Κούρδισμα για ήχο πιο βαρύ

κλιμακες μακαμια δρομοι κλπ
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
pigeonaras
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 61
Εγγραφή: 22 Ιουν 2008 03:17 pm
Τοποθεσία: Σαλλλόνικα

#15 Δημοσίευση από pigeonaras »

Alcibiadis έγραψε:το γινατι ειναι ντο ματζορε!!

για τις ανοιχτες μολις το διορθωσα αλλα με προλαβες.... :D

Σορρυ παλι, λαθος δικο μου......ναι ΝΤΟ+ ειναι

Άβαταρ μέλους
Pikinos
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 329
Εγγραφή: 29 Μάιος 2006 10:20 am
Τοποθεσία: Γερμανία
Επικοινωνία:

#16 Δημοσίευση από Pikinos »

Επειδή με μπερδέψατε αμφότεροι, θα μπορούσε κάποιος να γράψει υπεύθυνα τόνο και κούρδισμα (ξεκινώντας από μπουργάνα) για το "Γινάτι σου μωρή";

Θα ήθελα να το ακούσω και να προσπαθήσω να το βγάλω απόψε!

Ευχαριστίες! :D
Von allem Geschriebenen liebe ich nur das, was einer mit seinem Blute schreibt. Schreibe mit Blut: und du wirst erfahren, dass Blut Geist ist.

Άβαταρ μέλους
pigeonaras
More than 50 posts user
Δημοσιεύσεις: 61
Εγγραφή: 22 Ιουν 2008 03:17 pm
Τοποθεσία: Σαλλλόνικα

#17 Δημοσίευση από pigeonaras »

Pikinos έγραψε:Επειδή με μπερδέψατε αμφότεροι, θα μπορούσε κάποιος να γράψει υπεύθυνα τόνο και κούρδισμα (ξεκινώντας από μπουργάνα) για το "Γινάτι σου μωρή";

Θα ήθελα να το ακούσω και να προσπαθήσω να το βγάλω απόψε!

Ευχαριστίες! :D

ΡΕ , ΣΟΛ , ΝΤΟ → (μοργκάνα) (απο ΝΤΟ ματζόρε)

Άβαταρ μέλους
Alcibiadis
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: 31 Αύγ 2008 08:07 pm
Τοποθεσία: όπου παίζει ο "γαύρος"!...
Επικοινωνία:

#18 Δημοσίευση από Alcibiadis »

Pikinos έγραψε:Επειδή με μπερδέψατε αμφότεροι, θα μπορούσε κάποιος να γράψει υπεύθυνα τόνο και κούρδισμα (ξεκινώντας από μπουργάνα) για το "Γινάτι σου μωρή";

Θα ήθελα να το ακούσω και να προσπαθήσω να το βγάλω απόψε!

Ευχαριστίες! :D

To συγκεκριμένο κομμάτι στο γραμμόφωνο είναι στη τονική ΝΤΟ# ματζόρε.
Είναι φανερό ότι ο Μάρκος χαμήλωσε τη διάταξη ΡΕ ΛΑ ΡΕ μισό τόνο προκειμένου να προσαρμόσει το τραγούδι στο λαιμό του. Το έκαναν άλλωστε συχνά αυτό οι ρεμπέτες για νάχουν "κέρδος" και τις ανοιχτές.
ΡΕ ΛΑ ΡΕ λοιπόν απο ΡΕ τονική!...


ΥΓ σολάροντας στο καντίνι "χτύπα" άφοβα τις ανοιχτές! Και μην φοβάσαι χάρο!!! :D
η πείρα είναι μια χτένα που την αποκτάς όταν είσαι πια φαλακρός! (Αρκάς)

http://rembetikoidialogoigmail.blogspot.com

Άβαταρ μέλους
liga rosa
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 544
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2009 07:36 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

μεμέτης στο συριανό

#19 Δημοσίευση από liga rosa »

όπως έβγαζα τον μεμέτη (στη παραδοσιακή μελωδία, όχι του γαβαλά) είδα πως ταιριάζει γάντι στο συριανό νουζένι, δηλ. ρε-σολ-σιb (μπουργάνα). δηλαδή έχει τελείωμα στο τριημιτόνιο πριν την βάση του χιτζαζκιάρ-πειραιώτικου. ενώ στα άλλα κομμάτια άλλαζε η μελωδία, αφού δεν έμπαινε η πέμπτη καθαρή κάτω από τη βάση (πχ ξέμαγκας).
πιο λιανά: το χιτζασκιάρ από σιb κανονικά κλείνει με φα-σολb-λα-σιb, ενώ το συριανό σε πηγαίνει στο σολ-λα-σιb (το σολ είναι αυτό που ξενίζει,αλλά και δίνει το χαρακτηριστικό "ψυχεδελικό" άκουσμα όταν συνηχεί παίζοντας ανοιχτές). ο μεμέτης όμως πατάει ακριβώς στο κλείσιμο σολ-(λαb)-λα-σιb! έχετε υπ'οψιν σας άλλα τραγούδια στην ίδια παραλλαγή του δρόμου;
με την ευκαιρία, τα ντουζένια έχουν σκορπίσει σε δυο-τρία διαφορετικά τόπικ, είναι άραγε εφικτό να συγκεντρωθούν;
το περίσσιο χαλάει το ίσιο

