O μπαγλαμάς τότε είχε πέντε τάστα???
- Dreamlander
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 284
- Εγγραφή: 11 Απρ 2006 02:50 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο
Τόσα νομίζω έχει και ο μπαγλαμάς που κρατά ο Μπάτης στην κλασσική φωτογραφία της "Ξακουστής Τετράδος του Πειραιώς"
Ή μήπως πρόκειται για τον ίδιο μπαγλαμά;
- Γιωργος Κουκος
- More than 50 posts user
- Δημοσιεύσεις: 87
- Εγγραφή: 20 Σεπ 2006 10:20 am
- Τοποθεσία: Τορινο
Ενδιαφερον το θεμα.Εχω και γω κατι να πω.ελπιζω να μην μπερδευτουμε ομως.Λοιπον εχω δει μπαγλαμα πολυ παλιο με 7 ταστα οπου και σε αυτον το 4ο δεν υπαρχει.Οχι υπηρχε και εφυγε..χε χε Δεν υπαρχει καν χαραγμα..ειναι δηλαδη μεγαλο διαστημα.Με 7 ταστο μπαγλαμα (καθως το κοιταξα λιγο)βολευει να παιξεις ολοκληρη οκταβα και απο τις περισσοτερες γνωστες τονικοτητες ( αν προσεξει κανεις καποιες τονικοτητες ειναι δημοφιλεστερες γιατι τα οργανα σοναρουνε καλυτερα). Τωρα για το 4ο που λειπει νομιζω εχει να κανει με τους δρομους. Βοηθαει (βολευει) στον πειραιωτικο! Αν δοκιμασεις λα πειραιωτικο η ρε πειραιωτικο εισαι μεσα! και νομιζω πως κεινη την εποχη ο πειραιωτικος ηταν δημοφιλεστατος δρομος.! Νομιζω δεν ειναι συμπτωση. Ελπιζω να βοηθησα.
Γεια χαρα ολοι!
- Dreamlander
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 284
- Εγγραφή: 11 Απρ 2006 02:50 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο
Παρατηρώντας την φωτό (που είναι υπερμεγεθυσμένη) διακρίνω πάνω στην ταστιέρα σημάδια που μοιάζουν με τάστα μέχρι το μισό μήκος της χορδής (εκτίμηση με το μάτι). Από 'κει και κάτω η ταστιέρα φαίνεται ομοιόμορφη και καθαρή.
Η μισή χορδή είναι μία οχτάβα 'ψηλότερη από την ανοιχτή χορδή. Στην συγκερασμένη κλίμακα χρειάζονται δώδεκα τάστα για να δημιουργηθεί η υψηλότερη οκτάβα.
- bill1961
- συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
- Δημοσιεύσεις: 1024
- Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
- Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα
* Στην αφήγηση του Μπαγιαντέρα στον Λ. Παπαδόπουλο, ο Μπαγιαντέρας αναφέρει μπαγλαμά με τρεις μονές χορδές και όχι δύο.
* Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες σου Γιώργο.
Υ.Γ. Πράγματι η φωτό είναι σκαναρισμένη στα 600dpi, δεν ξέρω αν λιγότερη ανάλυση θα την έκανε πιο ευδιάκριτη.
