Ρεμπετο-Κουβέντες Αρχική σελίδα
Συγγραφέας Μήνυμα

<  Κουβεντούλα  ~  Για το λήμμα ''λαϊκοί δρόμοι" της εγυκλοπαίδειας

issipap
Δημοσιεύθηκε: 12 Νοέ 2007 09:10 am Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 100 posts user Ένταξη: 21 Οκτ 2007 Δημοσιεύσεις: 148
xxxx


Τελευταία επεξεργασία από τον/την issipap στις 04 Μάρ 2009 09:31 pm, 1 φορά
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
socrates
Δημοσιεύθηκε: 12 Νοέ 2007 02:53 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 150 posts user. Ένταξη: 21 Οκτ 2006 Δημοσιεύσεις: 258
Συγχαρητηρια για την αναλυση σου στα ΜΠΛΕ ΠΑΡΑΘΥΡΙΑ, Issipap! Συμφωνώ με τον τρόπο σκέψης σου και την προσέγκιση σου. Καλυτερα να αναλύουμε πρωτα την φωνητική μελωδια και μετα τις εισαγωγες, αν προκειται για τραγουδι. Βεβαια μεσα στα πατηματα της συγκερασμενης προκειται να χαθουν πολλα απο αυτα που μπορουν να ειπωθουν, κυριως για το μαλακο γενος, αλλα τουλαχιστον εντοπιζεται η αναπτυξη του μακαμ, οπως ηδη το εκανες.
Θελω να σχολιασω δυο πραγματα:
1. Αναφορικα με την ΓΥΦΤΟΠΟΥΛΑ, δεν εχω διαβασει την αναλυση στην οποια αναφερεσαι, αλλα διαφωνω με τον εντοπισμο του ΟΥΣΑΚ σαν κυριως τροπου για τους εξης λογους:
α) Η μελωδια εισερχεται στην πεμπτη (δεσποζουσα) με ανοδικη κυριως κατευθυνση, χρησιμοποιει την μεγαλη εκτη αντι της μικρης, και κορυφωνεται πριν την πρωτη σταση στην τεταρτη, (χαρακτηριστικη συμπεριφορα του ΧΟΥΣΕΪΝΙ). Αν ηταν ΟΥΣΑΚ ή ΜΠΕΓΙΑΤΙ θα ειχε χρησιμοποιηση την μικρη εκτη βαθμιδα αντι της μεγαλης.
Β) Το γεγονος οτι η πρωτη σταση ειναι στην τεταρτη βαθμιδα και οχι στην πεμπτη αναιρει τη συμπεριφορα ΧΟΥΣΕΪΝΙ και δηλωνει εντονα ΜΠΕΓΙΑΤΙ, γιατι η τεταρτη βαθμιδα ειναι η πρωτη σταση σε αυτο το μακαμ, ενω αν ηταν ΧΟΥΣΕΪΝΙ η πρωτη σταση θα επρεπε να ειχε γινει στην πεμπτη βαθμιδα.
Με τα παραπανω δεδομενα, το Χουσεϊνί και το Μπεγιατί γίνονται αλληλοαναιρουμενα, αλλα ειναι και τα δυο παροντα, οποτε δεν υπαρχει αρκετη καθαροτητα για το ποιο απο τα δυο ειναι επικρατεστερο. Θα ελεγα οτι αρχιζει σαν Χουσεϊνι, αλλαζει γνωμη και καταληγει σαν Μπεγιατι. Ειμαι σιγουρος ομως οτι δεν συμπεριφερεται σαν ΟΥΣΑΚ, γιατι σ' αυτην την περιπτωση θα επρεπε να ειχε εισελθει απο την χαμηλη τονικη και να ειχε κανει πρωτη σταση παλι εκει, εχοντας χρησιμοποιησει μονο το πρωτο 4χορδο. Βεβαια στην εξεληξη της καταληγει στην συμπεριφορα ουσακ, οπως ολα τα μακαμ αυτης της οικογενειας, αλλα η αναπτυξη της δεν ειναι εξ' αρχης σε Ουσακ.
Οι συμπεριφορες στις οποιες αναφερομαι ειναι απο δικες μου παρατηρησεις στην κλασικη οθωμανικη μουσικη και επιβεβαιωνονται απο τον Karl Signell στο βιβλιο του "MAKAM-MODAL PRACTICE IN TURKISH ART MUSIC", Asian Music Publications 1977.
2. Αν προκειται να χρησιμοποιησουμε ανατολικους ορους για τα ονοματα των βαθμιδων σε συσχετισμο με τους δυτικους (ντο, ρε, μι κ.λ.π.) ας συμφωνησουμε για καλυτερη συνενοηση να χρησιμοποιησουμε το αραβικο συστημα νομενκλατουρας παρα το τουρκικο. Ο λογος που το προτεινω ειναι οτι το τουρκικο εχει "δηθεν" στηριχθει στην λεγομενη κλιμακα του Guido d' Arezzo απο σολ και οχι απο ντο, με συνεπεια ολες οι γνωστες ονομασιες των βαθμιδων να βρησκονται μια πεμπτη ψηλωτερα απο τις αραβικες και να μην αντικατοπτριζουν επακριβως την τεσιτουρα της ανθρωπινης φωνης (ειναι αφυσικα ψηλα). Η γνωμη μου ειναι οτι προκειται για ενα καπριτσιο του Rauf Yektas Bey, που το εισηγαγε περ. το 1920 στην προσπαθεια του να διαφερει απο τους Ελληνες και Αραβες θεωρητικους που χρησιμοποιουσαν το ιδιο συστημα τονικου υψους για 25 αιωνες πριν απο αυτον. (βλεπε την κριτικη του Μ. Μαυροειδη, επ' αυτων).
Αν διαφωνεις με την προταση μου, η αν καποιος αλλος διαφωνει, let me know. Smile
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
jpez
Δημοσιεύθηκε: 12 Νοέ 2007 06:12 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 150 posts user. Ένταξη: 15 Ιαν 2005 Δημοσιεύσεις: 190
Αμάν!!! Εγώ περίμενα ένα απλό χουζάμ η κανά ραστ να ακούσω...

