ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΕΣ

Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 733
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm

ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΕΣ

#1 Δημοσίευση από Για το Ανικανοποίητο..... »

Για τον φίλο socrates που ενδιαφέρεται για παρτιτούρες του έχω μερικές

http://digma.mmb.org.gr/Item.aspx?kkt=GRSON000000119

http://digma.mmb.org.gr/Item.aspx?kkt=GRSON000000110

http://digma.mmb.org.gr/Item.aspx?kkt=GRSON000000101

Σωκράτη αν αλλάζεις τα τρία τελευταία νούμερα θα βρεις πολλές παρτιτούρες που ελπίζω να σε ενδιαφέρουν.

Απλά κάνεις κλικ εκεί που γράφει "Τεκμήρια"

Καλό ψάξιμο...

Υ.Γ Να μας δώσεις ρεπορτάζ για το τι γίνεται στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά το Δημοψήφισμα για Έξοδο από Ε.Ε

Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 438
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

Re: ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΕΣ

#2 Δημοσίευση από socrates »

Ευχαριστώ πολύ, Για το ανικανοποίητο.

Σχετικά με το δημοψήφισμα, είναι πολύ νωρίς ακόμα για να προβλέψουμε επιπτώσεις, αλλά το σίγουρο είναι πως ήδη πριν την ψηφοφορία η δεξιά πτέρυγα των συντηρητικών είχε αρχίσει να πιέζει τον Κάμερον να παραιτηθεί. Τώρα μάλλον οι μέρες του είναι σχετικά λίγες αν καταφέρουν να συμφωνήσουν για εκλογή νέου αρχηγού.
Αυτό που με παραξενεύει και με απελπίζει (σχετικά με μας τους Έλληνες) είναι πως οι Βρετανοί (εκτός Σκωτσέζων που ψήφισαν να μείνουν για λόγους εθνικής ανεξαρτησίας) ψήφισαν να φύγουν γιατί θίχτηκε λίγο η τσέπη τους (λόγω σyσυνεισφορών στην EU), ενώ εμείς έχουμε οικονομική εξαθλίωση και σχεδόν παντελή απώλεια εθνικής ανεξαρτησίας και ενώ ψηφίσαμε (εμμέσως) "ΟΧΙ" στην Ευρώπη πέρυσι, είμαστε ακόμα δέσμιοι στους ανεξέλεγκτους και ανεύθυνους γραφειοκράτες των Βρυξελών με την κυβέρνησή μας να έχει καταργήσει κάθε συνταγματικό δικαιώμά μας. Φαντάσου τι θα είχαν κάνει οι Βρετανοί αν είχαν γίνει τέτοια πράγματα στη χώρα τους! Θα είχαν κηρύξει πόλεμο στην Ευρώπη εδώ και πολλά χρόνια, πιστεύω. Αυτή είναι η διάθεση του μέσου Βρετανού όπως την νοιώθω σαν παρατηρητής.
Τέλος πάντων, το θέμα και η πρόκληση για όλους μας είναι πως ενώ σίγουρα το Βρετανικό αποτέλεσμα είναι μία μεγάλη ήτα για τους απανταχού νέο-φιλελεύθερους (ψευτο-αριστερούς της σαμπάνιας), και για όλη τους την "οικονομική και πολιτική ορθότητα", δεν πρέπει να το αφήσουμε να γίνει μία νίκη για τις δεξιές ή φασιστικές ιδεολογίες της Ευρώπης, που σίγουρα θα προσπαθήσουν να το εκμεταλλευτούν.
Πώς γίνεται αυτό?



Σχετικά με τα link που μας έδωσες και για τα οποία σε ευχαριστώ πάρα πολύ:
Η συλλογή είναι όντως πολύτιμη για κάθε ερευνητή. Σε μία σύντομη επίσκεψη παρατήρησα πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.