<<...Θα με πιστέψεις πως έχω να πιάσω το μπαγλαμά είκοσι χρόνια; Και τι μπαγλαμά! Τι μπαγλαμά έπαιζα εγώ! Ποιος μπόραγε να με πιάσει όταν έπαιζα τον μπαγλαμά! Τον κούρντιζα εγώ το μπαγλαμά κι αρχίναγε με το χέρι μου και τι έπαιζα! Τι έπαιζα! Ούτε κι εγώ δεν ξέρω. Ολόκληρο πιάνο έκανα το μπαγλαμά. Είχα και κάτι νύχια, που άστα. Με τα νύχια, αμή δεν έπαιζα με πένα μπαγλαμά. Αυτοί όλοι που παίζουν μπαγλαμά τώρα παίζουν μπαγλαμομπουζούκι. Δεν είναι αυτοί μπαγλαμάδες. Μπαγλαμάς ήταν με εφτά τάστα, μπερντέδες. Και μέσα σ' αυτούς τους εφτά μπερντέδες έπαιζες όλα τα σόλα, ό,τι έπαιζες. Ενώ τώρα αυτοί έχουν την κλίμακα και κει απάνω. Μπαγλαμά νομίζεις ότι παίζουν; Με το νύχι έπαιζε ο μπαγλαμάς. Βέβαια ήταν κι άλλοι πιο ανώτεροι από μένα. Ήταν ένας Αντρικάκης στη Σύρα, μόλις έπιανε το μπαγλαμά, άστα τι έπαιζε. Με τρεις χορδές ήτανε, τέτοιες ψιλές, ο μπαγλαμάς του αρματωμένος, και ξύλα έ, με στριφτάρια...>>
- ntouzenis
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 618
- Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
- Τοποθεσία: Χανιά
* Βασιλη εχω καιρο να το διαβασω το βιβλιο, πως ειχα την εντυπωση οτι λεει δυο ... Εννοειται οτι μετα το ποστ εψαξα να βρω το βιβλιο να το επιβεβαιωσω αλλα δεν το βρισκω το ατιμο ... οποτε μενω στη δικη σου αναγνωση !! Οποιος θελει ας μπει στον κοπο να πληκτρoλογησει αυτες τις 2-3 γραμμες, ειναι πολυ ωραια εικονα απο τη δεκατεια του '10, που ομολογουμενως εχουμε σπανιες μαρτυριες απο τοτε !!"bill1961" *
Στην αφήγηση του Μπαγιαντέρα στον Λ. Παπαδόπουλο, ο Μπαγιαντέρας αναφέρει μπαγλαμά με τρεις μονές χορδές και όχι δύο.
* Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες σου Γιώργο.
* Νασαι καλα Βασιλη !! Το βιβλιο αυτο ισως λογω του οτι το εγραψε ο Λ.Παπαδοπουλος δεν "ακουγεται" πολυ ενω εχει μεσα πολυ ωραιες μαρτυριες απο ρεμπετες, εποχη 1972, πριν ακομα "μυθοποιηθει" το ρεμπετικο. Υπαρχει και μια φοβερη σκηνη οπου ο Κηρομυτης περιγραφει το Μαρκο την ωρα που εφτιαχνε το "Καντονε Σταυρο" στον τεκε του Σταυρακα !! Επισης εκει βλεπουμε
το ποσο ευρυτατα διαδεδομενοι ηταν οι τεκεδες τη δεκαετια του '20 αρχες '30 και οι διαβαθμισεις -κυριλε, στυλ καφενειο, πιο λαικοι ...- και πως ολοι οι ρεμπετες που κραταγαν μπουζουκια, μπαγλαμαδες, πριν την απαρχη της Μαντρας του Κυριακοπουλου (1934), επαιζαν σε ολους αυτους του τεκεδες καθημερινα για τον επιουσιο (τυχερα) και οχι μονο ...
Πολυ σωστη η σκεψη αυτη περι πειραιωτικου. Και εκτος απο τον "Πειραιωτικο" το γνωστο που ειναι Χιτζσκιαρ με αυξηση της 4ης, ειναι και το Πειραιωτικο χουζαμ που εχει την ιδια νοτα σε χουζαμ δρομο (απο τονικη ρε ειναι το σολ #, λιγο σπανιο βεβαια ...) π.χ. "Ο ισοβιτης", το κουπλε απο τον "Αραμπατζη" ...Γιωργος Κουκος
Τωρα για το 4ο που λειπει νομιζω εχει να κανει με τους δρομους. Βοηθαει (βολευει) στον πειραιωτικο! Αν δοκιμασεις λα πειραιωτικο η ρε πειραιωτικο εισαι μεσα! και νομιζω πως κεινη την εποχη ο πειραιωτικος ηταν δημοφιλεστατος δρομος.! Νομιζω δεν ειναι συμπτωση. Ελπιζω να βοηθησα.