Ζωντανή ηχογράφηση 1956

"Κονσούλτο"
Μήνυμα
Συγγραφέας
LIAS
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 14 Σεπ 2007 01:15 am
Τοποθεσία: Λαμία

#8 Δημοσίευση από LIAS »

Θα συμφωνήσω με τον bill ότι είναι γενικά καλές οι ηχογραφήσεις, είναι ίσως παραπάνω από το κανονικό, ενισχυμένη η έντασή τους για αυτό bootάρουν κάπως (αν χρησιμοποιώ τον σωστό όρο)

Όπως και να έχει, είμαστε υπόχρεοι με τον φίλο που τις μοιράζεται μαζί μας!!!

Άβαταρ μέλους
Alcibiadis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
Επικοινωνία:

#9 Δημοσίευση από Alcibiadis »

δεν μπαίνει ζήτημα αρτιότητας ηχογράφησης, αλλά παικτικής συμπεριφοράς απέναντι στη Μπέλλου. Εκεί νομίζω ότι εστιάζει περισσότερο η Αγγελική και συμφωνώ μαζί της.

φυσικά είναι ντοκουμέντο εποχής και πολύ καλά έκανε το μέλος μας που το ανέβασε...
η πείρα είναι μια χτένα που την αποκτάς όταν είσαι πια φαλακρός! (Αρκάς)

http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com

Άβαταρ μέλους
bill1961
συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
Δημοσιεύσεις: 1024
Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα

#10 Δημοσίευση από bill1961 »

Αν κατάλαβα καλά, η "άσχημη" παικτική συμπεριφορά του Χιώτη προς τη Μπέλλου, υποστηρίζεται από δυο στοιχεία:
1. Τη μπουζουκική "πολυλογία" του Χιώτη
2. Την ψηλή ένταση του μπουζουκιού σε σχέση με τη φωνή.
Όσον αφορά την "πολυλογία" του Χιώτη, γιατί αυτό μας φαίνεται περίεργο? Ακόμη και το 1956 θα περιμέναμε άραγε κάτι διαφορετικό από τον "πατέρα" όλων των δεξιοτεχνών?
Για δε την υψηλή ένταση του μπουζουκιού σε σχέση με τη φωνή, αυτό που ακούω από μόνο του δεν είναι αρκετό να με πείσει για την "άσχημη" παικτική συμπεριφορά του Χιώτη. Θα ήταν απαραίτητο να ξέρουμε πολλά ακόμη στοιχεία για να έχουμε ένα ασφαλές συμπέρασμα, όπως: από ποιον έγιναν οι ηχογραφήσεις, με ποιον τρόπο έγιναν, τι μέσα χρησιμοποιήθηκαν, πότε έγιναν, πόσο πιστά μεταφέρουν το κλίμα του μαγαζιού?
Τελικά είναι ευχάριστο που συμφωνούμε και σε κάτι, στις ευχαριστίες προς το μέλος που ανέβασε τα τραγούδια άσχετα αν μας αρέσουν ή όχι. Το τελευταίο άλλωστε είναι εντελώς υποκειμενικό.

Άβαταρ μέλους
ariskouk
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 26 Αύγ 2004 03:55 pm

#11 Δημοσίευση από ariskouk »

Όσοι έχουν πληροφορίες για τα μαγαζιά της εποχής ίσως να μπορούσαν να πουν
ποιό μαγαζί είχε κάποιος Ράλλης.

Τη δυσπιστία της χρονολογίας δεν την καταλαβαίνω. Η ίδια η Μπέλλου λέει:
"30 χρονών κοπέλα". Είναι γεννημένη νομίζω το 1921. Άρα η ηχογράφηση είναι γύρω στο 51-56.
Δεν παίρνω και όρκο, δεν έχω αποδείξεις.