Πω πω πω τι γίνεται εδώ πέρα..
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
issipap
Δημοσιεύθηκε: 12 Νοέ 2007 08:41 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 100 posts user Ένταξη: 21 Οκτ 2007 Δημοσιεύσεις: 148
xxx


Τελευταία επεξεργασία από τον/την issipap στις 04 Μάρ 2009 09:32 pm, 1 φορά
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
socrates
Δημοσιεύθηκε: 13 Νοέ 2007 07:58 am Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 150 posts user. Ένταξη: 21 Οκτ 2006 Δημοσιεύσεις: 258
Γεια σας παρεα,
Αποψε που ειχα λιγο παραπανω χρονο διαθεσημο ξαναδιαβασα την μεχρι τωρα συζητηση μας απ’ την αρχη. Η γνωμη μου ειναι οτι πηγαινει καλα και οτι μερικα ζητηματα αρχιζουν ηδη να αποκτουν καποια διαυγεια. Χρειαζεται επιμονη και καλη θεληση που νομιζω πως ολοι οι συμμετεχοντες εχουν ηδη δειξει. Ας συνεχισουμε σ’ αυτο το πνευμα.. Θα ηθελα να συμμετεχουν και αλλοι θαμωνες στην συζητηση, οι οποιοι στο παρελθον εχουν δειξει ενδιαφερον, ικανοτητα και γνωσεις ωστε να συμμετεχουν εποικοδομητικα στη συζητηση για τους μουσικους τροπους.
Τωρα θελω να θειξω μερικα σημεια που προεκυψαν απο τη σημερινη αναδρομη στη συζητηση μας.

