Γιωργος Μπατης - Ντουζενια

Υπάρχουν πολλοί που ζητάνε ακκόρντα , παρτιτούρες, πληροφορίες για το παίξιμο κλπ.
Για οποιαδήποτε πληροφορία εδώ
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
lantzanis
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 28 Ιαν 2009 04:00 pm
Τοποθεσία: Κρητη - Σητεια

Γιωργος Μπατης - Ντουζενια

#1 Δημοσίευση από lantzanis »

Δεν ξερω αν μπορει να με βοηθησει καπιος...
τι ντουζενια παιζει ο μπατης στα πανεμορφα τραγουδακια του ???[/b]
ενα χρονακι περασε κ πια δεν νταλκαδιαζω
μονο ε'πηρα μπαγλαμα και του μεμετη μιαζω

Άβαταρ μέλους
ntouzenis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 618
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
Τοποθεσία: Χανιά

#2 Δημοσίευση από ntouzenis »

Αν τα ξέραμε φίλε μου, εδω θάμαστε τωρα ;;;

:shock:

Άβαταρ μέλους
BLEKOS
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 266
Εγγραφή: 25 Ιαν 2005 10:40 am
Τοποθεσία: ΚΕΡΚΥΡΑ
Επικοινωνία:

#3 Δημοσίευση από BLEKOS »

Συμπαθατε με, οταν λετε ντουζενια εννοειτε κουρδισματα η συγχορδιες;

ουτε εγω ξερω μα θελω να καταλαβω τι εννοειτε.... :oops:
https://www.youtube.com/channel/UCYTGsC ... S-fbD9a_WA

Ωσάν το έρημο δεντρί που'ναι στ'αόρι απάνω
Μ'αρέσει να'μαι αμοναχός με τσι πολλούς δεν κάνω...

Άβαταρ μέλους
Dionisos
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: 05 Φεβ 2009 06:23 pm
Τοποθεσία: Ιεράπετρα

#4 Δημοσίευση από Dionisos »

Χαιρετω την ομορφη παρέα ....μας :twisted: !!!

Και διπλοχαιρετω το latzani το μεγα...χεχ :wink:

Οσο αφορα τα ντουζενια μεταφερω οτι ακουω απο τον ανθρωπο που σεβομαι ως μουσικο και εχω δασκαλο, και οτι εχω ψαρεψει απο μονος μου γενικως... :!:

Τα ντουζενια είναι τροποι κουρδισματος που χρησιμοποιουσαν μαλλον για δυο κυριως λογους . Για ευκολια στο παιξιμο του κομματιου που θελαν να εκτελεσουν κατι δηλαδη οπως ειναι το καποταστρο στη κιθαρα. Κυρίως ομως για να αποδοσουν στο κομματι την αισθητικη που ήθελαν. Για παραδειγμα το ρε λα ρε οταν βαρας ανοιχτες ειναι ενα ματζορακι ουσιαστικα. Αν τωρα κουρδιστει π.χ. ρε σολ λα (γνωστο σαν καραντουζενι μαυρο ντουζενι δηλαδη) βαρώντας τις ανοιχτες έχεις κάτι άλλο. Επισης κάποιοι δρόμοι αποδίδονται καλύτερα με κάποια συγκεκριμενα κουρδισματα, ντουζενια.
Πρέπει εδω να υπολογιστουν πάντα και οι σχετικές τάσεις που εφαρμόζονται στο όργανο ανάλογα με το κούρδισμα. Μπορει να είναι άλλωτε μεγαλύτερες και άλλωτε μικρότερες . Αυτες οι εναλαγές κατα κανόνα ζορίζουν το όργανο το οποιο εχει φτιαχτει για ρε λα ρε.
Τέλος δεν είναι καθόλου τυχαίο που έχει επικρατήσει το λεγόμενο ιταλικο ρε λα ρε. Το οποίο είναι το ποιο ενδεδειγμενο κουρδισμα για την απόδοση των περισσοτερων κομματιων.

Προσωπικη μου γνώμη είναι ας μάθουμαι να χρησιμοποιουμε και να εξαντλούμε τις δυνατότητες του οργάνου στο ρε λα ρε και μετά πάμε και αλλου διότι αλλοιώς είναι σα να θες να μάθεις να πετας πριν ακόμα περπατήσεις.... :roll: :roll:


Πολυ σπουδαια δημοσιευση δείτε εδώ:
http://www.klika.gr/cms/index.php?optio ... Itemid=171
Η πειρατία σκοτώνει τις εταιρείες.

Άβαταρ μέλους
Dionisos
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: 05 Φεβ 2009 06:23 pm
Τοποθεσία: Ιεράπετρα

#5 Δημοσίευση από Dionisos »

Επανέρχομαι, θέλοντας να επεκτείνω λιγάκι το θέμα με τα ντουζενια αφενος, και αφετέρου να δικαιολογίσω τη προσωπικη γνώμη με την οποία κλείνω το προηγούμενο post.

Μια συγχρονη δουλεια που έχει χρησιμοποιηθεί η τεχνικη με τα ντουζένια είναι ο δίσκος του Δημήτρη Μυστακιδη (οποιος δε τον έχει ολόκληρο με τα τραγουδια αλλα και το booklet να σπευσει ταχεως να τον αποκτησει....ειναι όλα τα λεφτα! :twisted: ) Φυσικά ο Μυστακίδης χρησιμοποιει κιθάρα και όχι μπουζούκι!Στη κιθάρα όμως χρησιμοποιει διαφορετικα κουρδίσματα για να αποδόσει καποια τραγουδια! Για παράδειγμα στο Εφουμερναμε ενα βράδυ το κούρδισμα της κιθάρας είναι ανοιχτό σολ (DBGDGD απο πανω προς τα κάτω) :wink:

Κατα δεύτερον θέλω να παραθέσω κάτι απο το Μάρκο. Ο Μάρκος που απο όσο έχει φτάσει σε μας, χρησιμοποιούσε πάρα πολύ τα ντουζένια και πιθανότατα είχε και κάποια δικά του. Πιθανότατα δηλαδή να χρησιμοποιούσε κάποια κουρδίσματα δικιάς του εμπνεύσεως σε κάποια τραγούδια του. Ο Μάρκος λοιπόν έλεγε οτι το μπουζούκι παίζετε κυρίως με το δεξι χέρι και το αριστερό πόδι. Το αριστερό χέρι μπρερδεύει καμμια φορα τα πράγματα. Φυσικά αυτό είναι που χαρακτηρίζει και το Μάρκο, ο ρυθμός του. Αρα το πόδι που κρατάει το ρυθμό και η πένα που μεταφέρει το ρυθμό στον ήχο είναι ποιο σημαντικα απο ότι το αριστερό χέρι, που χωρίς να υποθάλπτουμε τη σημαντικότητα του, ειδικά όμως στη συγκερασμένη κλίμακα του μπουζουκιού, απλώς αλλάζει τόνους και ημιτόνια. Συνοψίζοντας στο κλείσιμο θα έλεγα ότι δυστηχώς πολύ λίγοι γνωρίζουν τις δυνατότητες αυτου του μαγικού οργάνου, του τρίχορδου μπουζουκιού, και ακόμα λιγότεροι μπαίνουν στη διαδικασια να πειραματιστουν με αυτες. Τα ντουζένια είναι καποιος δρόμος πειραματισμού αλλα όχι ο μόνος. Η πένα είναι ακόμα ένας δρόμος πειραματισμού και για τη προσωπική μου αισθητικη πάντα, μείζονος σημασίας. :D
Η πειρατία σκοτώνει τις εταιρείες.

lantzanis
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 28 Ιαν 2009 04:00 pm
Τοποθεσία: Κρητη - Σητεια

ευρικα!!!!

#6 Δημοσίευση από lantzanis »

ntouzenis έγραψε:Αν τα ξέραμε φίλε μου, εδω θάμαστε τωρα ;;;

:shock:
Για κοιτα φιλαρακο μου το σι σι μι στον μπαγλαμα και παιξε ας πουμε το θερμαστη η το ταξιμι και ζειμπεκικο....
ελα απο δω να σου διξω κατι τις γιατι απο κει εισαι τωρα δεν την ψαχνεις κ πολυ μου φενετε!!! Φιλικα :D lantzanis!
ενα χρονακι περασε κ πια δεν νταλκαδιαζω
μονο ε'πηρα μπαγλαμα και του μεμετη μιαζω

Άβαταρ μέλους
Alcibiadis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
Επικοινωνία:

#7 Δημοσίευση από Alcibiadis »

αν θυμάμαι καλά ο θερμαστής σε πρώτη εκτέλεση παίζεται σε μια τονική χαμηλώτερη του ρε. ( ή λα ή σι)
Επίσης έχω την εντύπωση (χωρίς νάμαι σίγουρος) ότι ακούω δύο μπαγλαμάδες. Στην περίπτωση αυτή το "ντουζένι" σαν τρόπος κουρδίσματος
απομακρύνεται σαν εκδοχή...
η πείρα είναι μια χτένα που την αποκτάς όταν είσαι πια φαλακρός! (Αρκάς)

http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com

Απάντηση

Επιστροφή σε “Παρτιτούρες - Στίχοι - Ακόρντα”