ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΧΩ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Άβαταρ μέλους
max
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 719
Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004 01:08 pm
Τοποθεσία: Αλλού
Επικοινωνία:

Re: ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΧΩ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Δημοσίευση από max » 06 Μαρ 2016 11:40 pm

Καλησπέρα Γιώργο

το εργαλείο υπάρχει, όπως και τόσα χρόνια οι χρήστες της σελίδας ανεβάζουν τα τραγούδια οπότε φαντάζομαι θα κινητοποιηθούν και πάλι αυτοί που τα έχουν.

Για βοήθεια , ίσως θα πρέπει να υπάρχει σε ένα σημείο μια λίστα που να λέει πως τα τάδε έχουν πρόβλημα ή πχ ποια μας λείπουν. Μήπως να ξεκινήσουμε εδώ στο φόρουμ να τα γράφουμε και να το καρφιτσώσω κάπου για μόνιμα;

Θα προσπαθήσω να εξάγω από τη βάση τα σημειωμένα τις επόμενες μέρες ώστε να ξεκινησω τη λίστα αυτή. Χρωστάω και στο Μπλέκο οδηγίες για το wiki και τους στίχους (έπρεπε να το είχα κάνει καιρό τώρα)

καλό βράδυ

giwrgos_p
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 30 Σεπ 2006 08:03 pm

Re: ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΧΩ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Δημοσίευση από giwrgos_p » 17 Μαρ 2016 06:23 pm

Από την έως τώρα ενασχόλησή μου με το περιεχόμενο της σελίδας έχουν προκύψει τα εξής ερωτήματα-θέματα προς συζήτηση:
1. Ποια τραγούδια θα συμπεριλάβουμε στην κατηγορία συνθέτη «Τουρκικά»;
Μία καλή απάντηση θα ήταν τα τραγουδια που είναι στην τουρκική γλώσσα. Έτσι, θα περιλαμβάνονται στην κατηγορία και τραγούδια με τη φωνή της Ευθαλίας, της Βικτώριας Χαζάν, του Μάρκου Μελκόν , του Δ.Ευσταθιάδη αλλά και όλα με τούρκους τραγουδιστές.
Επίσης , θα πρέπει να περιλαμβάνονται κι όλα εκείνα τα οργανικά που είναι παιγμένα από τούρκους μουσικούς. Τι λέμε γι’ αυτό γενικώς;
2. Για τα «Οργανικά»: Προτείνω στις εκτελέσεις όπου για τον μουσικό υπάρχει ξεχωριστή κατηγορία στη σελίδα, να αναφέρεται μεν στο πεδίο #τραγουδιστής 1 η ένδειξη «οργανικά», αλλά να χρησιμοποιήσουμε και το πεδίο #τραγουδιστής 2 , στο οποίο να αναφέρεται το όνομα του μουσικού. Έτσι, για παράδειγμα, θα υπάρχει μία καταχώρηση που θα βγάζει συνθέτη «παραδοσιακά-δημοτικά» και τραγουδιστή «οργανικά» και «Γκαντίνης Κ.». Το σκεφτόμουν αυτό παρατηρώντας ότι, ειδικά για τον Κ.Γκαντίνη, υπάρχουν πολλές ηχογραφήσεις με οργανικά θέματα που το όνομά του αναφέρεται μόνο στα σχόλια.
3. Τα κυπριακά τραγούδια να τα βάλουμε στα «παραδοσιακά» ή στα «παραδοσιακά-νησιώτικα»;
4. Από το δίσκο «Armenians on the 8th avenue” υπάρχουν 22 ηχογραφήσεις. Τις αφήνουμε στα «παραδοσιακά» και στους «αμανέδες», ή ως τουρκόφωνα,όπως πρότεινα πιο πάνω, τις πάμε στα «τούρκικα»;
5. Η «Μιράντα» που υπάρχει στην κατηγορία #τραγουδιστής είναι η Μιράντα Νάις;
6. Στο σχόλιο του τραγουδιού «Πάμε απόψε με βαρκούλα» αναφέρεται ότι το όνομα «Δρόσος Σ.» είναι ψευδώνυμο του Δ.Σέμση. Ισχύει αυτό; Αν ναι, πρέπει να καταργηθεί το όνομα «Δρόσος Σ.» από το πεδίο «Συνθέτης».
7. Στο πεδίο #τραγουδιστής υπάρχουν τα ονόματα «Χαλκιάς Φ.» και «Χαλκιόπουλος Φ.». Νομίζω πως πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο.
8. Στο πεδίο #τραγουδιστής υπάρχουν οι κατηγορίες «Χάρμας(Τόλης και Λίτσα)» και «Χάρμας Τ.». Στο πεδίο #συνθέτης υπάρχει μόνο «Χάρμας(Τόλης και Λίτσα)»., προφανώς από την παλιά σελίδα. Νομίζω πως η κατηγορία «Χάρμας Τ.» πρέπει να καταργηθεί από το #τραγουδιστής και να μεταφερθεί στο #συνθέτης, ή να καταργηθεί εντελώς και να παραμείνει μόνο το «Χάρμας(Τόλης και Λίτσα)» και κάθε διευκρίνιση να υπάρχει στα σχόλια.
9. Στο πεδίο #συνθέτης υπάρχει η κατηγορία «Ταγκάρης Ε.», στο πεδίο #τραγουδιστής υπάρχει η κατηγορία «Τσαγκάρης Λ.». Είναι το ίδιο πρόσωπο. Επιπλέον, στις διορθώσεις των τραγουδιών μόνο, στο πεδίο #τραγουδιστής 2 υπάρχουν και «Τσαγκάρης Ε.» και «Τσαγκάρης Λ.». Αυτό, βέβαια, μάλλον απευθύνεται μόνο στο Μάκη για επέμβαση-διόρθωση. Να πω εδώ πως στην διόρθωση τραγουδιών και στα πεδία #τραγουδιστής και #τραγουδιστής 2 και #τραγουδιστής 3 υπάρχουν διαφορές στις περιεχόμενες κατηγορίες, για παράδειγμα ο «Φράττης Δ» περιλαμβάνεται στο #τραγουδιστής 2 ,αλλά όχι στο #τραγουδιστής.
10. Στο τραγούδι «Πήραν τα φρύγανα φωτιά» , στο όνομα του Γ. Μουφλουζέλη με τον Δ. Ευσταθίου, υπάρχουν δύο διαφορετικές ηχογραφήσεις με τον ίδιο αριθμό δίσκου. Όποιος γνωρίζει ποια είναι ποια, ας το συμπληρώσει.
11. Υπάρχουν 6 τραγούδια στη σελίδα με τη φωνή του Π. Επιτροπάκη. Μήπως να άνοιγε καινούρια κατηγορία στο όνομά του;
12. Στο "Εμβατήριον Βενιζέλου" οι αριθμοί δίσκου που αναφέρονται είναι Odeon Αμερικής 28002 και Okeh Αμερικής OK-28002. Αν δεν πρόκειται για τρελλή σύμπτωση με το 28002, μπορεί κάποιος να συμπληρώσει τα σωστά;