1. Χαιρομαι που ο Νικος και ο Ισιδωρος φαινεται να συμφωνουν στο οτι δεν πρεπει να διαιωνιστει η συγχηση αναμεσα στα 4χορδα ΟΥΣΑΚ και ΚΙΟΥΡΝΤΙ και συμφωνω απολυτα μαζι τους οτι αυτη η συγχηση πρεπει να τελειωνει απαξ και δια παντως. Το ΚΙΟΥΡΝΤΙ ειναι σκληρου γενους RE-Mib-FA-SOL και το ΟΥΣΑΚ μαλακου γενους RE-MI-FA-SOL με ελαφρα χαμηλωμενο το ΜΙ, επομενως στην περιπτωση ΚΙΟΥΡΝΤΙ η σχεση RE-Mib ειναι καθαρη σχεση ημιτονιου, ενω στην περιπτωση ΟΥΣΑΚ η σχεση RE-MI ειναι σχεση ελασσονος τονου του οποιου η τιμη διαφερει αισθητα μεταξυ βυζαντινων, Τουρκων και Αραβων. Αυτες οι διαφορες και αυτος καθεαυτος ο ελασων τονος δεν ειναι δυνατον να αποδοθουν στην συγκερασμενη κλιμακα, αλλα αυτο δεν σημαινει οτι λογω του ελαφρου χαμηλωματος που υφισταται πρεπει να τον ταυτησουμε με το ημιτονιο. Παραμενει τονος και δεν εχουμε αλλη επιλογη παρα να τον εξομοιωσουμε με τον μειζονα τονο στην συγκερασμενη. Συνεπως προτιμαμε να παιξουμε MI παρα Mib οταν παιζουμε ΟΥΣΑΚ στην συγκερασμενη. Προσωπικα νομιζω οτι η αρχικη συγχηση μεταξυ των δυο τετραχορδων πιθανον να οφειλεται σε αυτο το ελαφρο χαμηλωμα της δευτερης βαθμιδας του ΟΥΣΑΚ, (ειδικα οταν το χαμηλωμα ηταν ιδιαιτερα εντονο), και σε εναν δευτερο λογο στον οποιο θα αναφερθω αμεσως. Ο Issipap στο ποστ του της 30/10/2007 αναφερεται στην διαφορετικη αναβαση και καταβαση του τετραχορδου ΟΥΣΑΚ, συγκεκριμενα RE-MI-FA-SOL και SOL-FA-Mib-RE. Αυτη η συμπεριφορα οντως συμβαινει αρκετα συχνα και στα τραγουδια μας και στις μουσικες των γειτονων λαων, τοσο συχνα ωστε η θεωρια των λαων αυτων να αναγνωρισει το φαινομενο και να το καλυψει. Δεδομενου ομως οτι το κατιον 4χορδο εχει δομη ΚΙΟΥΡΝΤΙ, η πολυ γλαφυρη σε ονοματα και επινοησεις τουρκικη θεωρια ανακαλυπτει μια σειρα απο καινουργια μακαμ. Αυτα ειναι τα μακαμ με το προθεμα «KURDILI» που υποδηλωνει συνηθως τις κανονικες νοτες του δευτερου συστατικου του ονοματος του εκαστοτε μακαμ, αλλα με καταληξη παντα στο 4χορδο ΚΙΟΥΡΝΤΙ. Με αυτον τον τροπο δημιουργουνται μακαμ οπως KURDILI-USSAK, KURDILI-BEYATI, KURDILI-HUSEINI, KURDILI-MOUHAYIER και δεν σταματα εδω αλλα επεκτεινεται και στους μοικτους τροπους (με διατονικα και χρωματικα συστατικα) και περιγραφει μακαμ οπως KURDILI-HOUMAYIOUN, KURDILI-HIJAZKIAR κ.ο.κ. Σε ολες αυτες τις περιπτωσεις οι συνθεσεις κινουνται κλασικα σαν ΟΥΣΑΚ ή ΜΠΕΓΙΑΤΙ ή ΧΟΥΜΑΓΙΟΥΝ, αλλα στην καταληξη μιας μεγαλης ενοτητας ή της ολης συνθεσεως παρατηρειται η συμπεριφορα του κατιοντος 4χορδου ΚΙΟΥΡΝΤΙ. Στην περιπτωση συνθεσεων σε ΟΥΣΑΚ και συγγενων τροπων, η συχνη χρηση τετοιων καταληξεων δημιουργησε την ανα χειρας συγχηση.
Οπως και αν εχει, πρεπει να απαλλαγουμε απο την παραπανω συγχηση και να αρχισουμε να χρησιμοποιουμε αυτην την μοικτη ορολογια οταν συναντουμε το φαινομενο, π.χ. οπως σε τραγουδια σαν το «Βαλε με στην αγκαλια σου» του Β. Παπαζογλου που ακουγεται καθαροτατα. ΚΙΟΥΡΝΤΙΛΙ-ΟΥΣΑΚ, λοιπον, θα ελεγα ενα τετοιο τραγουδι και οχι απλα ΟΥΣΑΚ. Τι λετε;

