ΑΕΠΙ

Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 424
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere
Status: Χωρίς σύνδεση

ΑΕΠΙ

Δημοσίευσηαπό socrates » 13 Ιουν 2016 01:22 am

Ο Μέγας Νταβατζής, το μεγάλο αισχρό παράσιτο των μουσικών δρωμένων και του μουσικού πολιτισμού της Ελλάδας εδώ και 85 χρόνια, τα βρήκε σκούρα τους τελευταίους 3 μήνες με προτεινόμενα νομοσχέδια και άλλαξε χώρα. Εννοώ την ΑΕΠΙ. Πάει ξεκουμπίστηκε.
Στα τσακίδια λοιπόν!
Συλλυπητήρια σε όλους τους χαμένους πνευματικούς δημιουργούς, αλλά στην εποχή του διαδικτύου, τα πνευματικά δικαιώματα πρέπει να επανορισθούν σαν έννοια. Εγώ, (και άλλοι πολλοί που βλέπουν μπροστά) εδώ και 30 χρόνια διακηρύττω πως τα πνευματικά δικαιώματα πρέπει να καταργηθούν τελείως, και ότι από τις στιγμή που ένα πνευματικό δημιούργημα οποιασδήποτε μορφής και φύσης δημοσιεύεται, δεν ανήκει πια σε κανέναν, γίνεται κοινή περιουσία όλων και θα πρέπει ο κάθε δημιουργός να παραιτείται από οποιαδήποτε διεκδίκηση.
Αν είχε γίνει αυτό από νωρίς δεν θα υπήρχε ποτέ πρόσφορο έδαφος για τέτοιους νταβατζήδες και κλέφτες να ευδοκιμούν εις βάρος των δημιουργών και να τους πίνουν το αίμα, γιατί πρόκειται μόνο για παράσιτα που απέκτησαν νομική οντότητα με ανοχή της πολιτείας. Έτσι κι' αλλιώς οι στιχουργοί και μουσικοί δεν πήραν ποτέ τίποτα που να πλησιάζει την πραγματική αξία της προσφοράς που έκαναν στην κοινωνία, γιατί λοιπόν να κερδοσκοπεί οποιοσδήποτε άλλος εκμεταλλευόμενος τις δημιουργίες τους?
Διασκεδαστική (αν όχι εξωφρενική) η περίπτωση του Σωκράτη Μάλαμα που δηλώνει πως πρέπει να πληρώνει την ΑΕΠΙ για να παίξει τα τραγούδια του σε συναυλίες. :-)
διαβάστε:

Εν κρυπτώ η ΑΕΠΙ μετακόμισε στην Κύπρο

LIAS
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 109
Εγγραφή: 14 Σεπ 2007 01:15 am
Τοποθεσία: Λαμία
Status: Χωρίς σύνδεση

Re: ΑΕΠΙ

Δημοσίευσηαπό LIAS » 13 Ιουν 2016 10:37 am

νομίζω ότι απλά μετακίνησε την "φορολογική έδρα" της για να λόγους φοροαποφυγής...
θα συνεχίσει λοιπόν να μας παρέχει τις "πολύτιμες υπηρεσίες" της...

Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 402
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm
Status: Χωρίς σύνδεση

Re: ΑΕΠΙ

Δημοσίευσηαπό Για το Ανικανοποίητο..... » 13 Ιουν 2016 01:50 pm

Σωκράτη καλά έκανες και μας ενημέρωσες για το δημοσίευμα της μόνης ανεξάρτητης εφημερίδας (ίσως) που αποκαλύπτει πράγματα στην Ελληνική Δημοσιογραφία μιας και οι υπόλοιπες ζουν για καμιά χορηγία του ΟΠΑΠ ή απλά εξυπηρετούν επιχειρηματικά συμφέροντα και μόνον.

Όσο για το ίδιο το δημοσίευμα θα συμφωνήσω με τον LIAS ότι αφορά καθαρά και μόνο φοροαπαλλαγές αφού η Κύπρος είναι γνωστή για τέτοιου είδους συναλλαγές και πρακτικές κάτι σαν φορολογικός παράδεισος εντός Ε.Ε.

