ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΜΑΚΑΜ

κλιμακες μακαμια δρομοι κλπ
papantonis
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: 30 Ιουν 2009 06:47 pm
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό papantonis » 21 Σεπ 2009 10:39 pm

Α, καταλαβα, μου κανετε πλακα, ετσι; Σορρυ, βρε, δεν το καταλαβα νωριτερα.

mpletsas
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 522
Εγγραφή: 06 Σεπ 2004 07:28 pm
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό mpletsas » 21 Σεπ 2009 10:42 pm

Ευλογημένε, δεν είμαστε όλοι μουσικοί εδώ μέσα! Θέλουμε να παρακολουθήσουμε την συζήτηση όμως. Μπορείς να μας εξηγήσεις ποιές είναι οι ρημάδες οι διαφορές ναι ή όχι;

Άβαταρ μέλους
max
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 707
Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004 01:08 pm
Τοποθεσία: Αλλού
Επικοινωνία:
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό max » 21 Σεπ 2009 10:43 pm

papantonis έγραψε:Α, καταλαβα, μου κανετε πλακα, ετσι; Σορρυ, βρε, δεν το καταλαβα νωριτερα.


Μαρέσει που κάθομαι και γράφω σοβαρά... τι να πεις.

Μπλέτσα εγώ προσωπικά δεν ξέρω και τόσο καλά μουσική θεωρία. Από τα λίγα όμως που έχω διαβάσει πιστεύω ότι όσο σημαντική είναι η βυζαντινή μουσική άλλο τόσο είναι και τα άλλα συστήματα, πάνω στα οποία βασίζονται για γενιές και γενιές παραδοσιακές μουσικές διαφόρων περιοχών.

mpletsas
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 522
Εγγραφή: 06 Σεπ 2004 07:28 pm
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό mpletsas » 21 Σεπ 2009 10:47 pm

Το άν είναι εξίσου καλά εργαλεία τα δύο συστήματα ή όχι, δεν μπορούμε να το απαντήσουμε εκ των προτέρων, αν δεν τα γνωρίζουμε. Αυτό ζητάω. Ας μας εξηγήσει κάποιος πού είναι οι διαφορές και πού οι ομοιότητες για να γίνουν οι συγκρίσεις και να βγει κάποιο συμπέρασμα.

papantonis
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: 30 Ιουν 2009 06:47 pm
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό papantonis » 21 Σεπ 2009 10:52 pm

Τα περι πλακας δεν αφορουσαν τον Μπλετσα. Δυστυχως, Μπλετσα δεν μπορεις να παρεις συνοπτικη απαντηση. Για να το καταλαβεις αυτο σκεψου πως τα δυο συστηματα ενω χρησιμοποιουν λιγο πολυ παραμφερες μουσικο υλικο, το ενα αναπτυσσεται σε περισσοτερα απο 1000 μακαμ ενω το αλλο σε 8 ηχους. Τοσο η διαφορετικοτητα οσο και η ομοιοτητα βγαζουν ματι , ωστοσο εχει χυθει απειρο μελανι για να βγει ακρη στο ζητημα κι ακρη δεν εχει βγει. Προτεινω το βιβλιο του Μαυροειδη , απ τις εκδοσεις faggoto, ειναι μια καλη εισαγωγη στο θεμα, αν και δεν το εξαντλει σε καμια περιπτωση.

Άβαταρ μέλους
max
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 707
Εγγραφή: 07 Ιούλ 2004 01:08 pm
Τοποθεσία: Αλλού
Επικοινωνία:
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό max » 21 Σεπ 2009 10:58 pm

Για τα πασίγνωστα ονόματα που έχουν λάθος δεν πήραμε απάντηση με παραπομπές, απλά πετάχτηκε σαν ατάκα στον αέρα.

Μπλέτσα βλέπω εδώ:
http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=16640

αναφέρει ο χρήστης Παπαϊωάννου κάποια θεωρητικά θέματα, λίγα ιστορικά στοιχεία και προτείνει και κάποια βιβλία. Απότι θυμάμαι σε συζήτηση με τον ίδιο μου είχε πει ότι υπάρχει πολύ περισσότερο υλικό για την αραβική μουσική και τα μακάμια κυρίως σε αγγλικά και γαλλικά βιβλία και ελάχιστα πράγματα γραμμένα αναλυτικά στα ελληνικά.

Καταλαβαίνεις ότι το πράγμα είναι χαοτικό και δεν είναι το θέμα να βγάλεις άκρη και να διαλέξεις κάποιο αποκλείοντας τα άλλα υποστηρίζοντας ότι είναι γεμάτα από αοριστίες ! Είναι κομμάτια κι αυτά των άλλων πολιτισμών και της παράδοσής τους, δεν μπορούμε να τα αφορίσουμε και να πούμε ότι είναι ημιτελή και αόριστα και μόνο το δικό μας είναι καλό!

Άβαταρ μέλους
ntouzenis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 616
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2005 12:54 pm
Τοποθεσία: Χανιά
Status: Χωρίς σύνδεση

Δημοσίευσηαπό ntouzenis » 21 Σεπ 2009 11:13 pm

Πιστευω Κωστα οτι για την καθε μουσικη θα επρεπε να τοποθετηθει καποιος που να εχει πληρη γνωση και ολοι μαζι μετα να συννενοηθουν για τα περαιτερω ... κατι που ειναι ασφαλως δυσκολο ... αλλα θα μπορουσε να ειναι και εφικτο, γιατι οχι ;;

Προσωπικα ξερω καποιον Ελληνα που γνωριζει φαρσι τα της αραβικης και τουρκικης μουσικης, αλλα δεν ξερω κατα ποσο θα τον ενθουσιαζε η ιδεα ... Γραφει σε καποιο αλλο φορουμ (σπανια) με το ψευδωνυμο Αγαπιος ... Τωρα κατασκευαζει ενα κανονακι.

Οι μαθητες της βυζαντινης υποτιθεται οτι γνωριζουν τα της αρχαιοελληνικης και αραβικης μουσικης αλλα δεν εχω συναντησει πανω απο 2 που να συμφωνουνε σε ολα ... ακομα κι οταν εκατσα στο ιδιο τραπεζι με τον Χρ.Αηδονιδη και το Χρ. Μητροπανο, δεν καναν τιποτα αλλο παρα να διαφωνουνε στα περισσοτερα ... και φανηκε να ξερουν παρα πολλα !!!


Επιστροφή σε “Οργανοπαιξία-Μουσική Θεωρία”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν συνδεδεμένοι χρήστες και 1 επισκέπτης