2.Μπλεξιμο το ΟΥΣΑΚ, οπως πολυ σωστα προειδοποιησε ο Ισιδωρος, αλλα και ο jpez εχει μια νομιμη ενσταση. Πως θα πεισουμε τοσες χιλιαδες μπουζουξηδες να μην λενε το ΟΥΣΑΚ νησιωτικο μινορε, το ΚΙΟΥΡΝΤΙ ΟΥΣΑΚ και το ΚΑΡΤΖΙΓΚΙΑΡ ΚΙΟΥΡΝΤΙ. Δεν ξερω πως, αλλα νομιζω οτι πρεπει. Απο την αλλη παλι, φιλε Ισιδωρε, θεωρω και εγω νομιμη την ενσταση μου αν θα προκειται να ονομαζω τον Δωριο τροπο Φρυγιο, τον Φρυγιο Δωριο και τον Λυδιο Ιονιο. Ποιο τα’χα να ειναι το προβλημα; Πως να πεισω ολους αυτους τους τζαζιστες, ροκαδες και Ιρλανδους βιολιστες να τους λενε σωστα;
Βρηκα πολυ διασκεδαστικο το παραδειγμα που μου εδωσες με τον αλανιαρη μπουζουξη που παιζει απο ΡΕ Λυδιο τη «Συννεφιασμενη Κυριακη» και ο τζαζιστας κιθαριστας που σπουδασε στου Νακα, θελει να χωσει ηυξημενες τεταρτες στο Λυδιο, αλλοιως πρεπει να σχισει τα πτυχια του. Αλλα τι μπορω να κανω γι’ αυτον και για ολους του συναφιου του; Ας τα σχισει. Ας προσεχε!
Εν τουτοις, πηρα πολυ σοβαρα τα επιχειρηματα που εξεθεσες και ξερω οτι εχεις δικιο, θα προκαλουσε μεγαλυτερη συγχηση αυτο που προτεινω περι ελληνικης ορολογιας και δεν θα ηταν καθολου πρακτικο εφ’ οσον ειμαστε καταδικασμενοι να ερχομαστε σε καθημερινη συνενοηση με δυτικους ημιμαθεις μουσικους πανω σε μια ελληνικη πλατφορμα, που ωστοσο η δυτικη τροποποιημενη ορολογια οριζει τους κανονες του παιχνιδιου. Περιοριζομαι και παρηγοριεμαι στη δικη μου διδασκαλια στο Λαϊκο και Παραδοσιακο τμημα του Νακα, οπου λεω στα δικα μου παιδια τα συκα, συκα και τη σκαφη, σκαφη κι’ αφηνω τους τζαζιστες στο κουλουρι τους.