Αυτά για την ώρα. Ας δούμε ό,τι είναι να κάνουμε με αυτά, γιατί σίγουρα θα προκύπτουν και διάφορα άλλα, όσο ασχολούμαστε.

giwrgos_p
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 30 Σεπ 2006 08:03 pm

Re: ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΧΩ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Δημοσίευση από giwrgos_p » 19 Μαρ 2016 10:57 pm

Kαι μία επιπλέον πρόταση, αυτή τη φορά για τον "πρώτο στίχο".
Προτείνω στο πεδίο αυτό να συμπληρώνεται ο στίχος κανονικά, χωρίς τα επιφωνήματα και τις προσθήκες που μπαίνουν συχνά, συνήθως στα δημοτικά. Για παράδειγμα να γραφτεί "Να ήμουν στην Αράχωβα να ΄μουν στο πανηγύρι" αντί του "Ωρέ να ήμουν στην, να ήμουν στην Αράχωβα"ή στον "αμάραντο" να γαφτεί "Για δέστε τον αμάραντο" κι όχι "Αχ για ιδε, καλέ για ιδέ, για ιδέστε τον αμάραντο". Ή ας πούμε στον "αετό", να γραφτεί "Ένας αετός καθότανε" κι όχι "Ένας, μωρέ ένας, ένας αετός". Είναι πολλά δημοτικά που ξεκινούν με ένα "ωρέ". Προτείνω αυτό να μην αναφέρεται στο πεδίο "πρώτος στίχος". Αν είναι να το συμφωνήσουμε, να μην κάνει ο καθένας όπως νομίζει, και να προχωρήσουμε.

Άβαταρ μέλους
max
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 719
Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004 01:08 pm
Τοποθεσία: Αλλού
Επικοινωνία:

Re: ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΧΩ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Δημοσίευση από max » 21 Μαρ 2016 05:37 pm

Αυτά έχουν περαστεί αυτοματοποιημένα από ένα Excel που έλαβα, το ίδιο και τα στοιχεία στον αριθμό δίσκου που βλέπεις σκέτα νούμερα. Και γω όπου βλέπω επιφωνήματα στην αρχή τα αφαιρώ, δεν βοηθούν στην αναζήτηση.

