοσίευση από PLANTMAN »

Και αυτό αλλά πολλές φορές δεν κουρδίζανε και ακριβώς ρε άλλες φορές ψηλότερα άλλες χαμηλότερα ο ένας έπερνε τον τόν του άλλου επίσης κουρδίζανε πάνω στη φωνή τους βέβαια πολλές φορές στην επεξεργασία καθαρίσματος ο καθένας πολλές φορές το φτιάχνει όπως το φαντάζεται, έχω ακούσει πολλά περίεργα.

Άβαταρ μέλους
ntouzenis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 618
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
Τοποθεσία: Χανιά

Re: Κούρδισμα του Μπάτη?

#4 Δημοσίευση από ntouzenis »

jpez έγραψε:... ο Μπάτης. Τα ταξίμια του ήταν με δύο όργανα η μόνο το μπάγλαμαδακι του. Ακούγεται σαν να παίζουν δυο όργανα. π.χ το ταξίμι στο μάγκες καραβοτσακισμένοι. Πάντως απ΄οτι κατάλαβα κούρδιζε μισό διάστημα κάτω.
jpez δίκαια η απορια σου την ειχα κι εγω καποτε. Ειναι μια τεχνικη στο ταξιμι οπου παιζεις τη μπουργανα και την πριμα σε τρίηχα και ενω η μπουργανα παιζει ρε η πριμα χορδη αλλαζει νοτες και ακουγεται αυτο το ωραιο ταξιμι !!
Συγκεκριμενα ενα χτυπημα στη μπ. και διπλοπεννια αναποδη στο ρε καντινι σε μια κινηση, ωστε να βγαινει τριηχο ... δεν ξερω αν σε διαφωτισα πρεπει να το δεις νομιζω.
Ο Ζαμπετας ειναι ο μονος απο τους παλιους που το κανει στα ταξιμια του, στο 4χορδο και απο κει το εχουν παρει και οι νεωτεροι και το κανουν στα 4χορδα και βαζουν κι αλλες χορδες κι αλλες αρμονιες.
Δεν ξερω αν ειναι τεχνικη του Μπατη γιατι καπου ακουσα οτι μπορει να επαιζε ο Σωτηρης Γαβαλας στα τραγουδια του Μπατη, ο Μπατης απλως συνοδευε... αλλα και γιατι να μην ειναι ο Μπατης, τοσα χρονια στο κουρμπετι ηταν αλλωστε ;; Ενα μυστηριο για μενα, που θα το ελυναν οσοι τον ειχαν ακουσει να παιζει εστω και μεγαλος ...

Τα κουρντισματα στους δισκους του Μπατη ειναι χυμα και νομιζω κουρντιζε στη φωνη οπως λεει ο πλαντμαν. Καποτε ειχα φτιαξει μια λιστα με τονους απο κομματια του Μαρκου και του Μπατη αλλα δεν την εχω προχειρη. Επισης αναλογα με την κοπια αλλαζει ο τονος, σωστο κι αυτο π.χ. το "Επρεπε να ρχοσουνα" στην εκδοση Αρχειο Ελλ.Δισκ/φιας του Κουναδη ειναι σε ΦΑ # περιπου, ενω στην εκδοση Μυθος ρεμπετικος που ειναι πιο καθαρη και σωστη πιστευω, βγαινει αν θυμαμαι καλα στο ΜΙ.
Ο Μπατης κουρντιζε στη σχεση ΡΕ-ΛΑ-ΡΕ απο οσο το εχω ψαξει και απλως κατεβαζε πιο χαμηλα βαζωντας ομως άλλα τελια γιατι ακουγονται παντα τεντωμενες καλα οι χορδες.

AGIS
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 392
Εγγραφή: 05 Φεβ 2005 06:16 pm
Επικοινωνία:

Re: Κούρδισμα του Μπάτη?

#5 Δημοσίευση από AGIS »

δηλαδή σα να λέμε η μπουργκάνα κρατάει το ίσο, για να το καταλάβω κι εγώ που έχω περιορισμένες θεωρητικές γνώσεις;

Άβαταρ μέλους
ntouzenis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 618
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
Τοποθεσία: Χανιά

#6 Δημοσίευση από ntouzenis »

Ασφαλως και κραταει το ισο, απλα δεν ειναι σε τυχαιο χρονο οπως σε ενα ελευθερο ταξιμι.
Παιζει η μπουργανα στη σειρα με 2 χτυπηματα στην πριμα ΡΕ και ολα μαζι σε ενα χρονο ωστε να ηχει σαν ενα τριηχο και μετα το επομενο κλπ

Νομιζω ο Μπατης το κανει σε 2-3 ηχογραφησεις του ...

AGIS
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 392
Εγγραφή: 05 Φεβ 2005 06:16 pm
Επικοινωνία:

#7 Δημοσίευση από AGIS »

Λοιπόν αυτή την τεχνική του ισοκρατήματος (χωρις περισσοτερα θεωρητικά όμως) την "ανακάλυψα" κάνοντας 2-3 μαθήματα ταμπουρά (μετά σταμάτησα για άσχετους λόγους) : στον ταμπουρά λοιπόν το ισοκράτημα είναι κάτι στάνταρ απ' ό,τι κατάλαβα. Και μάλιστα αντίθετα από τη μορφή που πήραν οι απόγονοι του γάμου του με το μαντολίνο (ελπίζω να μη γίνομαι κουτσομπόλης), η χορδή του ταμπουρά που σολάρει, η κάτω η χορδή τέλος πάντων, είναι η μπουργκάνα.
Αν μπορέσω θ' ανεβάσω στις ηχογραφήσεις δυο δείγματα παιξίματος στο μπαγλαμά τα οποία οφείλονται στην ανακάλυψη αυτή μέσα από τον ταμπουρά.

Απάντηση

Επιστροφή σε “Κουβεντούλα”