3. Μια και μιλαμε για ελληνικη και αλλες ορολογιες, τι θα λεγατε αν για τα ονοματα των βαθμιδων του αραβικου συστηματος οπως Τσαργκιαχ ή Ραμαλ (τα δυο ακρα του), αρχιζαμε να χρησιμοποιουμε τους αντιστοιχους ελληνικους ορους, δηλ. Προσλαμβανομενος ή Νητη Υπερβολαιων κ.ο.κ.
Το προτεινω γιατι ειναι ελληνικες λεξεις, ευκολοτερες στην απομνημονευση απο τις αραβικες για εμας τουλαχιστον και γιατι δηλωνουν το ακριβες τονικο υψος και τη θεση μιας νοτας ευκρινεστερα απο τις αντιστοιχες αραβικες. Το πλεονεκτημα σε αυτην την υποθεση ειναι οτι και τα αραβικα και τα ελληνικα ονοματα των τονικων υψων ειναι εξισου αγνωστα στους πολλους, οποτε αν ειναι να αρχισει καποιος να τα απομνημονευει σαν αγνωστες λεξεις, γιατι να μην αρχισει με τις ελληνικες;
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
issipap
Δημοσιεύθηκε: 13 Νοέ 2007 12:48 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 100 posts user Ένταξη: 21 Οκτ 2007 Δημοσιεύσεις: 148
xxx


Τελευταία επεξεργασία από τον/την issipap στις 04 Μάρ 2009 09:32 pm, 1 φορά
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
socrates
Δημοσιεύθηκε: 13 Νοέ 2007 05:02 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 150 posts user. Ένταξη: 21 Οκτ 2006 Δημοσιεύσεις: 258
Συγχαρητηρια για το δικο σου κουραγιο, Issipap, γιατι εσυ θιγεις ιερωτερα ταμπου απο αυτα που εθιξα εγω, και εφ’ οσον το Εθνικο Ωδειο ιδρυθηκε απο... ξερεις ποιον, (σχετικα με την γερμανοπληξια του, I couldn’t agree more), μειωνεις τις πιθανοτητες επαγγελματικης απασχολησεως σου σε τετοια ιδρυματα. Wink
Συμφωνω επισης μαζι σου για τους Ελληνες και τον Ουγγρο mainstream συνθετες που αναφερεις και για το οραμα του ενιαιου μουσικου φαινομενου και θα μπορουσαμε να προσθεσουμε και αλλους στον καταλογο που η δημιουργια τους και οι δραστηριοτητες τους ειχαν ή εχουν και εθνομουσικολογικο χαρακτηρα. Και απο τους ρεμπετες συνθετες θα εβαζα στην λιστα και τον Τουντα σαν βιο παραλληλο (καπως) με αυτον του Μπαρτοκ. Ενδιαφερον θεμα, το οποιο ισως θα μπορουσαμε να συζητησουμε σε μια αλλη ενοτητα, για να συνεχισουμε με τα μακαμια μας εδω.
Τελος, θελω να σε ευχαριστησω απο καρδιας για την πληροφοριση που μας δινεις απο το χωρο της πρωτοποριας: « αστικο κομπλεξ υπερ-ματαιοδοξιας, δημιουργος ακυρου νεολογισμου NEOROMANTIC AVANT-GARDE». Ομολογω πως αυτο εδω το ρευμα μου εχει ξεφυγει. Τσσσ!!!!! (ολα τα λεφτα). Very Happy
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
issipap
Δημοσιεύθηκε: 13 Νοέ 2007 10:02 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 100 posts user Ένταξη: 21 Οκτ 2007 Δημοσιεύσεις: 148
xxx


Τελευταία επεξεργασία από τον/την issipap στις 04 Μάρ 2009 09:33 pm, 1 φορά
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
issipap
Δημοσιεύθηκε: 14 Νοέ 2007 09:44 am Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 100 posts user Ένταξη: 21 Οκτ 2007 Δημοσιεύσεις: 148
xxx


