Κούρδισμα για ήχο πιο βαρύ

κλιμακες μακαμια δρομοι κλπ
Απάντηση
Μήνυμα
Συγγραφέας
Άβαταρ μέλους
liga rosa
More than 150 posts user.
Δημοσιεύσεις: 544
Εγγραφή: 10 Νοέμ 2009 07:36 pm
Τοποθεσία: Αθήνα

#22 Δημοσίευση από liga rosa »

είναι άλλο πράγμα το τονικό ύψος στο οποίο κουρδίζεται το όργανο, και άλλο το τί αρμονικές βγάζει σαν όργανο (ηχόχρωμα). παλιά τα όργανα ήταν κουρδισμένα πιο χαμηλά (λόγω λα=435Hz περίπου, αλλά και λόγω ντουζενιών) αλλά ήταν πιο πρίμα στον ήχο που βγάζανε. δηλαδή η κλίση στο καπάκι και οι άλλες τεχνικές της εποχής αφαιρούσανε μπάσα και ενισχύανε τα πρίμα. όπως και οι λαϊκές κιθάρες (σε σχέση με τις αμερικάνικες ακουστικές) βγάζουν πιο "ξερό" ήχο, άσχετα αν παίζεις ακριβώς τις ίδιες νότες.
πέρα από τα όργανα, μεγάλο ρόλο ρόλο έπαιξε η χρήση μαγνήτη ή ατομικού μικροφώνου, τεχνικές που επίσης ενισχύουν τα μπάσα. έτσι το αυτί μας συνήθισε και αποζητάει το μπάσο, γεμάτο ήχο. αυτό προσφέρουν και οι περισσότεροι σημερινοί οργανοποιοί. το τετράχορδο είναι προς αυτήν την κατεύθυνση, πόσο μάλλον τα 5χορδα που πήγαν να ξεμυτίσουνε. άλλος ήχος και άλλη εποχή όπως σωστά γράφεις.
και μέχρι κάποιος σου φτιάξει το κόντρα-μπουζούκι (όπως κόντρα-μπάσο) που ψάχνεις, κούρδισε στην κιθάρα τη μι μπάσα -> ρε, οπότε έχεις ρε-λα-ρε μια οκτάβα κάτω από το μπουζούκι! κι ακόμα καλύτερα με 12χορδη!
το περίσσιο χαλάει το ίσιο

akios2
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: 23 Ιαν 2010 08:09 pm

#23 Δημοσίευση από akios2 »

liga rosa έγραψε:είναι άλλο πράγμα το τονικό ύψος στο οποίο κουρδίζεται το όργανο, και άλλο το τί αρμονικές βγάζει σαν όργανο (ηχόχρωμα). παλιά τα όργανα ήταν κουρδισμένα πιο χαμηλά (λόγω λα=435Hz περίπου, αλλά και λόγω ντουζενιών) αλλά ήταν πιο πρίμα στον ήχο που βγάζανε. δηλαδή η κλίση στο καπάκι και οι άλλες τεχνικές της εποχής αφαιρούσανε μπάσα και ενισχύανε τα πρίμα. όπως και οι λαϊκές κιθάρες (σε σχέση με τις αμερικάνικες ακουστικές) βγάζουν πιο "ξερό" ήχο, άσχετα αν παίζεις ακριβώς τις ίδιες νότες.
πέρα από τα όργανα, μεγάλο ρόλο ρόλο έπαιξε η χρήση μαγνήτη ή ατομικού μικροφώνου, τεχνικές που επίσης ενισχύουν τα μπάσα. έτσι το αυτί μας συνήθισε και αποζητάει το μπάσο, γεμάτο ήχο. αυτό προσφέρουν και οι περισσότεροι σημερινοί οργανοποιοί. το τετράχορδο είναι προς αυτήν την κατεύθυνση, πόσο μάλλον τα 5χορδα που πήγαν να ξεμυτίσουνε. άλλος ήχος και άλλη εποχή όπως σωστά γράφεις.
και μέχρι κάποιος σου φτιάξει το κόντρα-μπουζούκι (όπως κόντρα-μπάσο) που ψάχνεις, κούρδισε στην κιθάρα τη μι μπάσα -> ρε, οπότε έχεις ρε-λα-ρε μια οκτάβα κάτω από το μπουζούκι! κι ακόμα καλύτερα με 12χορδη!
Το τετράχορδο είναι άλλο όργανο.

Για να πω τα πράγματα πιο συγκεκριμένα εμένα θα μου αρεσε ένα τρίχορδο μπάσο. Που να παίζεται σαν τριχορδο, με μανίκι οπως στα τρίχορδα και με ήχο λιγο σαν αυτό του βιντεάκι με τον FOTARA007 ή και καλύτερα ένα κόντρα-τρίχορδο όπως λες!


Οσον αφορά την ένταση των χορδών και το καπάκι, μου φαίνεται παράξενο που ήταν τόσο πρίμα τα πρώτα μπουζούκια, αφου στον ταμπουρά/σάζι πρόγονο του μπουζουκιού με τη μικρή ένταση ακούγεται πιο μπάσο. Γι αυτό και ψάχνω να καταλάβω απο τεχνική άποψη τι κάνει το όργανο πιο μπάσο. Αυτο προς το παρον δεν το καταλαβαίνω.

fotaras007
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 19 Ιαν 2010 06:13 pm
Τοποθεσία: Melbourne

#24 Δημοσίευση από fotaras007 »

Παιδες χιλια συγγνωμη εγινε ολοκληρο θεμα εδω με το κουρδισμα και χαμπαρι δεν πηρα. Το μπουζουκακι αυτο ειναι το πρωτο που ειχα και απο τοτε που πηρα καινουργιο ειπα να κανω πειραματακια στο παλιο. Τις μπουργανες σε ολα τα ζευγαρια τις εβαλα επηρεασμενος απο το Bozuk- περσικο μπουζουκι αφου παρακολουθησα πριν απο δυο χρονια περιοδειες των Βουλγαρη-Μυστακιδη-Αθανασιου-Τσαρδακα (Αψιλιες). Οσο για το κουρδισμα δεν ειναι τπτ το σπουδαιο απλα ειναι χαμηλωμενο στο Σι. Ειχα πολυ καιρο να μπω στη σελιδα. Ελπιζω να τα λεμε συχνα απο δω και περα. Καλες πενιες σε ολους..

Απάντηση

Επιστροφή σε “Οργανοπαιξία-Μουσική Θεωρία”