liga rosa έγραψε:Της Χωματιανού ηχογραφήθηκε πρώτη ή κυκλοφόρησε πρώτη; Γιατί έχω την εντύπωση ότι ο Στελλάκης είχε ιδιαίτερη σχέση με τον Παπάζογλου και προτεραιότητα στις εκτελέσεις.
Νίκο αν μπορούσα να απαντήσω μονολεκτικά θα έλεγα ΝΑΙ η Χωματιανού είναι η πρώτη που το λέει και που το κυκλοφορεί. Όλα τα στοιχεία οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα. Κατά πάσα πιθανότητα αυτό γίνεται μέσα στο 1933 ενώ η εκτέλεση με τον Στελλάκη πάει για αρχές του 1934 περίπου.
Όμως για δες τι παρατήρησα ψάχνοντας καλύτερα το θέμα που έβαλες.
Η πρώτη συνεργασία του Στελλάκη με τον Παπάζογλου είναι σίγουρα "Ο αργιλές (Αργιλέ μου παινεμένε)" και ο οποίος ηχογραφείται το 1933. Είναι βέβαιον αυτό.
Όμως για να "κουμπώσει" με την άλλη πλευρά του δίσκου ο Παπάζογλου έπρεπε να περιμένει 132 ηχογραφήσεις μέχρι να ηχογραφήσει το τραγούδι "Ο Νικοκλάκιας".
Υπάρχει και συνέχεια.
Το επόμενο ηχογραφημένο τραγούδι του Παπάζογλου στην Κολούμπια είναι οι "Λαχανάδες". Όμως για να "κουμπώσει" με την άλλη πλευρά ο Παπάζογλου περιμένει άλλες 47 ηχογραφήσεις για να περάσει το τραγούδι "Μπαμπέσα".
Δηλαδή οι 4 πρώτες ηχογραφήσεις γίνανε σταδιακά μία-μία. Όχι μαζί. Δεν ηχογράφησε δηλαδή 2 συνεχόμενα τραγούδια που θα μπαίνανε στον ίδιο δίσκο.
Δεν τελειώνουμε εδώ.
Το ίδο ισχύει και με το 5ο τραγούδι που ηχογραφεί στην Κολούμπια που είναι "Ο Παπατζής" και ο οποίος διπλώνει με το τραγούδι "Τσαχπίνα μαυρομάτα" του Δ.Πολίτη με τον Στελλάκη στα φωνητικά.
Το ίδιο ισχύει και τα τραγούδια "Βάλε με στην Αγκαλιά σου" και "Αγιοθοδωρίτισσα" που ενώ μπαίνουν στον ίδιο δίσκο ηχογραφούνται με διαφορά 37 νούμερα.
Το σύνολο μας κάνει 7 ηχογραφήσεις που ηχογραφούνται μία-μία περιστασιακά.
Απίστευτο αλλά αληθινό.
Οι 7 πρώτες ηχογραφήσεις του Παπάζογλου στην Κολούμπια είναι αυτόνομες. Μόνο με τα τραγούδια "Χετζάζ Μανές" και "Σεμπάχ Μανές" που ηχογραφούνται το ένα μετά το άλλο έχουμε μία κανονικότητα.
Έτσι Νίκο ανάμεσα στις ηχογραφήσεις του "Αργιλέ" και του "Νικοκλάκιας", ο Παπάζογλου δίνει στην Χωματιανού να πει τους "Λαχανάδες" και μετά την επιτυχία που βρήκε το έδωσε και στον Στελλάκη, που όπως είπαμε δεν κυκλοφόρησε αμέσως αλλά αφού ηχογραφήθηκε και η "Μπαμπέσα".
Εκείνο που πρέπει να σχολιάσουμε είναι το γιατί ο Παπάζογλου δεν ηχογραφεί 2 συνεχόμενα τραγούδια, κάτι που συμβαίνει αργότερα με τα τραγούδια "Χετζάζ Μανές" και "Σεμπάχ Μανές" με την Αγγελική Παπάζογλου.
Ήταν θέμα του ίδιου του Βαγγέλη Παπάζογλου ή της Κολούμπια;
Δεν εμπιστευόταν η Κολούμπια τον Παπάζογλου ή το αντίθετο;
Δεν έχω απάντηση στα ερωτήματα.
Υ.Γ. Όλα τα παραπάνω είναι δικές μου θεωρίες και δεν δεσμεύουν κανέναν