Τελευταία επεξεργασία από τον/την issipap στις 04 Μάρ 2009 09:33 pm, 1 φορά
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
socrates
Δημοσιεύθηκε: 14 Νοέ 2007 12:43 pm Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
More than 150 posts user. Ένταξη: 21 Οκτ 2006 Δημοσιεύσεις: 258
Αχ Issipap, με την βιασυνη σου δεν μ’αφηνεις να επικεντρωθω στη ρυθμολογια του Νικου. (you are going too fast for me man). Smile
Συμφωνω μαζι σου στην συμβουλη που δινεις σε οσους θελουν να παιξουν, μονο στο νερο μαθαινουμε κολυμπι.
Το επιχειρημα για τα ισοσυγκερασμενα οργανα, αναιρειται, οπως λες, για οργανα σαν το λαουτο η σαν το βουλγαρι και για παιχταραδες σαν αυτον που αναφερες, αλλα δεν ειναι ολοι παιχταραδες, ουτε μπορουν να γινουν αν δεν τους παει εκει η φυση τους, εν τουτοις μπορει να γινουν καλοι μουσικοι σε αυτα τα οργανα.
Τωρα, για την κιθαρα, το μπουζουκι, το μαντολινο, τα πραγματα δυσκολευουν πιο πολυ. Τι bending να κανεις στην κιθαρα που να μην θυμιζει, εστω και λιγο, blues; Πως να αποδοσεις ελαχιστο τονο σε ενα σκληρο ναπολιτανικο μαντολινο; Παιζοντας σε ΧΙΤΖΑΖ-ΧΟΥΜΑΓΙΟΥΝ μια γοργη πολιτικη σουστα στο μπουζουκι, που να προλαβεις να σκεφτεις αν το χρωματικο διαστημα ειναι ημιολιο ή μοιαζει περισσοτερο με υπερμειζονα τονο καποιας προδιαγραφης, την στιγμη που εχεις λοιωσει τα ταστα σου απο την πολυ εξασκηση παιζοντας τα μονα διαθεσημα τριημιτονια για το εν λογω διαστημα; Στο ουτι και στο βιολι αυτα τα πραγματα ερχονται τελειως φυσικα για μουσικους γεννημενους και εκπαιδευμενους μεσα στην κουλτουρα αυτη, αλλα για τα συγκερασμενα οργανα ειναι σαν να προσπαθεις να τα παιξεις κοντρα στη φυση τους και στην κατασκευη τους. Εχει διασωθει καποιο «σκληρο η μαλακο ναρκωτικο, μοριο ή γραμμομοριο» στο σωστο παιξημο τοσων και τοσων δεξιοτεχνων συγκερασμενων οργανων που περασαν μεσα απο το ρεμπετικο ή την υπόλοιπη συγκερασμενη (my italics) μας παραδοση;
Δεν διαφωνω σε ολα οσα λες, απλα προσπαθω να προειδω μελλοντικα προβληματα και για την κουβεντα μας, αλλα και για το ποιον της μουσικης εκπαιδευσης που υποτιθεται πως πρεπει καποτε να διασαφηνιστει για την Ελλαδα. (πολυ μεγαλοσχημο ακουγεται, αλλα εκει μεσα βολοδερνουμε ολοι). Εχω αρχισει μια αλλη προσεγγιση απλοποιησης του τροπικου συστηματος, ελπιζω να συνεισφερω συντομα κανα δυο ποστακια, τα διαβαζετε και μου λετε γνωμες, αντιρησεις και διορθωσεις.
Εχοντας επισημανει τα παραπανω ολιγα, και με την προοπτικη να ξαναγυρισουμε στο διατονο γενος προς καλυψην μυριων κενων που αφηνουμε πισω μας, δεν εχω αντιρηση να συζηταμε παραλληλα και το χρωματικο, και ισως αυτο να διευκολινει και την κουβεντα μας σε μερικες παραμετρους.
Ρωτω λοιπον τον καθενα μας:
Σε ποια σημαντικη να δινουμε μουσικα παραδειγματα και ποια ορολογια να χρησιμοποιουμε;
