ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ-GENERAL INDEX
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΥΟ και ΤΡΙΩΝ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΩΝ
Η γραφική ύλη για μονά πεντάγραμμα έχει νομίζω καλυφθεί επαρκώς.
Προχωρώ στη δημιουργία λευκών σελίδων για συστήματα δύο πενταγράμμων και αρχίζω από το πιο κοινό, δηλαδή την απεικόνιση άγραφης παρτιτούρας με τα νορμάλ κλειδιά του ΦΑ3 (της τετάρτης γραμμής) και του ΣΟΛ4 (της δεύτερης γραμμής) που χρησιμοποιούμε κατά κόρον για σόλο πληκτροφόρα όργανα, όπως πιάνο, φορτεπιάνο, τσέμπαλο, βέρτζιναλ, ακορντεόν, κλπ, καθώς και για μερικά πολυφωνικά έγχορδα όργανα μεγάλης εκτάσεως και πολύπλοκης πολυφωνικής γραφής, όπως η άρπα, το αναγεννησιακό και το μπαρόκ λαούτο, ή ισπανική βιχουέλα, ή θεόρβη ή αρχιλαούτο, και σε αρκετές περιπτώσεις σύγχρονης γραφής και η κιθάρα στο πραγματικό τονικό ύψος της.
Όλα τα παραπάνω όργανα γράφονται στο πραγματικό τονικό ύψος τους (χωρίς μεταφορά οκτάβας προς τα πάνω ή κάτω) και σε περιπτώσεις πολύ ακραίων συχνοτήτων χρησιμοποιούνται στην παρτιτούρα ενδείξεις τρανσπόρτου με τους αριθμούς 8 ή σπανιότερα 15 και διακεκομμένες γραμμές που καλύπτουν το μήκος της μουσικής περιόδου που μεταφέρεται ψιλότερα ή χαμηλότερα. Ενίοτε κατά της απαιτήσεις της μουσικής είναι παρατηρήσιμες οι αλλαγές κλειδιών εντός των πενταγράμμων ώστε να διαβάζουμε από δύο ίδια κλειδιά είτε του Φα, είτε του Σολ σε περιπτώσεις που το αριστερό χέρι ανεβαίνει πολύ ψιλά, ή το δεξί χέρι κατεβαίνει πολύ χαμηλά, ή ακόμα και σε διασταυρώσεις χεριών.
Τα ίδια συστήματα κλειδιών χρησιμοποιούνται και για γραφή πλήρους μεικτής χορωδίας ή τετραμερούς αρμονίας με τις γυναικείες φωνές στο κλειδί του Σολ (σοπράνο-ουρές πάνω, άλτο-ουρές κάτω) και τις ανδρικές στο κλειδί του Φα (τενόροι-ουρές πάνω, μπάσοι-ουρές κάτω). Το εκκλησιαστικό όργανο μπορεί να χρησιμοποιήσει το ίδιο σύστημα κλειδιών για τα χέρια όπως τα υπόλοιπα πληκτροφόρα, αλλά όταν η μουσική καλεί για τη χρησιμοποίηση των πεντάλ για το ένα ή και τα δύο πόδια, τότε ένα έξτρα κλειδί του Φα χρησιμοποιείται για αυτό το σκοπό και η παρτιτούρα γίνεται σύστημα τριών πενταγράμμων με δύο κλειδιά του Φα και ένα του Σολ.
Το ίδιο σύστημα δύο πενταγράμμων μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για καταγραφή οποιουδήποτε συνδυασμού οργάνων σε κομμάτια γραμμένα για ντουέτο όπου τα συμμετέχοντα δύο όργανα υπό νορμάλ συνθήκες χρησιμοποιούν το Σολ ή το Φα κλειδί για γραφή της μουσικής τους. Τέτοιοι συνδυασμοί οργάνων υπάρχουν πάμπολλοι συνηθισμένοι ή ακόμα και πολύ σπάνιοι και ασυνήθιστοι, π.χ. Τσέλο-βιολί, Τσέλο-φλάουτο, φαγκότο-φλάουτο, κόρνο-όμποε, Τρομπόνι-τρομπέτα, μαντολοντσέλλο-μαντολίνο, κ.ο.κ
Τα PDF πιο κάτω είναι με τη σειρά:
1. Σύστημα 2 πενταγράμμων για όλα τα όργανα, φωνές και οργανικούς συνδυασμούς που προαναφέρθηκαν με 6 συστήματα για την πρώτη σελίδα και χώρο για τίτλο κ.λπ και επίσης 6 συστήματα για τις υπόλοιπες.
2. Σύστημα 3 πενταγράμμων με δύο Φα κλειδιά και ένα Σολ για εκκλησιαστικό όργανο (manual-pedal system). 4 πεντάγραμμα για πρώτη σελίδα και 4 για τις υπόλοιπες.
3. Σύστημα 3 πενταγράμμων για ένα πολυφωνικό όργανο όπως τα προαναφερθέντα και ένα σόλο όργανο ή φωνή που χρησιμοποιεί το κλειδί του Σολ. Παρέχεται αρκετός χώρος για στίχους μεταξύ του πολυφωνικού και του σολιστικού μέρους . 4 συστήματα ανά σελίδα.
4. Σύστημα 3 πενταγράμμων για ένα πολυφωνικό όργανο όπως τα προαναφερθέντα και ένα σόλο όργανο ή φωνή που χρησιμοποιεί το κλειδί του Ντο (τρίτης γραμμής-άλτο). Παρέχεται αρκετός χώρος για στίχους μεταξύ του πολυφωνικού και του σολιστικού μέρους . 4 συστήματα ανά σελίδα.
5. Σύστημα 3 πενταγράμμων για ένα πολυφωνικό όργανο όπως τα προαναφερθέντα και ένα σόλο όργανο ή φωνή που χρησιμοποιεί το κλειδί του Φα. Παρέχεται αρκετός χώρος για στίχους μεταξύ του πολυφωνικού και του σολιστικού μέρους . 4 συστήματα ανά σελίδα.