Για το λήμμα ''λαϊκοί δρόμοι" της εγυκλοπαίδειας

"Κονσούλτο"
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
issipap
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 21 Οκτ 2007 11:07 pm

#15 Δημοσίευση από issipap »

xxx
Τελευταία επεξεργασία από issipap σε 04 Μαρ 2009 09:29 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Νίκος Τριήρης
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 286
Εγγραφή: 13 Σεπ 2007 12:43 pm
Τοποθεσία: Αθήνα, Χολαργός

#16 Δημοσίευση από Νίκος Τριήρης »

Ωραία, ας ξεκινήσουμε με το δρόμο που έχει τα εξής διαστήματα: Τ-Τ-Η-Τ-Τ-Τ-Η και ας τον ονομάσουμε για τα συγκερασμένα όργανα Ματζόρε αν δεν διαφωνεί κάποιος. Προτείνω να χρησιμοποιούμε στην ανάλυσή μας ως τονική το Ρε, διότι νομίζω ότι θα διευκολύνει τους λιγότερο πεπειραμένους παίχτες και ιδιαίτερα όσους παίζουν μπουζούκι.

Καλό θα ήταν, αφού έχει γίνει ο ορισμός των διαστημάτων του δρόμου, να ορίσουμε τις έλξεις που υπάρχουν και χρησιμοποιούνται σε ένα δρόμο, όπως έκανε ο issipap.

Η αναφορά παραδειγμάτων είναι αναγκαία και νομίζω επιβάλλεται. Όσο περισσότερα τραγούδια βρίσκουμε που να υπακούν σε ένα "νόμο" τόσο περισσότερη ισχύς αποκτά η ανάλυσή μας. Τα τραγούδια που παραθέτουμε είναι καλό να μην περιλαμβάνουν άλλους δρόμους παρά μόνο τις έλξεις που έχουμε γράψει.

Ένα ακόμα τραγούδι είναι "η Βαγγελίτσα" του Παπαϊωάννου (Για πες μου τί σου έκανα) το οποίο έχει μόνο τις νότες του δρόμου.

Συμφωνείτε ότι το Ματζόρε χωρίς μόρια συμπίπτει με το μακάμ Μαχούρ και με κάποιον ήχο της βυζαντινής μουσικής (δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή);

Πιστεύετε ότι θα βοηθούσε μία ανάλυση των λαϊκών δρόμων με τετράχορδα και πεντάχορδα;

Στο "Αλήτη μ' είπες μια βραδιά" που είναι η δεύτερη εκτέλεση και στο "Το παράπονο του αλήτη" χρησιμοποιείται μετά το το πρώτο κουπλέ (Αλήτη μ' είπες μια βραδιά...) αυξημένη 4η βαθμίδα. Αν είναι από Ρε το τραγούδι παίζει Σολ#

Ένα τραγούδι με μπουζούκι όταν θέλει να "μιμηθεί" το ραστ έχει τα εξής χαρακτηριστικά μόνα τους ή σε συνδυασμό (από Ρε):
1. Ελαττωμένη 7η (πρώτο μισό μέρος από το Τρικαλινό Ζεϊμπέκικο)
2. Σχήμα Ρε - Ντο# - Ντο - Ντο# - Ρε, δηλαδή και κανονική έβδομη και αυξημένη διαδοχικά σε μία φράση και όχι στην άνοδο και στην κάθοδο εναλλάξ πχ. Θέλω μαστούρης να γινώ, Όσοι έχουνε πολλά λεφτά
3. Σχήμα Σολ# - Λα - Σι - Ντο, δηλαδή αυξημένη 4η πχ. Τράβα-τράβα Καροτσέρη τράβα

Έτσι τα τραγούδια αυτά τα "βαφτίζω"δρόμο Ραστ"(και ίσως όχι μόνο) και όχι μακάμ Ραστ, διότι παίζονται με μπουζούκι και δε είναι Ματζόρε ή κάτι άλλο.

issipap
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 21 Οκτ 2007 11:07 pm

#17 Δημοσίευση από issipap »

xxx
Τελευταία επεξεργασία από issipap σε 04 Μαρ 2009 09:29 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
jpez
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 186
Εγγραφή: 15 Ιαν 2005 08:55 pm

#18 Δημοσίευση από jpez »

Δεν ξερω εαν ειναι λαθος η οχι...

Αλλα σε οποιο βιβλιο και να κοιταξεις και οποιον και να ρωτησεις, πιστυεω οτι το 99% θα σου πει οτι ο δρομος ουσακ ειναι

ρε-μιb-φα-σολ-λα-σιb-ντο-ρε

και ετσι εχει συνιθιστει. Τωρα να βγουμε ξαφνικα εμεις και να πουμε στους χιλιαδες μπουζουκσιδες οτι τοσα χρονια κανετε λαθος, δεν ειναι ετσι το ουσακ αλλα ειναι αλλιως δεν νομιζω να χει νοημα. Αφου εχει καθιερωθει πια ετσι ας μεινει ετσι.

issipap
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 21 Οκτ 2007 11:07 pm

#19 Δημοσίευση από issipap »

xxx
Τελευταία επεξεργασία από issipap σε 04 Μαρ 2009 09:29 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
jpez
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 186
Εγγραφή: 15 Ιαν 2005 08:55 pm

#20 Δημοσίευση από jpez »

Γενικα με τους δρομους δεν προκειται να βγαλουμε ακρη..

Παντως θα χει ενδιαφερον..

issipap
More than 100 posts user
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 21 Οκτ 2007 11:07 pm

#21 Δημοσίευση από issipap »

xxx
Τελευταία επεξεργασία από issipap σε 04 Μαρ 2009 09:30 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Απάντηση

Επιστροφή σε “Κουβεντούλα”