Αλλά στην χώρα του "λεφτά υπάρχουν" και μετά μνημόνιο από το Καστελόριζο
στην χώρα που ο άλλος πήρε μίζα από τον Χριστοφοράκο και γιαυτό έγινε Αρχηγός κόμματος αντί να πάει στην μπουζού
στην χώρα που ο άλλος έλεγε ΟΧΙ στα μνημόνια την Παρασκευή και αφού είχε κάνει 3 Ζάππεια την δευτέρα το έκανε ΝΑΙ και μετά έγινε και πρωθυπουργός
στην χώρα που το ΟΧΙ του δημοψηφίσματος έγινε ΝΑΙ σε ένα βράδυ

Τι θα περίμενες;;;;;;

Αυτοί ξέρουν την δουλειά τους τόσο καλά που έχουν εναλλακτικές ανά πάσα στιγμή

Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 424
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere
Status: Χωρίς σύνδεση

Re: ΑΕΠΙ

Δημοσίευσηαπό socrates » 13 Ιουν 2016 03:49 pm

Ευχαριστώ Για το ανικανοποίητο και Lias.
Αν πρόκειται μόνο για λόγους φοροδιαφυγής, και η ΑΕΠΙ πρόκειται να συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά κατά τα άλλα σαν offshore company, νομίζω πως υπάρχουν/θα υπάρξουν αρκετές νομικές εκκρεμότητες που τους καθιστούν και πάλι υπόδικους. Το ζήτημα είναι (στη χώρα του "δεν πληρώνω", "λεφτά υπάρχουν" και όλα τα άλλα που ανέφερες, Για το ανικανοποίητο), ποιός θα αναλάβει να τους φέρει στη δικαιοσύνη?
Εγώ έχω δεί πάντα την ΑΕΠΙ σαν το παράσιτο που προ-ανέφερα και σαν τελείως ελληνικό φαινόμενο. Δεν υπάρχουν ανάλογες τέτοιες εταιρίες "προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων" πουθενά στο εξωτερικό. Η έννοια "προστασία" εδώ καταντά τελείως γκανγκστερική τύπου Αλ-Καπόνε-Λάκυ Λουτσιάνο. Βλέποντας πως πολύ μεγάλοι και πολύ εμπορικά επιτυχείς μουσικοί όπως ο Θεοδωράκης, Χατζιδάκις κ.λπ. είναι εναντίον της αλλά και πάλι δεν κατάφεραν να κάνουν τίποτα, αναρωτιέμαι γιατί όλα τα μέλη της με παράπονα (η πλειοψηφία υποθέτω), δεν την εγκαταλείπουν ώστε να συνδικαλιστούν εκ νέου σε άλλο σχηματισμό.
Έτσι όπως είναι τα πράγματα μόνο οι ίδιοι οι μουσικοί και άλλοι νόμιμοι κάτοχοι πνευματικών δικαιωμάτων μπορούν να της δώσουν τη χαριστική βολή. Παραμένουν όμως για να παίρνουν τα ψίχουλα που τους δίνει, όποτε ευαρεστηθεί να τους τα δώσει. Ελλαδιστάν κατάσταση!
Προηγουμένως μίλησα για επαναπροσδιορισμό του όρου "πνευματικά δικαιώματα" στην εποχή του διαδικτύου και πήρα θέση παντελούς καταργήσεως τέτοιων δικαιωμάτων. Αυτό το κάνω αφ' ενός γιατί ο όρος αυτός έχει καταντήσει να είναι πολύ θολός και βρώμικος και δεν εννοούσα κάτι που ονομάζω "ηθικά δικαιώματα" των δημιουργών με κανέναν τρόπο, και αφ' εταίρου γιατί η ιστορία γράφεται κάθε μέρα, όχι από μένα, αλλά από όλους μας στο You Tube και σε άλλους ιστότοπους, και από ότι βλέπω, με δικαιώνει. Τα πνευματικά δικαιώματα καθώς και πάμπολλα εκδοτικά/μηχανικά δικαιώματα έχουν πάψει να υφίστανται πρακτικά. Για εδώ και 15-20 χρόνια δεν έχω αγοράσει ούτε ένα βιβλίο με παρτιτούρες ή θεωρητικό ή ότι άλλο που με ενδιαφέρει, ούτε ένα κομμάτι ηχογραφημένης μουσικής που με ενδιαφέρει. Γιατί? Γιατί, ενώ βλέπω πως υπάρχουν ακόμα διάφορα εκδοτικά πρακτορεία on line που επιμένουν να μου πουλήσουν τέτοια πράγματα, την ίδια στιγμή υπάρχουν άλλοι ιστότοποι που μου τα παρέχουν δωρεάν και νόμιμα.