Είναι γιατί το πρόγραμμα πέρασε αυτόματα ό,τι βρήκε εκεί, κάποια ξέφυγαν, οπότε από κει και πέρα χρειάζεται χειροκίνητα αλλαγές όπως το κάνουμε τώρα.

giwrgos_p
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 30 Σεπ 2006 08:03 pm

Re: ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΧΩ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Δημοσίευση από giwrgos_p » 11 Απρ 2016 05:04 pm

Φαντάζομαι πως μέσα στα πολλά μηνύματα και στις συζητήσεις που λαμβάνουν χώρα, αυτό θα ξέφυγε.
Μεταξύ των μελών που ασχολούμαστε με τα της βάσης, μπορεί κανείς να ασχοληθεί λίγο με όσα αναφέρονται τρία μηνύματα πιο πάνω;
Για να το προχωρήσουμε πιο οργανωμένα και αποτελεσματικά.

Άβαταρ μέλους
mortissa
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 143
Εγγραφή: 09 Δεκ 2007 08:20 pm

Re: ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΧΩ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Δημοσίευση από mortissa » 11 Απρ 2016 05:39 pm

Δεν ξέφυγε, απλά θετική απάντηση δεν υπήρξε στις προτάσεις - ερωτήσεις σου.
Αν είναι να γίνουν έτσι - γιατί εγώ αυτό κατάλαβα - ενημέρωσε, μη κάνουμε άδικα δουλειά. :)
H μερακλού η μόρτισσα πονεί,
μα δε το λέει...
κι αν τραγουδά, ψεύτη ντουνιά, μέσα η καρδιά της κλαίει..."

Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 424
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

Re: ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΧΩ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Δημοσίευση από socrates » 11 Απρ 2016 07:29 pm

giwrgos_p έγραψε:Φαντάζομαι πως μέσα στα πολλά μηνύματα και στις συζητήσεις που λαμβάνουν χώρα, αυτό θα ξέφυγε.
Μεταξύ των μελών που ασχολούμαστε με τα της βάσης, μπορεί κανείς να ασχοληθεί λίγο με όσα αναφέρονται τρία μηνύματα πιο πάνω;
Για να το προχωρήσουμε πιο οργανωμένα και αποτελεσματικά.

Γιώργο, γειά σου,
διάβασα την ερώτηση/πρόταση στην οποία αναφέρθηκες και απάντησα κάπως εκτεταμένα σε διαφορετικό ποστ που προόριζα για συζητήσεις επί στιχουργικών προβλημάτων γιατί νόμισα πως ήταν καλύτερο να την συμπεριλάβω σε νέα ενότητα. Δες εδώ.
Γενικά συμφωνώ μαζί σου για τα επιφωνήματα που δίνεις σαν παραδείγματα και που είναι στις περισσότερες περιπτώσεις παρεμβολές χωρίς λειτουργική αξία ούτε στο στίχο ούτε στη μελωδία, και για μένα η πιο καλή λύση θα ήταν να αναγράφονται μέσα σε παρενθέσεις ώστε να διακρίνονται εύκολα σαν εξω-ποιητικά στοιχεία. Αλλά μερικές φορές, παρόμοια επιφωνήματα περικλείουν τέτοιες ποσοτικές/ποιοτικές αξίες ώστε να χρειάζονται γράψιμο κάτω σαν λειτουργικά μέρη στίχων/μελωδιών και αναφέρω τέτοια παραδείγματα στο παραπάνω ποστ. Εδώ η δουλειά μπερδεύεται και θέλει ανάλυση και προσοχή, για ξεσκάρτεμα του τι ανήκει και τι όχι σε ένα στίχο ή μελωδία.
Δεν είμαστε η μόνη χώρα που έχει τέτοια προβλήματα… ένα ισπανικό "ολέ" δεν εννοείτε σαν μέρος στίχου και εύκολα παραβλέπεται, αλλά τι κάνουμε με ένα επιφώνημα σαν το "πορομ-πορομπομ-πέρομ-περόμ" που επάνω του χτίζεται ένα ολόκληρο τραγούδι με τη δεδομένη συνθετική τεχνική της Ανδαλουσιανής καντένζας που και ο Χιώτης χρησιμοποιεί κατά κόρον σε πολλά τραγούδια?

Ας μη στενοχωριόμαστε, ούτε οι Ισπανοί ξέρουν τι να κάνουν με δαύτο, απλά πρέπει να αναγράφουμε τέτοια επιφωνήματα που χωρίς να έχουν νοηματικές αξίες διατηρούν τις μετρικές και μελωδικές.

Ελπίζω να έγινα αντιληπτός, αλλά αν όχι… fire away. :D

Απάντηση

Επιστροφή σε “Βάση δεδομένων τραγουδιών”