arxarios
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: 07 Αύγ 2009 03:35 pm

#20 Δημοσίευση από arxarios »

Alcibiadis έγραψε:
pigeonaras έγραψε:
Alcibiadis έγραψε: ποια είναι αυτά τα άσματα;;
πχ..... για το γινατι σου μωρη, σκυλα μ'εκανες και λιωνω κτλ κτλ


γνώμη μου είναι οτι και τα δυο τραγούδια είναι σε διάταξη κουρδίσματος ΡΕ ΛΑ ΡΕ.
Η "σκύλα" είναι απο ΣΟΛ και παίζεται σε μια χορδή χωρίς ανοιχτές.....
Το "μωρή για το γινάτι σου" είναι απο ΝΤΟ# ,παίζεται σε μια χορδή με ανοιχτές και προφανώς ο Μάρκος χαμήλωσε ένα ημιτόνιο, προφανώς για να το ταιριάξει στο λαιμό του...
και γω που το δοκιμασα πριν μερες η σκυλα ξεκιναει με σολ στην ψηλη χορδη μια χαρα.


μαυτα τα ντουζενια μονο μπερδεμα υπαρχει,αν δεν ειναι καποιος γνωστης καλος να στα δειξει χεσε μεσα πολυχρονη.

ο τσιτσανης απ τι εχω καταλαβει σε βιντεο που τον ειδα ρυθμιζε την μπουργανα μαλλον για να μπορει να παιξει πιο ευκολα τις συγχορδιες και οχι για να παιξει ντουζενια.

αλλωστε δεν μπορω να καταλαβω τι ντουζενι ειναι το ρε λα ντο απτην στιγμη που οι δυο χορδες εχουν το ιδο κουρδισμα

akios2
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 23 Ιαν 2010 08:09 pm

#21 Δημοσίευση από akios2 »

Γεια σας

Ψάχνω να καταλάβω τι κάνει ένα μπουζούκι να είναι μπάσο - μήκος της χορδής, ύψος των χορδών και του κάτω καβαλάρη, ένταση και πάχος των χορδών, μέγεθος του ηχείου.

Σ αυτη την ιστοσελίδα ο Σπουρδαλάκης καταδικάζει τα μπάσα μπουζούκια και λεει ότι τα πρώτα μπουζούκια ήταν πρίμα και ότι αυτός που θέλει μπάσο όργανο σαν ούτι ας πάρει κιθάρα

http://www.klika.gr/cms/index.php?optio ... mitstart=5

Εγω δεν λεω ότι τα πρώτα μπουζούκια δεν ήταν πρίμα αλλά πιστέυω και παρακολουθώ ότι πολλά παιδιά ψάχνουν μπάσα μπουζούκια.

Και είναι δικαίωμά τους! Τα γούστα της κάθε εποχής και του κάθε οργανοπαίχτη αλλάζουν και είναι αξιοσέβαστα!

Οταν ακούει κανεις αυτά που παίζει ο FΟΤΑRΑS007 στο βίντεο του Γιουτουμπ που έβαλα στο πρώτο μου μήνυμα, δεν είναι κιθάρα ούτε ούτι, είναι μπάσο μπουζούκι με τον ιδιαίτερο του ήχο. http://www.youtube.com/watch?v=u9cG8Odc ... re=channel

Για τα προβλήματα που δημιουργεί το μπάσο μπουζούκι Σπουρδαλάκης λεει:
"Γιατί «μπάσο» σημαίνει μεγάλη, ταλάντωση του καπακιού, μεγάλο πλάτος ταλάντωσης."

Αλλα η σκέψη μου είναι : αφου ένα μπάσο όργανο δημιουργεί προβλήματα,κοντα απο τα ΄΄κλασικά΄΄ μπουζούκια γιατι να μην κατασκευάζονται και ΄΄ μπάσα μπουζούκια΄΄ ειδική κατασκευή - όπως ειδικά καπάκια;.

Απάντηση

Επιστροφή σε “Οργανοπαιξία-Μουσική Θεωρία”