Χρήση διφωνιών και τριφωνιών στο ρεμπέτικο

κλιμακες μακαμια δρομοι κλπ
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
socrates
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 438
Εγγραφή: 21 Οκτ 2006 11:31 pm
Τοποθεσία: the other side of nowhere

#8 Δημοσίευση από socrates »

Και παλι συμφωνω μαζι σου και με τις θεσεις του Μαυροειδη, που πολυ σωστα κανεις και τις μεταφερεις σ' αυτο το φορουμ. Προσπαθησα κι'εγω παλιοτερα αλλα δεν επιασε. Αλλα νομιζω, το προβλημα το εντοπισαμε ηδη στην ασυμβατοτητα μαλακου γενους και συγκερασμενης συνοδειας. Ο Μαυροειδης εχει προτινει καποτε συγχορδιες χωρις τριτη, μονο με καθαρες πεμπτες, κι' αυτο θα ηταν μια λυση, αλλα για ποσο θα την αντεχαμε και ποσους κιθαριστες θα ψηναμε να την εφαρμωσουν, δεν ξερω. Μαλλον θα επρεπε, (εφ' οσον η καθε παλετα ειναι νομιμη, καθως συμφωνουμε), οι ασυγκεραστοι παιχτες να συμπιπτουν με τους συγκερασμενους για τον απλο λογο οτι οι συγκερασμενοι δεν μπορουν να συμπεσουν μ' αυτους. Και στην πραξη αυτο γινεται εδω και χρονια τωρα.
Οτι κι' αν πουμε εμεις εδω, παραλληλες διφωνιες θα συνεχισουν να ακουγονται και βαρδα μην τις ακουσουμε και στο σαμπαχ, αλλα και παλι αυτο θα ηταν μια αισθητικη επιλογη της κοινωνιας που ζουμε, κατευθυνομενη οπωσδηποτε, αλλα τι να κανουμε? Το μονο που μπορουμε να προσπαθησουμε (και ειναι πολυ δυσβατο βουνο) ειναι μια στυλιστικη διασαφηνηση του ρεμπετικου, αλλα πού καιρος? Πού ορεξη? Πού γνώσεις και ικανοτητες?
Δεν θελω να συνεχισουμε την κουβεντα για τους εντεχνους και τους μεταπολεμικους λαϊκους συνθετες, οχι γιατι δεν με ενδιαφερει, τουναντιον, αλλα ηδη ξεφυγαμε αρκετα μεσα σ' αυτην την ενοτητα. Βρησκω πως κι' εδω μαλλον συμφωνω μαζι σου και θα ηταν ενδιαφερον να ερευνηθουν οι μουσικες και κοινωνικες αιτιες αυτης της μεταπολεμικης αλλαγης υφους. Για την κοινωνικη αλλαγη ισως εχουν ειπωθει ηδη περισσοτερα απο οσα θα επρεπε, αλλα για την μουσικη αλλαγη, σχεδον τιποτα ακομα. Φαινεται διαθετουμε ικανωτατους κοινωνιολογους, αλλα ειμαστε ακομα πολυ φτωχοι στην αναλυτικη μουσικολογια και το ριξαμε εκουσιως ή ακουσιως στην "ρεμπετολογια" :)

Άβαταρ μέλους
liga rosa
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 544
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2009 07:36 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

#9 Δημοσίευση από liga rosa »

προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα να μην παίζω τρίτες στο μπασοκίθαρο, όπως και πολλοί κιθαρίστες. στα ρεμπέτικα-παραδοσιακά οι τρίτες μου ακούγονται "αμήχανα", ακόμα κι αν είναι όλα τα όργανα συγκερασμένα.
και μια διαφωνία: αυτό που προτείνεις, δηλαδή να εγκαταλείψουν τον πλούτο της μελωδίας τα σολιστικά όργανα, χάριν της ευκολίας (και μάλιστα της συνοδείας;!) είναι ίσως η μουσική ανάλυση της παρακμής που ψάχνεις...

υγ: αν θέλουν οι διαχειριστές ας μεταφέρουν τον διάλογό μας σε νέα συζήτηση με αντίστοιχο τίτλο. κι ας μιλήσει και κανένας άλλος -εκτός κι αν έχει ήδη μαλλιάσει η γλώσσα σας σε παλιότερες κουβέντες!

Σημ. συντονιστή: το μεταφέρουμε σε χωριστή συζήτηση, όπως πρότεινε ο Νίκος.
το περίσσιο χαλάει το ίσιο

Απάντηση

Επιστροφή σε “Οργανοπαιξία-Μουσική Θεωρία”