Δίνω ένα παράδειγμα: Όταν ακόμη ήμουν με τα μούτρα χωμένος στη σπουδή της κιθάρας (άπορος φοιτητής τότε) λάτρευα δύο συνθέτες, τον Μ. Τζιουλιάνι και τον Φ. Σορ. και έπαιζα ότι κομμάτια τους είχα στη διαθεσή μου, αλλά ονειρευόμουν τα "άπαντά" τους που είχαν εξαφανισθεί από το εμπόριο για 100 χρόνια. Στις αρχές της δεκαετίας του 80 η Εταιρία TECLA εξέδωσε τα άπαντα αμφοτέρων σε Facsimile Edition, δηλαδή σε φωτογραφήσεις των αρχικών εκδόσεων του 19ου αιώνα, και σε τιμές πάνω από 1000 λίρες για την κάθε συλλογή. Για τί πράγμα μιλάμε εδώ? Για απλές φωτογραφήσεις υλικού που δανείστηκαν από κάποιο μουσείο ή άλλη υπάρχουσα συλλογή και έβαλαν και κάποιον ακαδημαϊκό της κιθάρας να γράψει μερικά σχόλια για να μας σερβίρουν το όλο πακέτο. Δεν υπήρχε Ιντερνέτ τότε, δεν υπήρχε άλλος τρόπος πρόσβασης σ' αυτή τη μουσική που λάτρευα. Ήμουν τόσο βλάκας που σκεφτόμουν να σταματήσω να πληρώνω το νοίκι μου και να κόψω και το φαί για να την αποκτήσω (ευτυχώς δεν το έκανα). Αν ο Τζιουλιάνι και ο Σορ ήταν ζωντανοί και πουλούσαν οι ίδιοι τη μουσική τους και την εκτιμούσαν τόσο, ίσως το είχα κάνει, αλλά αποφάσισα ότι δεν πληρώνω κερατιάτικα 2500 λίρες στην TECLA, (σχεδόν το 1/3 της τιμής ενός σπιτιού εκείνη την εποχή στο Λονδίνο).
Σήμερα υπάρχει Ιντερνέτ. Ποιό είναι το αποτέλεσμα? Η TECLA, εξακολουθεί να θέλει να αγοράσω τις συλλογές της. Ρίξε μιά ματιά:
TECLA: GIULIANI, SOR, CARCASSI & OTHER 19th CENTURY GUITAR COMPOSERS
μα γιατί? για τα ωραία τους εξώφυλλα, ή για τις ακαδημαϊκές πληροφορίες που εύκολα μπορούμε να βρούμε και από άλλες πηγές? Θα πρέπει κανείς να είναι πολύ ηλίθιος για να μην ψάξει και αλλού στο διαδίκτυο:
ΑΠΑΝΤΑ ΤΖΙΟΥΛΙΑΝΙ
ΑΠΑΝΤΑ ΣΟΡ
Ήμουν ενήμερος για την ύπαρξη αυτών των συλλογών και πολλών άλλων, απλά δεν υπήρχε διαδίκτυο και δεν είχα πρόσβαση.
Σημ: η συλλογή "Boije" της Εθνικής Σουηδικής Βιβλιοθήκης πιο πάνω δεν είναι αφιερωμένη μόνο στον Φ. Σορ, περιέχει σε εκδόσεις 19ου αιώνα όλο το ρεπερτόριο για κλασική κιθάρα (όλους τους συνθέτες) που εκδόθηκαν σε εκείνο τον αιώνα-ώρα να έχει κανείς για ψάξιμο-και όσο για ηχογραφήσεις, αν βάλεις στην αναζήτηση Sor ή Giuliani, το You Tube βρίθει από ενδιαφέρουσες εκτελέσεις των εν λόγω έργων.
Και ρωτώ: Πού πάνε τα λεφτά που το κάθε ΑΕΠΙ παράσιτο, ο κάθε εκδοτικός οίκος, ή κάθε φωνογραφική εταιρία και το κάθε online shop μου ζητούν σήμερα να τους πληρώσω για μουσική που έγραψαν άνθρωποι νεκροί πια για σχεδόν 200 χρόνια? Για ηλίθιους μας έχουν και επιμένουν ακόμα?
Τα πνευματικά δικαιώματα έχουν ψοφήσει σαν έννοια και ας το πάρουν απόφαση. Σε κάθε περίπτωση, δεν εγκαθιδρύθηκαν ποτέ για να λάβουν υπ' όψιν τα συμφέροντα δημιουργών, ήταν πάντα μία νομική κάλυψη για τα απανταχού κοράκια σαν την ΑΕΠΙ, σε όλον τον πλανήτη.
Η ιστορία γράφεται από εμάς τους ίδιους και δεν μπορούμε να της πάμε κόντρα. Ακόμα και αν υπάρξει συνδικαλισμός σε καθαρά σοσιαλιστικές γραμμές, με σκοπό να ευνοεί τους δημιουργούς, στο τέλος και πάλι χαμένοι θα βγούν, εδώ είμαστε όλοι για να το δούμε. Δεν γίνεται να θέλουμε να γίνουμε ζάπλουτοι όπως η Μαντόνα ή οι Μπήτλς επειδή έτυχε να γράψουμε μερικά καλά τραγουδάκια, τη στιγμή που ο Μπετόβεν και ο Μπαχ πέθαναν στην ψάθα και άλλοι πλουτίζουν ακόμα με τη μουσική που αυτοί οι δυό μάγκες έγραψαν (και αμέτρητοι άλλοι).
Παραμένει μόνο το "ηθικό δικαίωμα" του δημιουργού, και εννοώ:
Όταν γράφω ένα κομμάτι και αποφασίσω να του προσθέσω ένα μέρος για φλάουτο, δεν θέλω κανείς να μου το πειράξει και να ηχογραφήσει τρομπέτα γι' αυτό το μέρος χωρίς την γραπτή άδειά μου, και εδώ δεν μιλώ για ένα πνευματικό δικαίωμα σε ισχύ έως και 70 χρόνια μετά τον θάνατο δημιουργών, αλλά για ένα ηθικό δικαίωμα του δημιουργού να παίρνει την απόφαση και την ευθύνη για το έργο του στους αιώνες των αιώνων και να μην επιδέχεται καμία καλλιτεχνική παρέμβαση από κανέναν άλλο, παρά μονο με υποχρεωτική αναφορά (παρτιτούρας και ήχου στην περίπτωση μουσικων έργων) στο αρχικό έργο.
That's all. (και συγνώμη για τη μακρηγορία μου, αλλά έπρεπε να τα χώσω κι' εγώ σαν παιδί). :)

Υ.Γ.
Και για να δώσω δύο ακόμα παραδείγματα περί "ηθικών δικαιωματων":
Αυτό είναι ένα πολύ φημισμένο κομμάτι.
Όσο όμορφη κι' αν ακούγεται η εκτέλεση στο πρώτο βίντεο, ο Karajan δεν κατάφερε ποτέ να ψήσει κανέναν ότι αυτό ήταν που εννοούσε ο Albinoni, αλλά μάλλον εννοούσε κάτι σαν την εκτέλεση στο δεύτερο βίντεο.
καλή ακρόαση/θέαση.

phpBB [video]


phpBB [video]


Επιστροφή σε “Κείμενα - Απόψεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν συνδεδεμένοι χρήστες και 1 επισκέπτης