Η συλλογή μεγαλώνει και ψηφιοποιείται συνέχεια. Φαίνεται να είναι ακόμα στην αρχή της.
Οι χειρόγραφες παρτιτούρες μερικών συνθετών που είδα είναι πολύ αποκαλυπτικές (ακόμα και για τον χαρακτήρα και ψυχοσύνθεση ενός συνθέτη, θα έλεγα), λ.χ. Ο Θεοδωράκης φαίνεται να είναι καθαρός και τακτικός στη δουλειά του, ακόμα και τις γραμμές μέτρου τις γράφει με χάρακα! Ο Καλομοίρης, αντίθετα, φαίνεται βιαστικός και ορμητικός, αλλά παραμένει ευανάγνωστος, ( και πάει λέγοντας), ρίξε μιά ματιά στο παρακάτω χειρόγραφο του Καλομοίρη:
MediaHandler.ashx.jpg
MediaHandler.ashx.jpg (354.14 KiB) Προβλήθηκε 6455 φορές
Είναι η δεύτερη από ένα σύνολο έξη σελίδων και έχει png μέγεθος 354 kb. Οι έξη σελίδες δίνονται σαν έξη png αρχεία, παρά σαν ένα συνεχόμενο PDF, ώστε να μπορεί κάποιος να το κατεβάσει για μελέτη. Αυτό και μόνο μου λέει πως η ψηφιοποίηση της συλλογής έχει πάρει λάθος δρόμο εξ' αρχής και αναρωτιέμαι τι κάνουν οι ανάξιοι ακαμάτηδες του Μεγάρου Μουσικής στους οποίους η ευθύνη πέφτει γιατί η συλλογή είναι εμπιστευμένη στα χέρια τους.
Δες του λόγου το αληθές:

