Έφυγε ένας δικός μας άνθρωπος

Ό,τι γίνεται στην επικαιρότητα και μας κεντρίζει το ενδιαφέρον..
AGIS
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 360
Εγγραφή: 05 Φεβ 2005 06:16 pm
Επικοινωνία:
Status: Χωρίς σύνδεση

Έφυγε ένας δικός μας άνθρωπος

Δημοσίευσηαπό AGIS » 06 Αύγ 2013 09:30 am

Η λύπη τονίζεται περισσότερο από τη "σύμπτωση" ότι την ώρα που εμείς γλεντούσαμε στην Κουρούτα έφευγε ξαφνικά από τη ζωή ένας άνθρωπος δικός μας (τουλάχιστον εγώ έτσι τον νιώθω, χωρίς να τον έχω γνωρίσει προσωπικά). Αντιγράφω την είδηση από το σημερινό Ριζοσπάστη:

«Εφυγε» ο Νέαρχος Γεωργιάδης
Πέθανε ξαφνικά την περασμένη Πέμπτη, σε ηλικία 69 χρόνων, ο πολυγραφότατος συγγραφέας, ερευνητής μουσικολόγος, μελετητής του ρεμπέτικου Νέαρχος Γεωργιάδης και κηδεύτηκε στην πατρίδα του την Κύπρο, όπου διέμενε. Ο Ν. Γεωργιάδης γεννήθηκε στη Μόρφου της Κύπρου. Σπούδασε Νομικά και Κοινωνικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Παρακολούθησε μαθήματα κινηματογράφου στη Σχολή Φωτεινού - Κατράκη. Ιδρυσε τον «Ομιλο Φίλων Λαϊκού Τραγουδιού» -, που ήταν η πρώτη θεσμική ομάδα έρευνας, συλλογής, μελέτης και προβολής του Λαϊκού Τραγουδιού - το 1965. Από το 1973 μέχρι το 1999 εργάστηκε ως σκηνοθέτης και παραγωγός τηλεόρασης στο Ραδιοφωνικό Ιδρυμα Κύπρου. Από το 1999 εργαζόταν ως μουσικός παραγωγός στο ραδιοσταθμό «Αστρα» στην Κύπρο.

Η Εθνική Αντίσταση και το Λαϊκό Τραγούδι των πόλεων είναι τα δύο κοινωνικά φαινόμενα που γνώρισαν την ομόθυμη συμμετοχή ή επιδοκιμασία της πλειοψηφίας των Ελλήνων στον αιώνα μας - δύο λαϊκά κινήματα που άφησαν πίσω τους απόλυτα θετικό και υποδειγματικό έργο, το ένα στον πολιτικό, το άλλο στον πολιτισμικό τομέα. Με το θέμα αυτό ασχολήθηκε στο βιβλίο του «Ρεμπέτικο και πολιτική» (εκδ. «Σύγχρονη Εποχή», 1993) στοχεύοντας να τοποθετήσει από την αρχή τη μελέτη του θέματος πάνω σε μια αυστηρά επιστημονική βάση και να δείξει με τρόπο τεκμηριωμένο τον κοινωνικό και πολιτικό χαρακτήρα του Λαϊκού Τραγουδιού.

Αλλα έργα του: «Από το Βυζάντιο στον Μάρκο Βαμβακάρη» (Κρατικό Βραβείο Κύπρου - «Σύγχρονη Εποχή», 1996). «Ο Μύστης κι ο Ηγέτης» (διηγήματα) 1975, «Διηγήματα φαντασίας», 1980 (Κρατικό Βραβείο Κύπρου), «Ο αναλγητήρ» (διηγήματα) 1982, «Ο Ακρίτας που έγινε ρεμπέτης» («Σύγχρονη Εποχή» 1999), «Το φαινόμενο Τσιτσάνης» (Κρατικό Βραβείο Κύπρου - «Σύγχρονη Εποχή», 2001), «Ο Θόδωρος Δερβενιώτης και το μετεμφυλιακό τραγούδι» («Σύγχρονη Εποχή», 2003), «Ο Μάρκος όπως τον γνώρισα - Ο Βαμβακάρης από το Α ως το Ω» («Σύγχρονη Εποχή», 2006), «Κώστας Παπαδόπουλος - Ο Παγκανίνι του μπουζουκιού» («Σύγχρονη Εποχή», 2007).

Στους οικείους του εκφράζει τα συλλυπητήριά της η «Σύγχρονη Εποχή», που είχε την ευθύνη των περισσότερων εκδόσεών του.

Άβαταρ μέλους
bill1961
συντονιστής<br>(03/2008 ως τώρα)
Δημοσιεύσεις: 951
Εγγραφή: 10 Μάιος 2005 11:51 pm
Τοποθεσία: Ηγουμενίτσα
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό bill1961 » 06 Αύγ 2013 11:48 am

Νομίζω πως το συγκεκριμένο άρθρο αξιολογεί σωστά την προσφορά του Νέαρχου Γεωργιάδη στο θέμα του ρεμπέτικου, λέγοντας πως στόχευε "να τοποθετήσει από την αρχή τη μελέτη του θέματος πάνω σε μια αυστηρά επιστημονική βάση και να δείξει με τρόπο τεκμηριωμένο τον κοινωνικό και πολιτικό χαρακτήρα του Λαϊκού Τραγουδιού".
Ακόμη και αν κάποιος διαφωνεί με τα συμπεράσματά του, δε μπορεί να αρνηθεί την ιδιαίτερη προσπάθεια τεκμηρίωσης των απόψεών του, γεγονός που τον ξεχώριζε από πολλούς άλλους ρεμπετολογούντες.


Επιστροφή σε “Ειδήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν συνδεδεμένοι χρήστες και 1 επισκέπτης