Σας ενοχλεί το παίξιμο του Χιώτη. Το βιολί δεν το ακούτε. Που παίζει συνέχεια
πάνω στη φωνή και στο μπουζούκι ? Κατ΄εμέ αυτό είναι το πιο ενοχλητικό.
Ούτε μου φαίνεται πολύ ηλεκτρικός ο ήχος. Τέλος πάντων, αυτά ήταν τα μέσα της εποχής
και χάρη σ αυτά το ακούμε τώρα. Που κολάνε τα γκαρσόνια με παπιγιόν δεν καταλαβαίνω...
Και να σας θυμίσω πως μιλάμε για συνθήκες παταριού κι όχι στουντίου.
Πόσες ηχογραφήσεις σημερινές δεν είναι άθλιες μουσικά και ηχοληπτικά. Και δε μιλώ
γι΄αυτές που βγαίνουν σε δίσκο και διορθώνονται.

Έχετε ακούσει πολλές ζωντανές ηχογραφήσεις με Χιώτη ή Μπέλλου τόσο παλιές ?
Από κει και πέρα ο Χιώτης αυτός ήταν. Ασυγκράτητος, ασταμάτητος. Ισχυρή προσωπηκότητα
και ιδιοφυής μουσικός. Νομίζω έτσι έπαιζε και σε ηχοχραφήσεις του 40 αλλά και του 60
και μέχρι το τέλος. Ασυγκράτητα. Για άλλους επιδεικτικά.
Πόσοι δεν απογοητεύτικαν ή έστω εντυπωσιάστηκαν όταν άκουσαν τη συνέντευξη του που βγήκε
πριν ένα-δύο χρόνια σε περιοδικό.
Αν σε κάποιον δεν αρέσει, είναι απόλυτα κατανοητό.
Εγώ πάντως θέλησα να το μοιραστώ...
aris_k

Άβαταρ μέλους
Χασκίλ
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 560
Εγγραφή: 27 Δεκ 2006 11:53 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

#12 Δημοσίευση από Χασκίλ »

ariskouk έγραψε: Σας ενοχλεί το παίξιμο του Χιώτη. Το βιολί δεν το ακούτε. Που παίζει συνέχεια πάνω στη φωνή και στο μπουζούκι ?
...
Και να σας θυμίσω πως μιλάμε για συνθήκες παταριού κι όχι στουντίου.
...
Έχετε ακούσει πολλές ζωντανές ηχογραφήσεις με Χιώτη ή Μπέλλου τόσο παλιές ?
Αν κάποιος έκανε τον κόπο να παρατηρήσει λίγο καλύτερα, θα πρόσεχε ότι κανένας δεν παίζει πάνω στη φωνή της Μπέλλου. Τα όργανα είναι σούζα πάνω στη φωνή.

Το βιολί παίζει συνέχεια δυνατά και σκεπάζει το μπουζούκι του Χιώτη. Εγώ δυσκολεύομαι να απομονώσω τον ήχο του μπουζουκιού. Αυτό έχει να κάνει με τον απαράδεκτο βιολιστή και όχι να το φορτώνεται ένας Χιώτης. Το μόνο λάθος του Χιώτη σε αυτή την ηχογράφηση είναι που τον έβαλε στην κομπανία του.

Κατά τ' άλλα ΕΧΕΤΕ ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ ΜΕ ΜΠΕΛΛΟΥ ΚΑΙ ΧΙΩΤΗ ρε, παιδιά; Έχετε την πολυτέλεια να λέτε ό,τι σας καπνίσει με τόση ευκολία;
Αγαπητέ, ariskouk, αυτό που ανέβασες είναι ντοκουμέντο ανεκτίμητης αξίας και όποιος δεν το καταλαβαίνει έχει πρόβλημα.
Ένα ευχαριστώ από βάθους καρδιάς.

synthesmos
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 27 Νοέμ 2009 10:16 am

ζωντανή ηχογράφηση 1956

#13 Δημοσίευση από synthesmos »

Φίλοι γειά σας. Είναι η πρώτη φορά πού παρεμβαίνω σε κουβέντα θέλοντας να δώσω συγχαρητήρια γιά το ανέβασμα αυτής της ζωντανής ηχογράφησης ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ.Είμαι ακροατής καί δέν μπορώ να σχολιάσω τίς λεπτομέρειες της συμπεριφοράς τών μουσικών στην ορχήστρα.Μπορώ να πώ όμως ότι συγκλονίστηκα ιδιαίτερα από τήν ερμηνεία τής Μπέλλου και φυσικά από τό κέφι και την δεξιοτεχνία του Χιώτη.Παρόμοια συναισθήματα έχω να θυμηθώ από τη ζωντανή ηχογράφηση στου Τζίμη του Χοντρού (Νίνου-Τσιτσάνης). [b]ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ[/b]

Άβαταρ μέλους
Alcibiadis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
Επικοινωνία:

#14 Δημοσίευση από Alcibiadis »

υπάρχει ένας όρος στη λαική μουσική που φέρει τα όργανα να συνοδεύουν τη φωνή. Την ώρα δηλ. που ο τραγουδιστής "σολάρει" πρέπει ν' ακούγονται κυρίως τα τέμπα, οι δε σολιστικές παρεμβάσεις των οργάνων --αν χρειάζονται-- πρέπει να είναι διακριτικές και πολύ προσεκτικές.
όλα αυτά δεν απαγορεύουν σ' ένα δεξιοτέχνη σολίστα νάναι "ορμητικός" και "ασυγκράτητος". Και κατά τη διάρκεια της εισαγωγής αλλά και των ανταποκρίσεων έχει το πρώτο λόγο να μπορεί να εκφραστεί ελεύθερα και με όποιο τρόπο επιθυμεί.
εδώ δεν μιλάω με υποκειμενικούς όρους και δεν έχει καμμιά σημασία το αν μ' αρέσουν ή όχι οι συγκεκριμένες εποχές...
βέβαια το πατάρι έχει άλλη συμπεριφορά σε σχέση με το δίσκο εκεί συμφωνώ. Σε καμμιά περίπτωση όμως δεν αποτελεί λόγο ώστε να αλλοιώνεται ο απαράβατος όρος που φέρει τον τραγουδιστή να τραγουδά και τον οργανοπαίκτη να συνοδεύει.

υπήρξα τακτικότατος "θαμών" του Τσιτσάνη στο Χάραμα και στο Θεμέλιο. Ο ήχος της ορχήστρας δεν μου άρεσε καθότι ηλεκτρικός, με μπάσα, ντραμς και αρμόνια κλπ.
Παρ' όλα αυτά όμως, ο Τσιτσάνης ΣΥΝΟΔΕΥΕ δεν ΚΑΠΑΚΩΝΕ....

όταν δούλευα με τον Μπίνη τον ρωτούσα συχνά για τα πάλκα του '50. Μιλάμε για Πίγκαλς με Χιώτη--Μπέμπη. Μου έλεγε λοιπόν:
" οι πενιές ΜΙΑ-ΜΙΑ, καμμία φλυαρία, σεβόντουσαν τον τραγουδιστή και άμα ήθελαν να παίξουνε γρήγορα το έκαναν στα ταξίμια και στις χώρες"

Άλλο πράγμα όμως η αρχή της 10ετιας του '50 και εντελώς άλλο το '56 και μετά....

υγ. αγαπητή Χασκίλ, άκουσε το "ας πέθαινες να γλύτωνα" ...
αν θεωρείς ότι αυτό που κάνει ο Χιώτης στη Μπέλλου είναι συνοδεία με γεια σου και με χαρά σου.
Προσπάθησε όμως αν θέλεις να διορθώσεις το λεκτικό σου στύλ. Κανένας δεν επιτίθεται σ' αυτή τη κουβέντα. Το φραστικό στυλάκι "όποιος δεν καταλαβαίνει έχει πρόβλημα" και το..."λέμε ό,τι μας καπνίσει" μακριά από μας!

υγ. και φυσικά είναι ντοκουμέντο αυτή η ηχογράφηση! κανείς δεν έφερε αντίρρηση!
Τελευταία επεξεργασία από Alcibiadis σε 08 Δεκ 2010 12:36 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
η πείρα είναι μια χτένα που την αποκτάς όταν είσαι πια φαλακρός! (Αρκάς)

http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com

Απάντηση

Επιστροφή σε “Κουβεντούλα”