Το δαχτυλίδι της Μάνας
(με κλικ στο "εμφάνησε τεκμήρια" όπως εξήγησες)
mama's ring.PNG
mama's ring.PNG (269.83 KiB) Προβλήθηκε 6455 φορές
Κι' από ότι φαίνεται, έχουν σκοπό να παρουσιάσουν και τον Λαυράγκα μαζί με τον Καλομοίρη. Πώς και κυρίως γιατί θα το κάνουν αυτό, δικό τους καπέλο.
Kalomiris-Lavragas.PNG
Kalomiris-Lavragas.PNG (16.96 KiB) Προβλήθηκε 6455 φορές
Επειδή παρατηρώ για αρκετά χρόνια τις τακτικές των μεγαλυτέρων μουσικών βιβλιοθηκών του πλανήτη έχω να πώ τα εξής επί του θέματος:
Ο κάθε συνθέτης παρουσιάζεται στη δική του ιδιαίτερη σελίδα.
Η κάθε δουλεία του κάθε συνθέτη, μικρή ή μεγάλη, παρουσιάζεται στη δική της ιδιαίτερη σελίδα και περιλαμβάνει πλήθος αρχείων.
α) PDF της γενικής παρτιτούρας (του μαέστρου).
β) PDF για την παρτιτούρα κάθε ιδιαίτερου οργάνου (ώστε να μπορεί να εκτυπωθεί για τον κάθε μουσικό του συνόλου).
γ) Παραπομπές σε ηχογραφήσεις και βίντεο του κομματιού, όπου αυτό θεωρείται νόμιμο.
δ) Ηχητικά αρχεία MIDI για το σύνολο, και για κάθε ιδιαίτερο όργανο, ώστε να μπορούν άλλοι μουσικοί να τα εισάγουν στους δικούς τους υπολογιστές για περισσότερη έρευνα και επεξεργασία
Το λάθος εδώ (η συμπερίληψη αρχείων MIDI) έγινε στην αρχική σύσταση αυτών των βιβλιοθηκών στη δεκαετία του 1980, αλλά τότε δεν υπήρχε και τίποτα καλύτερο για γραφική απεικόνιση μουσικής. Αλλά πρέπει να κατανοηθεί τελικά πως το MIDI, παρόλο πολύ χρήσιμο για ήχο, δεν είναι γλώσσα απεικόνισης, αλλά (κυρίως) πρωτόκολλο σύνδεσης ηλεκτρονικών μουσικών οργάνων όπως οι υπολογιστές, τα συνθεσάΙζερς, κ.λπ. κ.λπ. Συνεπώς η εικονική παρουσίαση που μας δίνει σε παρτιτούρα θέλει πάντα βαρειά και επίπονη εργασία όταν το μεταφέρουμε από υπολογιστή σε υπολογιστή ή από πρόγραμμα σε πρόγραμμα, πριν γίνει παρουσιάσιμη σε μουσικούς στους οποίους απευθύνεται. Πολλές φορές που έχω προσπαθήσει να ψηφιοποιήσω εκτεταμένες δουλειές έχω παραιτηθεί στη μέση με κάποια σιγουριά ότι θα έπαιρνε λιγότερο χρόνο αν κοιτούσα απλά ένα PDF και ψηφιοποιούσα τη μουσική σε ήχο από την αρχή μέσω πληκτρολογίου.
ε) Από όλη αυτή την καταθλιπτική και χρονοβόρα εργασία, τα τελευταία 15 χρόνια μας έσωσαν τα αρχεία τύπου "music XML" που μεταφερόμενα από συσκευή σε συσκευή παρουσιάζουν μία παρτιτούρα που απαιτεί πολύ λιγότερη επιμέλεια για να γίνει πάλι παρουσιάσιμη. Οι μεγάλες μουσικές βιβλιοθήκες του κόσμου το αντιλήφτηκαν σχεδόν αμέσως, αλλά ήταν ήδη πολύ αργά να αρχίσουν να προσθέτουν XML στα ήδη υπάρχοντα MIDI αρχεία για τα εκατομμύρια μουσικά έργα που περιέχουν. Εδώ διαφαίνεται έλλειψη χρόνου, αλλά κυρίως ειδικευμένου μουσικού προσωπικού.
Πάντως αρκετές από αυτές τις βιβλιοθήκες άρχισαν να το κάνουν και (με μεγάλη περηφάνια) να το διαφημίζουν ότι παρουσιάζουν και επιλογή XML στα αρχεία τους. Το XML δεν πρόκειται να αντικαταστήσει το MIDI, γιατί το ένα είναι γλώσσα γραφικής απεικόνισης και το άλλο πρωτόκολλο προγραμματισμού και ελέγχου ηλεκτρονικών ήχων, αλλά η ζωή και η δουλειά των μουσικών θα γίνει πολύ πιο εύκολη στο μέλλον με την συμπερίληψη XML σε όλες τις ψηφιακές βιβλιοθήκες μουσικής.

Το οποίο με φέρνει πάλι στην παραπάνω ελληνική προσπάθεια. Αναρωτιέμαι μερικές φορές αν όντως υπάρχει αρκετή κατάρτιση Πληροφορικής ή Μουσικής στους απασχολούμενους με την εποπτεία και δημόσια διάθεση της μουσικής μας, που δουλεύουν είτε σαν επί πληρωμή υπάλληλοι είτε σαν "εθελοντές-καλοθελητές" στα διάφορα ιδρύματα και ιστοτόπους μας.
Η μεγάλη ευκαιρία ψηφιοποίησης σε PDF, XML, MIDI δεν πρέπει να χαθεί ούτε για την παραδοσιακή, ούτε για τη λόγια παράδοση της ελληνικής μουσικής, αλλά με λύπη παρατηρώ πως και οι τρείς τύποι αρχείων είναι απόντες από την εν λόγω συλλογή (υπό την αιγίδα του Μουσικού Μεγάρου-τρομάρα τους!) και για μένα είναι ακόμα ένα παράδειγμα αυτού που κατά καιρούς ονομάζω "Ελλαδιστάν".

Παραδέχομαι πως ήμουν αρκετά αυστηρός στην παραπάνω κριτική αυτής της "ψηφιακής" συλλογής, αλλά από την άλλη μου φαίνεται πως είναι ακόμα στα αρχικά της βήματα και την χειροκροτώ σαν προσπάθεια. Οπότε δεν θα πάψω να την επισκέπτομαι για αναζήτηση οτιδήποτε στοιχείων παρέχει για την ώρα.