Εχω κανει προηγουμενως στη συζητηση μερικες προτασεις και εχω λαβει υπ’ οψην οτι εχει προταθει απο αλλους. Προτιμω την δυτικη γραφη και το πενταγραμμο σαν απειρως ανωτερη μορφη επικοινωνιακου συστηματος σε σχεση με τις υπολοιπες,(δεν ξερω δα και καμια αλλη!). Οι συγχρονοι Τουρκοι και Αραβες εγκαταλειποντας την μακροϊστορικη τους προσπαθεια για αναπτυξη ανατολικης γραφης, τελικα στον εικοστο αιωνα ηλθαν στα λογικα τους και υιοθετησαν το δυτικο συστημα με ενα επιπροσθετο παραρτηματακι ανατολικων υφεσοδιεσεων που υποτιθεται πως καλυπτει τα ακαλυπτα του μαλακου γενους κυριως. Τωρα, πως και ποσο τα καλυπτει ειναι αλλη δουλεια. Αυτα μαλλον καλυπτονται καλυτερα, οπως λες Issipap, απο την ακουστικη παραδοση. Απο την άλλη μερια, οι νεο-βυζαντινοι επιμενουν (τουλαχιστον επισημα) ακομα στα ιερογλυφικα τους, παρ’ ολο που δεν τους χαλαει να χρησιμοποιουν την δυτικη γραφη, οταν και οπου βλεπουν καποια σκοπημοτητα σε αυτο, αλλα μια εκσυγχρονισμενη μουσικη εκπαιδευση των ελληνων προφανως δεν ειναι ουτε σκοπημοτητα ουτε πρωτεραιοτητα για την ωρα.
Εγω εδω απλα, θελω να δηλωσω την θεση μου σαν συζητητης και προς αποφυγη παρεξηγησεων:
Αγνοω τα βυζαντινα ιερογλυφικα, (και δεν νοιωθω καμια φαγουρα να κατσω να τα μαθω), συνεπως δεν μπορω να παρακολουθησω παραδειγματα δοσμενα σε αυτην την γραφη.
Σπουδαζω (κατ’ αναγκη) την βυζαντινη θεωρια και ορολογια και μπορω να παρακολουθησω οποιοδηποτε συγκριτικο επιχειρημα τις χρησιμοποιει, αλλα τις αποστρεφομαι και τις δυο και τις θεωρω περισσοτερο ατοπες και απο την βυζαντινη θεολογια.
Δεν νομιζω οτι ενας οποιοσδηποτε πολυπλοκος στοχασμος-επιχειρημα που πηγαζει απο «θεμελιωδεις» δηθεν κανονες καποιας θεωριας ειναι αυταποδεικτος, οταν η θεωρια απο πισω του ειναι κατα βαση προδιαγραφικη. Με αλλα λογια, στην περιπτωση της παραδοσιακης μουσικης, ασπαζομαι μονο περιγραφικες θεωριες.
Υπο αυτην την εννοια, βρησκω την τουρκικη θεωρια αρκετα προδιαγραφικη και τεχνητη, αλλα χρησιμοποιησημη, και τις υπολοιπες τρεις, Αρχαια Ελληνικη, Αραβικη και Δυτικη, αρκετα περιγραφηκες και χρησιμες και γι’ αυτους τους λογους προτιμω τις δικες τους ορολογιες και αναλυτικες μεθοδους.
Εχοντας πει ολα αυτα, νομιζω οτι εχω αρκετο εδαφος συννενοησης με ολους σας, συζητω μαζι σας και για να πω τις αποψεις μου και για να μαθω απο τις δικες σας.
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος

Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:  

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 4 από 5
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4, 5  Επόμενη
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας

Μετάβαση στη:  

Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης