Παραδοσιακή Μουσική
Παραδοσιακή Μουσική
Σκεφτόμαστε η αρχική σελίδα να είναι ενιαία για τα ρεμπέτικα και τα παραδοσιακά. Το σίγουρο όμως είναι ότι χρειάζεται τελείως διαφορετική ταξινόμηση, από την οποία θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό και το πως θα οργανώσουμε την βάση (αυτά που δεν φαίνονται αλλά κάνουν τη σελίδα να δουλεύει).
Ένα πράγμα που καλό είναι να δούμε πρώτα είναι τί στήλες να συμπεριλάβουμε στην ταξινόμηση και θέλω ιδέες. Σε πρώτη φάση σκέφτομαι τα εξής:
ΠΕΡΙΟΧΗ: Αυτό είναι το εύκολο (Κρήτη, Καππαδοκία, Μακεδονία κλπ)
ΕΙΔΟΣ: Εδώ θέλω ιδέες γιατί η λίστα είναι τεράστια: Αμανές, Καθιστικό, Τσάμικο, Πυρρίχειος, τέτοια φάση. Κάθε περιοχή έχει τα δικά της είδη, χαμός...
ΕΤΟΣ ΗΧΟΓΡ.: Αν είναι γνωστό
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Τί όργανα υπάρχουν και ποιός παίζει τί (αν είναι γνωστό). Για την στήλη αυτή, η λίστα με τα διαφορετικά όργανα θα είναι τεράστια και οι οργανοπαίκτες/τραγουδιστές δεν είναι μετρημένοι όπως στο ρεμπέτικο οπότε δεν γίνεται να τους βάλουμε από πριν σε λίστα. Θα το φτιάξουμε κάπως αλλιώς να γίνεται.
ΧΡΗΣΤΗΣ: Ο Θαμώνας που το ανέβασε.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΝΕΒΑΣΜΑΤΟΣ: Αυτόματα.
Μας λείπει καμία στήλη; Έχετε καμία πρόταση για το τί άλλο να μπει κλπ; Στην πορεία θα πούμε και για άλλες ιδέες που έχουμε.
-
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 393
- Εγγραφή: 23 Απρ 2005 08:30 am
- Τοποθεσία: ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΧΑΝΙΑ
- Mavrobasilis
- Δημοσιεύσεις: 37
- Εγγραφή: 29 Σεπ 2004 08:26 pm
- Mavrobasilis
- Δημοσιεύσεις: 37
- Εγγραφή: 29 Σεπ 2004 08:26 pm
-
- More than 150 posts user.
- Δημοσιεύσεις: 393
- Εγγραφή: 23 Απρ 2005 08:30 am
- Τοποθεσία: ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΧΑΝΙΑ
ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΠΕΣ ΜΟΥ ΛΥΡΑ Ή ΒΙΟΛΙ Ή ΣΑΖΙ Ή ΤΣΑΜΠΟΥΝΑMavrobasilis έγραψε:Χαίρομαι που το ακούω, Θανάση. Έχω μόνο μια παρατήρηση να κάμω. Αυτό το θέμα με τις παλιές και νέες εκτελέσεις... Υπάρχουν κομμάτια στην μουσική παράδοση της Κρήτης που στην πρώτη ηχογράφιση έχουν αδικηθεί μα έτυχαν καλύτερης τύχης εκτελεσμένα από νέους αξιόλογους καλλιτέχνες. Δεν θα είναι κρίμα να τα αποκλείσομε;
- Mavrobasilis
- Δημοσιεύσεις: 37
- Εγγραφή: 29 Σεπ 2004 08:26 pm
Το επίπλαστο δίλλημα "βιολί ή λύρα" δεν υφίσταται! Είναι κομμάτια που αποδίδονται καλύτερα με το βιολί και άλλα με τη λύρα (προσοχή: δεν εννοώ ευκολότερα!- αυτό ισχύει κυρίως για τις βιολόλυρες). Συγκεκριμένα, τα κισσαμίτικα συρτά μου αρέσουν καλιά με βιολί, όπως κι ο πεντοζάλης του Κιόρου που ελάχιστοι λυράρηδες μπορούν να εκτελέσουν και οι περισσότεροι καταφεύγουν στην εύκολη λύση να προσαρμόζουν το τέμπο σε διάφορες κοντυλιές από σιγανό. Η ρουμαθιανή σούστα επίσης αποδίδεται με βιολί ή χαμπιόλι.
Από την άλλη, ο ήχος της λύρας δε συγκρίνεται με τίποτα σε αποκωρονιώτικα συρτά (όπως κι αν τα εχουν βαφτίσει...), σε κοντυλιές (περίττου με βροντόλυρα!), σε μαλεβιζιώτη...
Όργανα όπως το χαμπιόλι κι η ασκομπαντούρα δίνουν επίσης πολύ όμορφο αποτέλεσμα σε αορείτικες κοντυλιές και κάποια συρτά- αν θέλεις θα σου πέψω έναν πεντοζάλη που έχω με ασκομπαντούρα. Ακόμη το μαντολίνο δίνει χαρακτηριστικό ηχόχρωμα σε κάποια κομμάτια.
Το μπουλγαρί έχει χρησιμοποιηθεί σαν πάσο σε συρτά (ρέθεμνος) μα ο ρόλος που του ταιριάζει είναι σολιστικός σε ταμπαχανιώτικα.
Το πλέον αδικημένο όργανο είναι το λαγούτο που έχει περιοριστεί σε πάσο. Ευτυχώς κάποιοι λαγουθιέρηδες που είναι πραγματικοί δεξιοτέχνες αναδεικνύουν τις εκφραστικές δυνατότητες αυτού του οργάνου στο πνεύμα των παλιών λαγουθιέρηδων.
Εν πάσει περιπτώση, το θέμα δεν εξαντλείται τόσο σύντομα.