Κάτι άλλο που με παραξένεψε αρκετά είναι το εξής: Περιέχει τυπωμένες παρτιτούρες από εμπορικούς εκδοτικούς οίκους όπως Γαϊτάνος, Νάκας κλπ, απ' όσο είδα σ' αυτή τη σύντομη επίσκεψη. Αυτές οι παρτιτούρες μάλλον περιέχουν ακόμα νόμιμα μηχανικά δικαιώματα εκδοτών. Είναι υπ' όψιν αυτών των εκδοτών αυτή η ψηφιοποίηση και ελεύθερη διάθεση?
Ακόμα περιέχουν μουσικά έργα συνθετών εν ζωή όπως ο Θεοδωράκης, ή άλλων με λιγότερο από 70 χρόνια ημερομηνία θανάτου. Όλες αυτές οι δουλειές συνεπώς διατηρούν πνευματικά δικαιώματα νομίμων κατόχων. Είναι σε γνώση αυτών των κατόχων η παρούσα ψηφιοποίηση και ελεύθερη διάθεση?
Πώς γίνονται αυτά κατανοητά?
Η ιστοσελίδα της συλλογής προσπαθεί να καλυφτεί νομικά με την ακόλουθη δήλωση:


Όροι Χρήσης
To περιεχόμενο της παρούσας ιστοσελίδας διέπεται από τις διατάξεις του νόμου 2121/1993 περί «πνευματικής ιδιοκτησίας, συγγενικών δικαιωμάτων και πολιτιστικών θεμάτων», όπως ισχύει, καθώς και από τις διεθνείς συνθήκες περί προστασίας των εν λόγω δικαιωμάτων, στις οποίες συμμετέχει η Ελλάδα.

Η πρόσβαση στην ιστοσελίδα αυτή είναι άνευ ανταλλάγματος και επιτρέπεται μόνο προς το σκοπό μελέτης του υλικού που περιλαμβάνει.

Αποτελεί ευθύνη κάθε χρήστη της ιστοσελίδας η τήρηση των διατάξεων της ανωτέρω νομοθεσίας, όπως αυτή κάθε φορά ισχύει.

Κατά τα λοιπά, απαγορεύεται αυστηρώς οποιαδήποτε εκμετάλλευση (κερδοσκοπική ή μη) μέρους ή του συνόλου του υλικού της ιστοσελίδας, χωρίς την προηγούμενη έγγραφη άδεια του Συλλόγου οι Φίλοι της Μουσικής και των κατά περίπτωση δικαιούχων του υλικού που παρουσιάζεται σ’ αυτή.

Η Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη» επιφυλάσσεται του δικαιώματός της να επιφέρει οποτεδήποτε, οποιαδήποτε αλλαγή, τροποποίηση, προσθήκη ή αφαίρεση στο πληροφοριακό και τεχνικό υλικό της ιστοσελίδας, ως επίσης και να εφαρμόζει τεχνικές ή άλλες μεθόδους για την διευκόλυνση του κοινού στην πρόσβαση στην ιστοσελίδα.

Ο Σύλλογος οι Φίλοι της Μουσικής κατέβαλλε κάθε δυνατή προσπάθεια να εντοπίσει τυχόν κατόχους δικαιωμάτων για το υλικό που περιλαμβάνεται στην εφαρμογή αυτή, είναι δε πρόθυμος να προβεί σε διορθωτικές κινήσεις σε περίπτωση που δικαιούχος ή δικαιούχοι επικοινωνήσουν μαζί του.


Είναι κάτι τέτοιο αρκετό για νομική κάλυψη?
Εγώ σαν απλός συνεισφέρων θαμώνας της σελίδας μας πήρα προ καιρού τη συνειδητή απόφαση να μην δημοσιεύσω σε καμία ψηφιακή μορφή οτιδήποτε αναφέρεται σαν ολότητα σε μουσική που έχει ακόμα τέτοια πνευματικά δικαιώματα, αν και έχω κάνει πάρα πολλές καταγραφές τραγουδιών Βαμβακάρη Τσιτσάνη κλπ, κλπ, για προσωπική μου χρήση. δεν είναι δημοσιεύσιμες νομικά και έτσι το αποφεύγω.
Τι θα έλεγε η διαχείριση, και κυρίως ο Βούλου για την παραπάνω δήλωση της "Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος"?
Μπορούμε να κάνουμε μία ανάλογη τέτοια δήλωση για τη δική μας σελίδα και να ξεμπερδεύουμε τελικά, τώρα μάλιστα που η ΑΕΠΙ μας την έκανε για Κύπρο?

:-)

Για το Ανικανοποίητο.....
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 733
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2015 11:17 pm

Re: ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΕΣ

#3 Δημοσίευση από Για το Ανικανοποίητο..... »

Καλημέρα Σωκράτη

Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις σου για το Brexit που από θέμα εντός των Συντηρητικών έγινε Πανευρωπαικό και συνάμα Παγκόσμιο. Μου κάνει εντύπωση από όσα διαβάζω ότι την διαφορά υπέρ της εξόδου την έκανε ο BORIS ο τρομερός που έχει μεγάλο ρεύμα στους συντηρητικούς και αναμένεται να γίνει και Prime Minister σύντομα. Σήμερα ανακάλυψα και φωτογραφία του με την Μελίνα Μερκούρη (!!!) σε νεαρά ηλικία.

http://news247.gr/eidiseis/kosmos/Peopl ... 41959.html

Πάντως το θέμα της εξόδου θα έχει πολλά επισόδεια ακόμη μέχρι (;;;) την αποχώρηση αν και όποτε γίνει. Το θέμα είναι ποιος θα υπογράψει την αποχώρηση. Μέχρι και κατάργηση της Αγγλικής γλώσσας σκέφτεται η Διαρχεία (Γερμανία-Γαλλία).
Ας κάνουμε υπομονή για να δούμε που θα καταλήξουν τα πράματα.

Όσο για μας έχουμε παραδώσει τα κλειδιά στους Γερμανούς εδώ και 6 χρόνια και είμαστε Ξένοι στον τόπο μας. Το 95% των νέων δανείων επιστρέφουν στην ίδια τσέπη για να ξεχρεώσουμε τα προηγούμενα. Προσωπική μου γνώμη είναι ότι το χειρότερο για την χώρα μας είναι ότι σπουδάζουμε τα παιδιά μας 4-6 χρόνια και μετά έρχονται και μας τα πέρνουν στα ξένα. Φεύγουν τα καλύτερα μυαλά μας. Μόνο στο Βερολίνο έχουμε 6.000 (τρομερό νούμερο) Γιατρούς που λείπουν απο το σύστημα υγείας το δικό μας.

Μια τελευταία μου παρατήρηση είναι η έξαρση εθνικισμού (το θέτεις και εσύ) που υπάρχει σε πολλές χώρες της ευρώπης οι οποίες την γύρανση και κόπωση της Ευρώπης σε ιδέες την έχουν εκμεταλευτεί για να κλειστούν στον εαυτό τους.

Καταλήγω σε αυτό που 'εγραψες και εσύ

....το Βρετανικό αποτέλεσμα...δεν πρέπει να το αφήσουμε να γίνει μία νίκη για τις δεξιές ή φασιστικές ιδεολογίες της Ευρώπης, που σίγουρα θα προσπαθήσουν να το εκμεταλλευτούν.

Για τις παρτιτούρες χαίρομαι που ανακάλυψες πράματα που σε ενδιαφέρουν ακόμη και αν δεν ικανοποιούν την συνολική εικόνα που έχεις για τον τρόπο παρουσίασης και διάθεσης στο κοινό.

Την καλημέρα μου και να είσαι καλά.

Απάντηση

Επιστροφή σε “Παρτιτούρες”